کد خبر: ۱۷۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 22
یکی از راه های جلوگیری از یک پاسخ آلرژیک دوری کردن کامل از غذاهایی است که این علائم و نشانه ها را بوجود می آورند.
شفا آنلاین:یکی از راه های جلوگیری از یک پاسخ آلرژیک <Allergic response>دوری کردن کامل از غذاهایی است که این علائم و نشانه ها را بوجود می آورند.

به گزارش شفا آنلاین: به اطلاعات خود اکتفا نکنید. همیشه برچسب غذاهای صنعتی را برای اطمینان از اینکه حاوی جزء حساسیت زا نباشند، بخوانید. حتی اگر مطمئنید که ترکیبات آن غذا را میدانید، باز هم برچسب را چک کنید. برخی مواقع ترکیبات تغییرمیکنند.

چنانچه غذا حاوی هر یک ازترکیبات معمول حساسیت زا باشد، روی برچسب های غذایی باید به طور واضح لیست شوند. برای اجتناب از مصرف 8 منبع اصلی آلرژن های غذایی با دقت برچسب ها را بخوانید: شیر، تخم مرغ،بادام زمینی،مغزهای درختی، ماهی، صدفداران،سویا و گندم.

وقتی در مورد غذایی تردید دارید ، فقط تشکر کرده و آن را رد کنید. در رستوران واجتماعات ، شما همیشه در معرض خطر احتمال دریافت یک غذای حساسیت زا هستید. بسیاری از مردم از اهمیت یک پاسخ آلرژیک غذایی بی خبرند و نمی دانند که مقدار خیلی کمی از یک غذا میتواند باعث واکنش های شدید در برخی افراد شود.اگردر مورد اینکه غذا حاوی یک ترکیب حساسیت زا برای شما است، تردید دارید ، کاملا آنرا رد کنید.

افراد مراقبت کننده را نیز در این مسئله درگیر کنید. اگر کودکتان حساسیت غذایی دارد، ازنزدیکان، پرستار بچه، مربی یا مراقبین دیگر درخواست کمک کنید. مطمئن شوید که آنها میدانند چقدر برای کودکتان مهم است که از غذاهای حساسیت زا دوری کند وهم چنین اینکه در مواقع اورژانسی چه باید بکنند.

بهترین راه پیشگیری از یک واکنش آلرژیک، شناخت و اجتناب از غذاهایی است که این علائم را ایجاد می کنند. برای برخی از افراد این مشکل فقط یک مسئله ناراحت کننده است، اما برخی دیگر آنرا رنج بزرگتری می بینند. برخی از اجزای غذایی آلرژی زا میتوانند زمانیکه بعنوان جزء غذایی در یک بشقاب غذا باشند، به خوبی در بین دیگر اجزاء غذا پنهان گردند. این اتفاق بویژه در رستوران ها و دیگر محافل اجتماعی رخ میدهد.

اگر شما دچار یک حساسیت غذایی هستید، موارد زیر را رعایت کنید:

بدانید که چه می خورید و می نوشید. مطمئن شوید که برچسب غذایی را با دقت خوانده اید.

اگر تا به حال یک واکنش شدید آلرژیک داشته اید، یک بازوبند یا گردنبند پزشکی داشته باشید که در موارد حمله آلرژیک یا شرایطی که قادر به برقراری ارتباط نیستید، دیگران متوجه حساسیت غذایی شما شوند.

در مورد تجویز اپی نفرین اورژانسی (آدرنالین) با پزشک خود صحبت کنید.

اگر آسم دارید، هنگام صرف غذا در رستوران حتما از اینکه به غذا سولفیت اضافه نشده باشد مطمئن شوید . هنگام خرید مواد غذایی حتما برچسب روی محصولات را به دنبال واژه های سدیم بی سولفیت، پتاسیم بی سولفیت، سدیم سولفیت و پتاسیم متا بی سولفیت چک کنید.

وقتی در جایی بیرون منزل غذا میخورید مطمئن شوید که میزبان شما کاملا از حساسیت غذایی شما باخبراست، و لازم است که شما 100 درصد ازاینکه غذا حاوی ترکیب حساسیت زا برای شما نیست مطمئن باشید. هم چنین، از ناخالصی ها و آلودگی های غذایی در آشپزخانه آگاه باشید-مطمئن شوید که غذا روی سطوح یا تابه های حاوی غذای حساسیت زا تهیه نشده است.حتی بهتر است که با سرآشپز صحبت کنید – به اینکه نیازها و شرایطتان را آشکار سازید بی میل نباشید. پرسنل رستوران زمانی که از درخواست شما کاملا آگاه باشند از کمک کردن به شما خوشحال خواهند شد.

اگر کودک شما حساسیت غذایی دارد، اقدامات حیاتی زیر را برای اطمینان از سلامت او انجام دهید:

حساسیت غذایی کودکتان را به اشخاص مهم اطلاع دهید. با مراقبین کودکتان، پرسنل مدرسه، والدین دوستان فرزندتان، و دیگر بزرگسالانی که به نوعی با کودک شما درارتباطند، صحبت کنید. تاکید کنید که حساسیت غذایی میتواند یک پاسخ تهدید کننده حیات باشد و به عملکرد سریع نیاز دارد. مطمئن شوید که کودکتان میداند که در مواقع واکنش نشان دادن به یک غذا باید سریع اعلام کمک نماید.

علائم حساسیت غذایی را توضیح دهید. به افراد بزرگسالی که با کودکتان در ارتباطند آموزش دهید که چگونه علائم ونشانه های یک پاسخ آلرژیک را تشخیص دهند.

یک برنامه عملی بنویسید. برنامه شما باید نحوه مراقبت از کودکتان را در زمان بروز یک پاسخ آلرژیک شرح دهد. یک کپی از این برنامه برای پرستار مدرسه کودکتان و کسانی که مراقبت از او را به عهده دارند تهیه کنید.

برای کودکتان یک بازوبند یا گردنبند هشدار پزشکی تهیه ببینید. دراین بازوبند علائم حساسیت کودکتان لیست شده و شرح میدهد که دیگران در موارد اورژانسی چه اقدامات اولیه ای را باید انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: