کد خبر: ۱۷۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 16
در مواقع عادي ابتدا بايستي گواهي فوت توسط پزشک مربوطه صادر و سپس در ثبت احوال ثبت شود
شفاآنلاین>اجتماعی> سخنگوي سازمان ثبت احوال ضمن اشاره به صدور شناسنامه‌ و کارت ملي جديد براي حادثه ديدگان زلزله که طي اين حادثه مدارکشان مفقود شده است، گفت: در صورت اعلام فوت افراد توسط بخشداري‌ها، فرمانداري‌ها و دهياري‌ها شهرستان‌هاي آسيب ديده ،فوت افراد در سازمان ثبت احوال ثبت مي‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، سيف‌الله ابوترابي در اين باره اظهار کرد: بعداز اطلاع از حادثه زلزله، همان شب تماسي را با استان‌هاي درگير حادثه به ويژه استان کرمانشاه برقرار کرديم و طبق هماهنگي هاي‌انجام شده با مديران مربوطه مقرر شد تا در صورت تاييد فوت افراد در زلزله توسط بخشداري‌ها،فرمانداري‌ها و دهياري‌هاي شهرستان آسيب ديده ، ثبت‌احوال نيز فوت آنان را ثبت‌ کند.

وي با بيان اينکه اين اقدام تسريع در روند ثبت فوت افراد است گفت: در مواقع عادي ابتدا بايستي گواهي فوت توسط پزشک (Doctor)مربوطه صادر و سپس در ثبت احوال ثبت شود ،اما در اين شرايط به دليل اينکه ممکن است برخي از روستاها پزشکي نداشته باشند که اين گواهي را صادر کند به منظور تسريع در روند کارها،تاييد فوت نيز توسط اعلام فرمانداري‌ها،بخشداري‌ها و دهياري‌ها قابل قبول است.

سخنگوي سازمان ثبت‌احوال تصريح کرد:براي کساني که شناسنامه و کارت‌هاي مليشان نيز در اين حادثه مفقود شده ،تدابيري اتخاذ شده است.در حقيقت ايستگاه‌هاي سياري در مناطق حضور دارند و اطلاعات را از افراد اخذ و پس از صدور کارت ملي و شناسنامه اين مدارک را به آنان تحويل مي‌دهند.

در حقيقت همکاران ما در ثبت‌احوال استان درخواست‌هاي مردم جهت صدور مدارک جديد را از روستاها اخذ کرده و مدارک را به آنان تحويل مي‌دهند.ابوترابي در پايان گفت: با هماهنگي‌هاي انجام شده با مسئولان محلي ،طي نامه‌اي از جانب آنها، افرادي که مدارکشان در زلزله مفقود شده است، معرفي مي‌شوند و کارهايشان در خصوص صدور شناسنامه يا کارت ملي خارج از نوبت انجام و کارت ملي(National card)و شناسنامه جديد براي آنان صادر مي‌شود.
برچسب ها: اجتماعی ، پزشک ، کارت ملي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: