کد خبر: ۱۷۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 23
انواع خیلی شدید آکنه نیاز به درمان پزشک دارد و در مواردی که درمان و مراقبت معمول جوابگو نباشد، آزمایشات پزشکی و بررسی شرایط هورمونها امری ضروری است.

شفا آنلاین:عموماً افراد در نوجوانی و در سن بلوغ آکنه <Age of Acne Maturation>و جوش رو تجربه می کنند که دلیل اصلی آن هم تغییرات هورمونهای جنسی مربوطه به این سن است که حتی در بعضی افراد تا دوران بزرگسالی هم ادامه پیدا میکند.

به گزارش شفا آنلاین:انواع خیلی شدید آکنه نیاز به درمان پزشک دارد و در مواردی که درمان و مراقبت معمول جوابگو نباشد، آزمایشات پزشکی و بررسی شرایط هورمونها امری ضروری است. اما به طور کلی در هر سنی که باشیم، پوست چرب و مختلط به خاطر ترشح بالای سبوم همیشه مستعد آکنه است. ابتدایی ترین کار انجام یک سری مراقبت ساده است تا ما رو از شر این معضل نجات بدهد و بتوانيم پوستی یکدست و سالم داشته باشیم و تا ابد از شر آکنه که مایه ناراحتی و خجالت ما میشود و زیبایی چهره ما رو تحت تاثیر قرار میده خلاص بشیم!

حالا میخوایم به بعضی از این نکات برای مراقبت از این نوع پوست بپردازیم و شما رو با محصولات مناسب پوستتون آشنا کنیم ! از یک پاک کننده مخصوص کنترل کننده آکنه استفاده کنید! این محصولات حاوی ترکیباتی هستند که به پاکسازی پوست و کاهش التهابات کمک میکنند.هنگام تمیز کردن پوستتون دقت کنید که پوست رو به آرامی ماساژ بدید و به پوست فشاری وارد نکنید.*هیچوقت جوش ها رو فشار ندهید! این کار باعث پخش باکتریها در پوست و افزایش آکنه و بعد از آن هم اسکار (جای جوش) میشود.

با یک مرطوب کننده مناسب، پوست رو آبرسانی کنید! بهترین گزینه یک مرطوب کننده سبک و فاقد چربی است که حاوی مواد آنتی باکتریال و ضد جوش باشد.اگر اهل آرایش هستید از کرم پودرهای خیلی چرب استفاده نکنید! این محصولات منافذ رو می بندند و باعث ایجاد آکنه میشنوند همینطور بهتراست مواد آرایشی رو زیاد روی پوست نگه ندارید و حتما قبل از خواب آنهارا به طور کامل پاک کنید.اگر جوش سر سیاه دارید از ماسک پیل آف استفاده کنید!

این ماسک ها رو حداقل یکبار در طول هفته استفاده کنید تا منافذ پوستی به خوبی پاکسازی بشوند.از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید! اگر پوستتون مستعد آکنه است و قصد دارید از بروز مجددش پیشگیری کنید از اسکراب استفاده نمایید. با برداشتن سلولهای مرده سطح پوست، از بسته شدن منافذ و کومدونها (جوشهای سرسیاه و سرسفید) جلوگیری میشود. (زمانی که جوش التهابی روی پوست دارید از این محصول استفاده نکنید، چون ممکنه باعث تحریک پوست و افزایش جوشها بشود.)

پزشک آنلاین
دکتر مازیار صدر العلمایی [ پوست و مو ]
برچسب ها: آکنه ، هورمونها ، بزرگسالی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: