کد خبر: ۱۷۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.
شفا آنلاین>سلامت>نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

به گزارش شفا آنلاین،تنگی نفس به تنفس دشوار یا پرزحمت می‌گویند. در این عارضه فرد احساس ناخوشایند دشواری، سختی و سطحی شدن تنفس را دارد. این مشکل در بسیاری از بیماری‌ها مشاهده می‌شود و می‌تواند علل قلبی مانند نارسایی قلب، ریوی مانند آسم و عصبی مانند اضطراب داشته باشد. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در بهبود تنگی نفس دارند.

نعناع
نعناع خواص فراوانی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تسکین درد گلو، سرفه و تقویت دستگاه تنفسی اشاره کرد. دمنوش، شربت و استشمام بوی نعناع برای مبتلایان به آسم یا تنگی نفس توصیه می‌شود.

آویشن
آویشن داروی طبیعی سرما خوردگی، گرفتگی صدا، سرفه و به طور کلی درمان گیاهی تنگی نفس است. برای تهیه دَم‌کرده آویشن ۲ قاشق غذاخوری از آویشن خشک شده را در یک لیوان آب جوش بریزید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دَم بکشد سپس آن را میل کنید. می‌توانید این دمنوش را با کمی عسل یا نبات مصرف کنید.

بابونه
دَم‌کرده بابونه مجاری تنفسی را باز می‌کند و علائم آسم را کاهش می‌دهد.

آب پیاز
یکی از روش‌های درمان گیاهی تنگی نفس، مصرف پیاز است. پیاز به علت ترکیبات گوگردی که دارد مجاری تنفسی را ضدعفونی می‌کند. همچنین می‌توان از مخلوط آب پیاز و آب لیمو نیز برای درمان تنگی نفس استفاده کرد.

طرز تهیه دمنوش پونه
 یک قاشق غذاخوری پونه کوهی را در یک قوری چینی با آب ۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ دقیقه دَم کنید همچنین می‌توانید از کمی عسل یا نبات برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

موارد منع مصرف دمنوش پونه

مصرف دمنوش پونه باعث افزایش تعریق می‌شود همچنین استفاده از این دَم‌کرده در برخی موارد شدت سردرد را افزایش می‌دهد.
طرز تهیه دمنوش چلتوک برنج

 یک قاشق غذاخوری چلتوک برنج را با مقداری آب جوش با شعله مستقیم به مدت پنج دقیقه بجوشانید سپس با شعله غیرمستقیم بگذارید تا یک ساعت دَم بکشد.
موارد منع مصرف دمنوش چلتوک برنج

زیاده روی در مصرف سبوس برنج می‌تواند باعث بروز اسهال، انسداد و التهاب روده شود.
طرز تهیه دمنوش گلپر

یک قاشق مربا خوری از گلپر را در یک لیوان آب جوش بریزید سپس به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به رنگ زرد درآید.
موارد منع مصرف دمنوش گلپر

زیاده‌روی در استفاده از این گیاه تپش قلب و سقط جنین را به همراه دارد.
برچسب ها: سلامت ، گیاهی ، تسکین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: