کد خبر: ۱۷۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 24
آگاهی از آنچه که اتفاق خواهد افتاد، به شما کمک خواهد کرد با آن بخوبی کنار بیایید، به جای اینکه در مورد بدن در حال تغییر خود، در ناآگاهی و بی خبری بمانید.

شفا آنلاین:احساسات فرد میتواند در طول این دوره از زندگی طغیان کند و منجر به افسردگی، نا امنی و خشم گردد. دانستن اینکه چگونه میتوان با بلوغ کنار آمد، بسیار مهم است تا دختران و پسران، انتقال آرامتری به دوران بزرگسالی را تجربه کنند.

گام اول :
به گزارش شفا آنلاین:این است که مطالب مربوط به دوران بلوغ را از منابع مختلف ذیصلاح مانند سایتهای معتبرمطالعه کنید . آگاهی از آنچه که اتفاق خواهد افتاد، به شما کمک خواهد کرد با آن بخوبی کنار بیایید، به جای اینکه در مورد بدن در حال تغییر خود، در ناآگاهی و بی خبری بمانید.در گذشته افرادی به علت کمبود اطلاعات مثلا با شروع اولین قاعدگی دچار ترس و واهمه می شدند

گام دوم :
به طور منظم ورزش کنید. دو تا سه بار در هفته ورزش کردن، بدن و ذهن شما را سالم نگه میدارد. همچنین استرس شما را تسکین میدهد، ضمن اینکه سطح هورمونها را در محدوده طبیعی سن شما حفظ میکند.

گام سوم :
نوجوانان آگاه باشند که افراد با سرعت متفاوتی به بلوغ میرسند. اگر بهترین دوست شما سینههای بزرگتری دارد و یا اگر دوست مذکر شما اصلاح صورت خود را به رخ میکشد، در حالی که صورت شما هنوز عاری از ریش و سبیل است، وحشتزده نشوید چون ممکن است بدن شما به زمان بیشتری برای رسیدن به این مرحله نیاز داشته باشد.

گام چهارم :
پدر و مادرو خانواده مهمترین وظیفه را در این دوران به عهده دارند نوجوان در دورا ن بلوغ نیاز به توجه بیشتری دارد و در واقع می خواهد بداند که آیا اطرافیان متوجه تغییرا تش شده اند. در بسیاری از کشورها خانواده ها برای رسیدن فرزندشان به سن بلوغ ،جشن تدارک میدهند تا پیوند محبت را بین نوجوان و خانواده افزایش دهند .بعضی از نوجوانان از خانواده خود در مورد مراحل بلوغ سوالاتی مطرح می کنند که باید با دقت و به درستی پاسخشان را بدهند یا منابع درست را توصیه کنند.

باید آگاه باشید که در صورت بی توجهی به نوجوان خود در دوره بلوغ ، باعث گرایش او به سمت جامعه و دوستان میشوید که اگر محیط اجتماعی یا دوستان ناصالح در اطرافش باشد ....... به صحبتهای پدر و مادر و افراد مورد علاقه خود، در مورد تغییرات بدن خود گوش فرا دهید. میل جنسی و فشار همسالان، دو مورد از مسائل اصلی است که مایه نگرانی والدین شماست. آنها در پی کنترل زندگی شما نیستند، بلکه تنها ذهن شما را در خصوص طبیعی و هنجار بودن احساسات و نگرانیهای شما، آسوده میسازند.

پزشک آنلاین

دکتر صدیقه آذری [ متخصص زنان و زایمان ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: