کد خبر: ۱۷۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 06
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:
بیمه سلامت علی‌رغم گرفتن 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و سود این اوراق، در زمان تحویل به وزارت بهداشت 13 هزار میلیارد تومان بدهی داشت. در حال حاضر وزارت بهداشت جور این بدهی را می‌کشد.
شفا آنلاین:رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «بیمه سلامت<Health insurance> علی‌رغم گرفتن 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و سود این اوراق، در زمان تحویل به وزارت بهداشت 13 هزار میلیارد تومان بدهی داشت. در حال حاضر وزارت بهداشت جور این بدهی را می‌کشد. امیدواریم بتواند این قضیه را به درستی حل و فصل کند اما نمی‌شود انتظار معجزه داشت.»

به گزارش شفا آنلاین:عبدالرضا عزیزی مبلغ بدهی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت را حدود 6هزار میلیارد تومان خواند. وی در واکنش به این ادعای سازمان تامین اجتماعی که می‌گویند بیش از سهم 9بیست و هفتم صرف درمان کرده‌اند، گفت: «متاسفانه این کار را انجام ندادند. ما که مشکلی با شفافیت نداریم. بیایند حساب‌ها را بررسی و نشانه‌دار کنند. ولی وقتی دستور کتبی و شفاهی رئیس جمهور برای ایجاد یک حساب مجزا و نشانه‌دار کردن سهم درمان را اجرا نکرده‌اند، این با شفاف سازی فاصله دارد.»
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «74 هزار میلیارد تومان گردش مالی سازمان تامین اجتماعی است. 9بیست‌وهفتم آن، حدود 24 هزار میلیارد تومان می‌شود که سهم بخش درمان است. سوال اینجاست که چطور6 هزار میلیارد تومان از 24 هزار میلیارد تومان را نتوانسته‌اند پرداخت کنند؟» وی افزود: «هزینه درمان مستقیم تامین اجتماعی حدود 3 تا 4 هزار میلیارد تومان است که این رقم به مراکز درمانی خود سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده یا درحال پرداخت است. ولی هزینه درمان غیرمستقیم، همین 6 هزار میلیارد تومان است که اینها هنوز پرداخت نکرده‌اند. چطور مدعی می‌شوند که بیش از سهم 9بیست و هفتم پرداخت شده است؟»
عزیزی در پاسخ به اینکه تامین اجتماعی مدعی است این سهم، پرداخت شده و اسناد حسابداری آن هم موجود است، اظهار داشت: «اگر ادعا دارند که پرداخت کرده‌اند با حضور دو نفر از ما، دو نفر از تامین اجتماعی و دو نفر از کمیسیون بهداشت بنشینیم و حساب‌ها را بررسی کنیم تا تکلیف مشخص شود. ما آماده تشکیل کمیته ویژه بررسی هستیم تا بدانیم آیا تامین اجتماعی 9 بیست و هفتم را کنار گذاشته‌ است یا نه. در هر صورت باید بدهی‌شان را پرداخت کنند.»
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: «بیمه سلامت علی‌رغم گرفتن 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و سود این اوراق، در زمان تحویل به وزارت بهداشت 13 هزار میلیارد تومان بدهی داشت. در حال حاضر وزارت بهداشت جور این بدهی را می‌کشد. امیدواریم بتواند این قضیه را به درستی حل و فصل کند اما نمی‌شود انتظار معجزه داشت.» وی افزود: «وزارت بهداشت حدود10 میلیون دفترچه‌ سلامت برای افراد بی‌بضاعت و حاشیه‌نشینان صادر کرده است. دارندگان دفترچه سلامت برای گرفتن خدمات باید به مراکز دولتی مراجعه کنند. اگر غیر از این باشد، بدهی‌ها و هزینه‌ها بیشتر خواهد شد.»
عبدالرضا عزیزی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیار حساس هستند و در جهت کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار تاکید داشته‌اند، گفت: «برای اولین بار در آبان سال 94 مقام معظم رهبری قوای سه‌گانه و مسئولین مربوطه را احظار کردند. از مجلس رئیس مجلس و رئیس کمیسیون فرهنگی حضور داشتند، از قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه و معاون اول و دادستان کل کشور حضور داشتند و از قوه مجریه هم رئیس جمهور و ده تن از وزار در آن جلسه حضور داشتند. در اولین جلسه به دستور مقام معظم رهبری در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس‌جمهور و به دبیری وزیر کشور و نظارت اینجانب تشکیل شد. پس از آن، جلسات به‌ طور منظم، هر شش ماه یک‌بار با حضور مقام معظم رهبری در مجلس، وزارت کشور و ریاست جمهوری تشکیل می‌شود و قوای سه گانه گزارشات خود را تحویل مقام معظم رهبری می‌دهند. مهمترین مسائل، طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، زنان و نقاط خطرناک هستند.» وی اضافه کرد: «برای اولین‌بار در مجلس در جهت سلامت در حوزه اجتماعی ردیفی پیش‌بینی شد و اعتبار آن در جهت شورای سلامت اجتماعی کشور قرار داده شد و تمامی سازمان‌ها موظف هستند براساس عملکردشان بودجه دریافت کنند. پیرو دستور مقام معظم رهبری 10 میلیون نفر در حاشیه کلان‌ شهرها بیمه شده‌اند که به درمان و سلامت آنان از طریق مراکز دولتی رسیدگی شده است.»
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، اشتباه وزارت بهداشت در پوشش بیمه‌ای این 10 میلیون نفر را عدم انجام آزمون وُسع دانست و گفت: «شاید تنها اشتباه وزارت بهداشت همین باشد که درمورد بیمه‌شدگان بیمه سلامت، تست میزان درآمد انجام نداد و اقشار پردرآمد مانند، طلافروش‌ها هم همچون حاشیه‌نشینان، بیمه رایگان شدند. البته با برنامه‌هائی که اتخاذ می‌شود، به مرور قشر پردرآمد حذف خواهند شد.»سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: