کد خبر: ۱۷۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 06
در واقع برای جلوگیری از مصرف سیگار در میان دانشجویان باید برنامه های خاصی در درون دانشگاه اعم از فعالیت های فرهنگی اجرایی شود.
شفا آنلاین>سلامت>سرسنگی گفت: طرح دانشگاه بدون دخانیات(Tobacco) برای افرادی از جامعه دانشگاهی که مایل به ترک دخانیات هستند، اجرایی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در واقع برای جلوگیری از مصرف سیگار در میان دانشجویان باید برنامه های خاصی در درون دانشگاه اعم از فعالیت های فرهنگی اجرایی شود.

 وی ادامه داد: باید تلاش شود با ارائه  آیین نامه به تمامی دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شود تا در مورد مصرف دخانیات در دانشگاه‌ها  تا از این طریق کمپین و فرهنگ‌سازی‌های لازم در زمینه آثار سوء مصرف دخانیات در جامعه دانشگاهی صورت گیرد.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران بیان کرد: استفاده از دخانیات در محیط‌های دانشگاهی به هیچ وجه صحیح نبوده و این موضوع در شان دانشجویان نیست چرا که کشیدن سیگار علاوه بر اینکه به جسم لطمه وارد می‌کند ممکن است زمینه ساز تخلفات بعدی در افراد باشد. بنابراین سعی داریم در دانشگاه تهران خطرات استفاده از سیگار را به دانشجویان منتقل کنیم.

 سرسنگی بیان کرد: یکی از برنامه های ما در دانشگاه تهران این است که  فضاهای آموزشی را از مصرف دخانیات پاک کنیم. موضوع مصرف نکردن سیگار در میان دانشجویان موضوعی نیست که به صورت بخشنامه‌ای و یک باره قابل حل باشد چراکه اگر بخواهیم در این زمینه افراطی عمل کنیم ممکن است در مسیر با شکست روبه‌رو شویم.

 وی تصریح کرد: وضعیت دانشجویانی راکه در فضاهای آموزشی فضاهای سربسته و خوابگاه‌ها استعمال دخانیات داشته باشند، پیگیری می‌کنیم.  در نظر داریم در دانشگاه تهران پرونده انضباطی برای دانشجویانی که سیگار می‌کشند،  تشکیل نشود.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار کرد: بنابراین باید امکان ترک رایگان و در دسترس  برای جامعه دانشگاهی فراهم شود و در این راستا مراکز مشاوره و بهداشت و درمان دانشگاه‌ها باید فعال باشند تا چنانچه فردی از جامعه دانشگاهی مایل به ترک دخانیات است به این مراکز مراجعه کند. در همین راستا  طرح «دانشگاه بدون دخانیات» از مهرماه امسال اجرا شد.

برچسب ها: دخانیات ، سیگار ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: