کد خبر: ۱۷۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 23
در شرایطی که بانوان و افرادی که در دوره میانسالی قرار دارند، بیشتر در میان بیماران مبتلا به اسکلرودرمی دیده می شوند، هر فرد دیگری نیز می تواند به آن مبتلا شود.
شفا آنلاین:برخلاف بسیاری از بیماری های دیگر که دلیلی نسبتا روشن برای شکل گیری آنها وجود دارد (مانند شکل گیری آمفیزم در یک فرد سیگاری)، دلیل این که برخی افراد چرا به اسکلرودرمی مبتلا می شوند، نامشخص است. در شرایطی که بانوان و افرادی که در دوره میانسالی قرار دارند، بیشتر در میان بیماران مبتلا به اسکلرودرمی دیده می شوند، هر فرد دیگری نیز می تواند به آن مبتلا شود.

به گزارش شفا آنلاین:یک روش برای پیش بینی ابتلا به اسکلرودرمی<Scleroderma> بررسی سابقه خانوادگی است. اما باز هم با شرایطی پیچیده مواجه هستیم، زیرا خانواده ها به ندرت دارای چندین مورد اسکلرودرمی هستند؛ در عوض، اعضای خانواده ممکن است در کل بیماری های خودایمنی را به اشتراک بگذارند. با توجه به تمامی این دلایل، پیش بینی ابتلا به اسکلرودرمی بسیار دشوار است.

نشانه ها ابتدا در دست ها پدیدار می شوند
اگر فکر می کنید ممکن است به اسکلرودرمی مبتلا شده باشید، چند روش برای تشخیص آن وجود دارند. روش نخست، بررسی انگشتان است که ممکن است به دماهای سرد حساستر شده باشند و شاید حتی تغییر رنگ دهند. همچنین، انگشتان می توانند ظاهری سفت و پف کرده پیدا کنند.این تغییرات می توانند به قسمت های دیگر دست نیز سرایت کنند. جالب توجه است که تغییرات در دست ها و انگشتان ممکن است تنها در مواجهه با دماهای سرد پدیدار نشوند و تغییرات عاطفی نیز بر اسکلرودرمی تاثیرگذار باشند.

تشخیص بیماری می تواند سال ها طول بکشد
ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا اسکلرودرمی خود را به طور کامل نشان دهد و از این رو، تشخیص آن در مراحل اولیه دشوار می شود. این بیماری فوق العاده آرام گسترش می یابد و ممکن است برخی از قسمت های کوچک بدن، مانند انگشتان، را بسیار پیشتر از این که گسترش یابد، تحت تاثیر قرار دهد.

این هم یک نشانه خوب و هم نشانه ای بد است. در شرایطی که تشخیص اسکلرودرمی در مراحل اولیه حالتی ایده آل محسوب می شود، رشد کند می تواند نشان دهنده این باشد که گسترش اسکلرودرمی تنها به یک بخش کوچک از بدن، مانند انگشتان یا یک تکه پوست، محدود نخواهد بود. صرف نظر از این، نظارت دائمی بر شرایط بیماری و مراجعه مرتب به پزشک اهمیت دارد.

پزشک آنلاین

دکتر علیرضا مقتدری [ فلوشیپ اینترونشنال درد)

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: