کد خبر: ۱۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 24
مدیرعامل بانک خون رویان: تاکنون 85 هزار نمونه از سلول های بنیادی و خون بند ناف از سراسر کشور ذخیره سازی شده است.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل بانک خون رویان گفت: تاکنون 85 هزار نمونه از سلول های بنیادی و خون بند ناف از سراسر کشور ذخیره سازی شده است.

به گزارش شفا آنلاین،مرتضی ضرابی عصر پنجشنبه در حاشیه نشست تخصصی تبیین اهمیت ذخیره سازی بند ناف و سلول های بنیادی در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مشگین شهر افزود: از این تعداد 20 نمونه منجر به پیوند شده است.

وی بیان کرد: سلول های بنیادی(Stem Cells) و خون بند ناف ذخیره شده معمولا در بیماری های دارای منشاء خونی از جمله تالاسمی ، انواع سرطان های خون ، بیماری های نقص سیستم ایمنی و کم خونی های مادرزادی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: اخیر با تلاش محققان داخلی 2 کارآزمایی بالینی در موسسه رویان تعریف شده که در صورت موفقیت برای نخستین بار در کشور از بند ناف خون برای بهبود بیماری های غیر خونی از جمله فلج مغزی و اوتیسم استفاده خواهد شد.او اضافه کرد: برای دسترسی خانواده ها به امکانات بانک خون از سال 1384 تاکنون 29 مرکز در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است.

ضرابی افزود: بانک خون بند ناف استان اردبیل نیز از سال 1387 شروع بکار کرده و تا به امروز بیش از 600 نمونه در این استان ذخیره سازی شده است.

وی گفت: با توجه به پیگیری های مسوولان محلی شهرستان مشگین شهر بزودی اولین بانک خون شهرستانی کشور به عنوان سی امین بانک خون بند ناف در مشگین شهر راه اندازی خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: