کد خبر: ۱۷۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
یک ماهگی در جدول رشد نوزاد : سرش را اندکی بالا می برد . به چهره ها جذب می شود . در معرض نور شدید پلک می زند .

شفا آنلاین:مطلب حاضر با هدف آشنایی شما با رشد نوزاد ، بطور مختصر و مفید ، تهیه و تنظیم شده است
جدول رشد نوزاد را به طور خلاصه مرور می کنیم :

به گزارش شفا آنلاین:یک ماهگی در جدول رشد نوزاد : سرش را اندکی بالا می برد . به چهره ها جذب می شود . در معرض نور شدید پلک می زند .

دو ماهگی در جدول رشد نوزاد : سعی می کند مسیر اشیا را با چشمانش دنبال کند . به غیر از گریه کردن ، اصواتی مانند غان و غون از خود تولید می کند . از وجود انگشتان دستانش آگاهی پیدا می کند . چهره ی والدینش را به خوبی تشخیص می دهد .

سه ماهگی در جدول رشد نوزاد : مشتش را باز و بسته می کند . اسباب بازی دستی را می گیرد و خیلی تکان می دهد . هنگامی که بر روی زمین بویژه سطحی سخت قرار می گیرد با پاهایش ، خود را به سمت پایین می کشاند . اغلب سرش را با زاویه ۴۵ درجه بلند می کند .

چهار ماهگی در جدول رشد نوزاد : با دهانش اشیا را شناسایی و کشف می کند . به اشیای کوچک هم نگاه می کند و زیاد می خندد . از سمت جلو به عقب می غلتد .
پنج ماهگی در جدول رشد نوزاد : وزن بد تولد او دو برابر شده است .موقعی که دستانش توسط والدین نگه داشته شده اند، وزنش را روی پاهایش به خوبی تحمل می کند .از طریق الگوبرداری و تقلید می تواند مکالمه برقرار کند .از دستانش برای حرکت دادن وسایل و اسباب بازی هایش استفاده می کند .
شش ماهگی در جدول رشد نوزاد : او با شنیدن نام خود ، واکنش نشان می دهد . می توان برای اولین بار او را به بوستان ها و محوطه های بازی برد . با حمایت و کمک والدینش ، مایعات را با فنجان مزه مزه می کند . آواهای مختلف را با صدای بلند تولید می کند .

هفت ماهگی در جدول رشد نوزاد : از طریق آهنگ صدا، عواطف و احساسات را درک می کند . با خزیدن و چهار دست و پا کار خود را راه می اندازد . با انگشتانش می تواند مربا و غذا بخورد .
هشت ماهگی در جدول رشد نوزاد : در شبانه روز بین ۱۰ تا ۱۳ ساعت می خوابد و دو چرت نیم روز دارد .در هنگام خوراکی خوردن ، دستانش را به سمت قاشق چنگال دراز می کند .او بدون حمایت و کمک می نشیند . با دستش به دست والدین ضربه می زند .

نه ماهگی در جدول رشد نوزاد : وسایل را بر روی زمین پرت می کند و سپس به دنبالشان می گردد . خودش را برای ایستادن و بلند شدن می کشد . به خوبی خود را در آینه تشخیص می دهد . به نشانه ی خداحافظی ، برای دوستان و فامیل دست تکان می دهد .
ده ماهگی در جدول رشد نوزاد : فنجان را با دست می گیرد و می نوشد . مامان و بابا می گوید و به خوبی معنای آن را می داند و درک می کند . اسباب بازی هایش را به هم می کوبد و آنها را در همه جای اتاق پخش می کند .

یازده ماهگی در جدول رشد نوزاد : چهار دست و پا و سریع حرکت می کند و به راحتی بر روی زمین می خزد . در یازده ماهگی وزن بدو تولدش سه برابر می شود . اشیا را از جعبه بیرون می کشد و دوباره آنها را داخل جعبه می گذارد . به کتاب داستان رنگی و حروف الفبا علاقه نشان می دهد .
دوازده ماهگی در جدول رشد نوزاد : به چیزهایی که دوست ندارد نه می گوید و آنها را کنار می زند . فرار بچه از خواب بعد از ظهر طبیعی ست . با همسالانش بازی می کند و به آنها اسباب بازی قرض می دهد اما فورا آنها را پس گرفته و پیش خود نگه می دارد . جوراب و کلاه خود را می تواند در بیاورد و بتدریج راه می رود ولی هنوز کمک می گیرد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: