کد خبر: ۱۷۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 14
این مقدمه از آن جهت بود که از شما بپرسیم آیا تا به حال به شارژ زندگی‌تان فکر کرده‌اید، این که چند درصد برای همراه خانواده‌تان وقت می‌گذارید تا شارژ شود
شفاآنلاین>سلامت> گوشی‌های هوشمند و تلفن‌های همراه یکی از نمادهای زندگی امروزی است و در هر خانه‌ای به تعداد اعضای آن خانوار معمولا انواع گوشی پیدا می‌شود و خوشبختانه یا متاسفانه به همان اندازه که رسیدگی به نیازها و امور روزمره ما را آسان کرده وابستگی شدیدی هم به همراه داشته است و درست به همین دلیل همواره حواس‌مان به شارژ این دستگاه‌ها هست، گوشی‌هایی که حسابی ما را به خود وابسته کرده اند اما قطعا نه به اندازه عزیزان‌مان و در راس آن کسی که شریک زندگی‌مان در روزهای سخت و آسان بوده است.

به گزارش شفاآنلاین، این مقدمه از آن جهت بود که از شما بپرسیم آیا تا به حال به شارژ زندگی‌تان فکر کرده‌اید، این که چند درصد برای همراه خانواده‌تان وقت می‌گذارید تا شارژ شود و به همان اندازه از او توقع و انتظار هم داشته باشیم که نیازهای زندگی ما را بر طرف کند. آنچه می‌خوانید دیدگاه‌های دکتر محمدرضا شالبافان مشاور و متخصص مهارت‌های روان درمانی(Healing) در این حوزه است.

خانم‌ها بخوانند

لباس، مو و آرایش شما باید مرتب باشد، البته آرایش و لباس نامناسب جلوی چشم بچه‌ها رفتاری
ناپسند است.

مثل خودتان و حتی شدیدتر، مردها هم نمی‌خواهند با فرد دیگری مقایسه شوند. مقایسه کردن، احساس حقارت می‌آورد و احساس حقارت، قدرت مرد را از میان می‌برد.

خوب است خانم‌ها به فعالیت‌هایی مانند تماشای اخبار، خواندن روزنامه و حل جدول، تماشای فوتبال و... علاقه نشان دهند یا دست‌کم خرده نگیرند.

همان‌طور که خودتان انتظار دارید، به خانواده مرد خود هم احترام کامل بگذارید، هرچند با آنها اختلاف سلیقه دارید، هیچ‌وقت صریح و جهت‌دار پشت سر خانواده‌اش سخن نگویید.

رابطه زناشویی این‌طور نباشد که رابطه کاملا یکطرفه شود.

آقایان بخوانند

درست است که آقایان خیلی کلی‌نگر هستند، با این حال نباید این کلی‌نگری به بی‌تفاوتی در برابر کوشش‌های خانم خانه بینجامد. برای مثال هنگام آمدن به منزل، به تمام تغییرات از جمله تمیز بودن خانه، آماده شدن غذا، بوی خوش پیچیده در فضا و... واکنش نشان دهند و تشکر کنند.

یک راه مناسب و تاثیرگذار برای شارژ زندگی و توجه به همسر این است که وقتی او توقع ندارد، او را نوازش کنید و هرچند وقت یکبار بی‌هیچ دلیل خاصی برایش گل یا هدیه‌ای بخرید، دستانش را بگیرید و... باور کنید همین کارهای به‌ظاهر کوچک، باتری همراه زندگی‌تان را حسابی شارژ می‌کند.

بخشی از مشکلات(Difficulties) عاطفی خانم‌ها با درددل و صحبت حل می‌شود، هروقت همسرتان برای شما مشکلش را بیان می‌کند، حرف او را قطع نکنید، او بیشتر از راه‌حل به گوشی شنوا و یاری که دلسوزانه به احساس او توجه کرده و همدلی کند احتیاج دارد، نگذارید همسر شما دنبال گوش دیگری بگردد.

شوهر خوب و دلسوز وقتی صدای سرفه یا عطسه یا گود رفتن زیرچشم او را می‌بیند، به او توجه می‌کند و اصرار می‌ورزد که مراقب خودش باشد، پیشنهاد کنید با هم پیش پزشک بروید، نه این‌که بگویید خب دکتر می‌رفتی!

هر چند وقت یکبار این جمله جادویی را بر زبان بیاورید: «چقدر امروز زیبا شدی» باور کنید خود این جمله معجزه می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، درمانی ، مشکلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: