کد خبر: ۱۷۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 05
دانشمندان تلاش بسیاری را در جهت انجام این روش جدید که اصطلاحا "خون‌آشام درمانی"(Vampire therapy) نام دارد انجام دادند.

شفا آنلاین>سلامت>محققان طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که تزریق خون جوانان به میانسالان می‌تواند از بروز علایم "دمانس" یا همان زوال عقل(Dementia) جلوگیری کند.

به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان تلاش بسیاری را در جهت انجام این روش جدید که اصطلاحا "خون‌آشام درمانی"(Vampire therapy) نام دارد انجام دادند.

آنها سه سال قبل در طول انجام پژوهش‌های مختلف دریافتند که تزریق خون موش‌های جوان به موش‌های مسن باعث ایجاد عروق خونی جدید و بهبود حافظه و یادگیری می‌شود.

اما در ‌آزمایشات انسانی که این هفته انجام شد آنها از نتایج کاملا شگفت زده شدند.

اگرچه فاز اول آزمایشات تنها برای اثبات این روش انجام شد، محققان بهبود قابل توجهی در علائم آلزایمر را مشاهده کردند.

محققان این پژوهش اظهار کردند که نتایج این روش برای آنها واقعا شگفت آور بود و آنها انتظار مشاهده چنین تاثیرات مثبتی را نداشتند.

دانشمندان معتقدند که خون جوان از قدرت بسیار بالایی برخوردار است زیرا حاوی مقدار زیادی از پروتئین شناخته شده به نام "GDF111" است که با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد.

مطالعات حیوانی که قبلا انجام شده نشان می‌دهد که "GDF1111" می تواند عملکرد هر عضو بدن را بهبود بخشد.

تخمین زده می‌شود که در حدود 850 هزار نفر مبتلا به آلزایمر در بریتانیا وجود دارند، اما به رغم وجود چندین درمان دارویی، درمان‌هایی برای توقف، جلوگیری و یا معکوس شدن این روند مشاهده نشده است.

برای این آزمایش جدید، 18 فرد بیش از 65 سال که مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط بودند، 4 بار تزریق پلاسمای هفتگی را از افراد بین 18 تا 30 سال دریافت کردند.

 دانشمندان برای انجام این کار تنها از پلاسمای خون این افراد جوان استفاده کردند.

پلاسما مایع شفاف و روشنی است که پس از حذف گلبول‌های قرمز و سفید باقی مانده و حاوی پروتئین، نمک، آنزیم‌ها و آنتی‌بادی‌ها است.

پس از انجام این کار بیماران به راحتی می‌توانستند کارهای روزانه خود مانند یادآوری مصرف دارو، پرداخت صورتحساب یا تهیه وعده‌های غذایی را انجام دهند.

محققان این پژوهش بر این باورند که با استفاده از این روش می‌توان زندگی عادی را به بیماران مبتلا به آلزایمر که روند زندگی‌شان به دلیل این بیماری دچار اختلال شده، مجددا هدیه کرد.

برچسب ها: خون آشام ، سلامت ، دمانس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: