کد خبر: ۱۷۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 05
فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و انجمن‌های هلال احمر در ژنو طی بیانیه‌ای اظهار کردند، این اقدام "خلاف قوانین" بوده و هر فردی از این سازمان که در پرونده‌های مذکور دست داشته باشد، مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

شفا آنلاین>سلامت>صلیب سرخ از چندین فقره اختلاس مقامات در جریان تلاش‌ برای مبارزه با شیوع ابولا در غرب آفریقا طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ پرده برداشت. این سازمان ضرر و زیان‌ ناشی از این اقدامات را شش میلیون دلار (۵.۲ میلیون یورو) تخمین زده است.

به گزارش شفا آنلاین،فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و انجمن‌های هلال احمر در ژنو  طی بیانیه‌ای اظهار کردند، این اقدام "خلاف قوانین" بوده و هر فردی از این سازمان که در پرونده‌های مذکور دست داشته باشد، مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

ویروس ابولا(Ebola virus) موجب مرگ بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن و آلوده شدن حدود ۲۹ هزار نفر به طور عمده در گینه، سیرالئون و لیبریا شد.

IFRC عملیات صورت گرفته برای مقابله با شیوع ابولا را "یکی از پیچیده‌ترین اقدامات در تاریخ فعالیت‌های بشردوستانه اخیر" دانست که طی آن گروه‌های متعددی به سرعت برای اعزام نیروها و بسیج داوطلبان اقدام کردند و ده‌ها میلیون دلار صرف تجهیزات درمانی و سایر ملزومات شد.

این نهاد اعلام کرد، در سیرالئون مدارکی مبنی بر "تبانی احتمالی" میان کارکنان سابق IFRC و یک بانک پیدا کرده که اختلاس احتمالی ۲.۱ میلیون دلاری را در پی داشته است.

صدور صورت‌حساب‌های تقلبی و تغییر مبالغ قبض‌ها توسط یکی از تامین‌کنندگان خدمات ترخیص سفارش‌ها در گینه، ‌۱.۲ میلیون دلار برای این سازمان هزینه داشته است. دو پرونده دیگر نیز در این کشور در روند تحقیقات قرار دارند.

این سازمان گفت، پیش از این نیز از هزینه‌های تحت تاثیر تورم مربوط به اقلام امدادی و دستمزدها در لیبریا مطلع شده که ۲.۷ ملیون دلار برای این نهاد هزینه برداشته است.

IFRC همچنین متعهد شد که همه دست‌اندرکاران در هرگونه اختلاس را دستگیر و تمامی بودجه‌هایی را که از راه‌های غیرقانونی و غیرمستقیم اختلاس شده، جبران کند.

این نهاد اظهار کرد، از سال ۲۰۱۴ اقدامات خود برای ریشه‌کن کردن فساد در ماموریت‌هایش را با اعمال محدودیت‌های پرداخت نقدی، در "موارد با ریسک بالا" و اعزام حسابداران ماهر در زمان اعزام تیم‌های عملیاتی، افزایش داده است.

برچسب ها: اختلاس ، صلیب سرخ ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: