کد خبر: ۱۷۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
بیمارستان‌های وزارت بهداشت برای اداره بهتر نیاز به تغییر الگوی مدیریت دارند؛ چرا که الگوی فعلی بسیار قدیمی و براساس روابط اداری کاملا دولتی است.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آخرین وضعیت هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها را اعلام کرد و گفت: دستورالعمل اداره بیمارستان‌های هیئت مدیره‌ای آخرین مراحل خود را طی می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی درباره آثار اداره هیئت امنایی بیمارستان‌ها اظهار کرد: بیمارستان‌های وزارت بهداشت برای اداره بهتر نیاز به تغییر الگوی مدیریت دارند؛ چرا که  الگوی فعلی بسیار قدیمی و براساس روابط اداری کاملا دولتی است. این موضوع  تحرک و پویایی بیمارستان‌ها را می‌گیرد. بیمارستان صنعتی بسیار پیچیده است و برای اداره این صنعت نیاز به مدیریتی پویا و چابک داریم که اختیار داشته باشد و بتواند مطابق نیازهای روز در بیمارستان تغییر ایجاد کند و آن را توسعه دهد و اداره کند.

آقاجانی با اشاره به دستور وزیر بهداشت درباره تشکیل کارگروه تدوین دستورالعمل اداره بیمارستان‌های هیئت مدیره‌ای، اظهار کرد: این دستورالعمل در مراحل آخر تدوین است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز منتظر ابلاغ این دستور العمل است تا بیمارستان‌های خود را بر اساس این مدل اداره کنند و بیمارستان‌ها به سمت استقلالی نسبی برده شوند.

وی ادامه داد: الگوی مترقی برای مدیریت بیمارستان‌ها، اداره هیئت امنایی است؛ به این ترتیب اختیارات اداره بیمارستان‌ها به خود بیمارستان داده می‌شود. این هیئت مدیره ترکیبی از نیروهای داخل و خارج بیمارستان و صاحب تجربه در مدیریت و اقتصاد بیمارستانی است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه کرد: با تشکیل این هیئت مدیره، دانشگاه‌های علوم پزشکی اختیارات خود در زمینه مدیریت بیمارستان را به آن تفویض می‌کنند. در نتیجه بیمارستان‌ها می‌توانند منابع مالی، فیزیکی و انسانی خود را با استفاده از قدرت هیئت مدیره به خوبی تامین کنند و در برابر مراجع نظارتی پاسخگو باشند.

وی افزود: طرح اداره هیئت امنایی بیمارستان‌ها به سال 85 بازمی‌گردد و تجارب موفق و ناموفقی داشته است؛ به همین دلیل با تکیه بر این تجارب باید این الگوی جدید بهتر طراحی شود. امیدواریم این تجربه جدید کم نقص‌تر باشد و اداره بیمارستان‌های وزارت بهداشت را متحول کند.

برچسب ها: بیمارستان ، سلامت ، صنعتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: