کد خبر: ۱۷۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 13
متأسفانه این روزها بیشتر زنان 20 تا 40 ساله با عارضه یبوست دست به گریبانند
شفاآنلاین>سلامت> اختلال انسدادی روده یا یبوست مشکل کلافه‌کننده و البته شایعی است که اگرچه پیش‌ترها بیشتر سالمندان را دربرمی‌گرفت، اما این روزها پیر و جوان نمی‌شناسد. هرچند استفاده از انواع مسهل‌ها یکی از راهکارهای رهایی از این مشکل است اما استفاده خودسرانه و مداوم مسهل‌ها هم به مرور زمان فرد را با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند. متخصصان معتقدند برای درمان یبوست باید ابتدا به‌دلیل ایجاد آن پی برد. اما گاهی این عارضه بدون هیچ مشکل فیزیکی اتفاق می‌افتد.

به گزارش شفآآنلاین، دکتر فریده دهقان منشادی در این‌باره می‌گوید: متأسفانه این روزها بیشتر زنان 20 تا 40 ساله با عارضه یبوست دست به گریبانند. نتایج تست‌ها و آزمایش‌های این افراد نشان می‌دهد که آنها دچار اختلالات فیزیولوژیک و عملکردی نیستند و متخصصان گوارش و جراحان روده نیز سلامت آنها را تأیید می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی(medical) ایران می‌افزاید: کم تحرکی که مشکل افراد جامعه امروزی است در بروز این وضعیت بسیار مؤثر است. استفاده از فیزیوتراپی و ورزش‌هایی که فیزیوتراپ متناسب با وضعیت جسمانی و شرایط بیمار توصیه می‌کند در رفع این مشکل و رهایی از عوارض ملین‌ها بسیار مؤثر است.

 وی خاطرنشان می‌کند: استفاده از ملین‌ها و رژیم‌های غذایی خاص در گروهی از این بیماران نتیجه بخش است و در گروهی دیگر نتیجه مطلوب نمی‌دهد. در هر صورت بهتر است بدانید نمی‌توان برای مدت طولانی از ملین استفاده کرد چراکه استفاده مداوم از ملین، قدرت طبیعی کولون را کاهش(Decrease) داده و اجابت مزاج طبیعی را برای بیمار مشکل‌تر می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، پزشکی ، کاهش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: