کد خبر: ۱۷۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 04
چون زائران در این پیاده‌روی قصد عزیمت به کشوری دیگر را دارند، علاوه بر تدابیر سفر باید اقلیم جدید و وضعیت خاصی را که در آن قرار می‌گیرند نیز در نظر بگیرند
شفا آنلاین>اجتماعی>چون زائران در پیاده‌روی اربعین قصد عزیمت به کشوری دیگر را دارند، علاوه بر تدابیر سفر باید اقلیم جدید و وضعیت خاصی را که در آن قرار می‌گیرند نیز در نظر بگیرند.

به گزارش شفا آنلاین، اربعین حسینی نزدیک است و عده‌ای پیاده‌روی را شروع کرده و تعدادی بزودی آغاز خواهند کرد.

چون زائران در این پیاده‌روی قصد عزیمت به کشوری دیگر را دارند، علاوه بر تدابیر سفر باید اقلیم جدید و وضعیت خاصی را که در آن قرار می‌گیرند نیز در نظر بگیرند.

کاربرد ماسک و چفیه در حین پیاده‌روی
بهتر است در حین پیاده‌روی از ماسک‌های استاندارد برای جلوگیری از ورود هوای آلوده و میکروب‌های بیماری زا استفاده کنید. توصیه مناسب‌تر استفاده چندمنظوره از چفیه است. می‌توانید با آن جلوی بینی را بگیرید تا از ورود گرد و غبار و باد سرد به سینوس‌ها محافظت کند ضمن این که به عنوان کلاه و سربند، در هوای سرد یا در مقابل نور شدید آفتاب از سر مراقبت می‌کند.

همچنین به عنوان زیرانداز و روانداز هنگام خواب استفاده می‌شود و برای خشک کردن عرق دست و صورت هم کاربرد دارد.

با این شرایط استحمام کنید
وقتی به استراحتگاهی می‌رسید، بلافاصله وارد حمام نشوید. صبر کنید عرق بدن خشک شود و بعد از استحمام یکی دو ساعت در یک جای سر بسته بمانید تا دمای بدن متعادل شود.

چون هوا باعث خشکی بدن می‌شود بهتر است در حمام بدن را با روغن بادام شیرین یا زیتون، روغن‌مالی کنید. دوش گرفتن با آب سرد در اقلیم‌های گرم و خشک، ریسک ابتلا به سرماخوردگی و ذات‌الریه را افزایش می‌دهد.

چگونگی محافظت از پاها
استفاده از روغن مورد یا پودر آن موجب مستحکم شدن تاندون‌ها می‌شود و مالیدن روغن بابونه و بادام شیرین برای بهبود درد مفاصل توصیه می‌شود.

ماساژ پاها با آب نمک به همراه روغن بادام یا زیتون یا گرم کردن مقداری نمک و ریختن آن در پارچه و قرار دادن روی مفاصل و عضلات به رفع خستگی و گرم شدن پاها کمک می‌کند.

چون پاها ورم می‌کنند ماساژ باید از نوک و لابه لای انگشتان پا شروع شود و به سمت زانو و کمی بالاتر برود و وقتی نشسته یا خوابیده‌اید زیر پا را بلند بگیرید. اگر پاها تاول زدند تاول‌ها را نترکانید و فقط آنها را چرب کنند.
برچسب ها: طب سنتی ، اربعین ، استحمام
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: