کد خبر: ۱۷۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 07
شفاآنلاین>سلامت> "مورینگا" یک گیاه است که اغلب درخت نارنجی، درخت معجزه، درخت زیتون یا درخت صخره ای نامیده می شود.
به گزارش گروه ترجمه شفاآنلاین، مورینگا برای قرن ها به علت خواص دارویی و مزایای بهداشتی آن استفاده شده است و خواص ضد قارچی، ضد ویروسی، ضد افسردگی و ضد التهابی دارد.

مورینگا چیست؟
مورینگا دارای خواص دارویی است و شامل بسیاری از ترکیبات سالم مانند:

    ویتامین A
    ویتامین B1 (تیامین)
    B2 (ریبوفلاوین)
    B3 (نیاسین)، B-6
    فولات و اسید اسکوربیک (ویتامین C)
    کلسیم
    پتاسیم
    اهن
    منیزیم
    فسفر
    فلز روی
است.
مزایایش چیست؟

اعتقاد بر این است که مورینگا دارای مزایای فراوانی برای سلامتی و زیبایی برخوردار است
مزایای مورینگا عبارتند از:
1. محافظت و تغذیه پوست و مو

روغن مورینگا برای حفاظت از مو در برابر رادیکال های آزاد مفید است و آن را پاک و سالم نگه می دارد  .مورینگا حاوی پروتئین است . بدین معنی که در حفاظت از سلولهای پوست از برخی آسیب ها مفید است.  همچنین حاوی عناصر هیدراته و سم زدایی است که همچنین رویش مورا افزایش می دهد  

2.  درمان ورم

ورم و تورم یک بیماری دردناک است که مایع در بافتهای خاص بدن جمع می شود خواص ضد التهابی مورینگا ممکن است در پیشگیری از تورم  موثر باشد.

3. حفاظت از کبد

مورینگا به نظر می رسد که کبد را از آسیب های ناشی از داروهای ضدچروک محافظت می کند و می تواند روند ترمیم آن را سریعتر کند.

4. پیشگیری و درمان سرطان

عصاره مورینگا حاوی خواصی است که ممکن است به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک کند. همچنین حاوی نایزیمیسین است که ترکیبی است که سلول های سرطانی را مهار می کند.

5.  درمان درد معده

عصاره مورینگا ممکن است به درمان برخی از اختلالات معده مانند یبوست، گاستریت و کولیت اولسراتیو کمک کند  خواص آنتی بیوتیک و ضد باکتری مورینگا ممکن است به مهار رشد پاتوژن های مختلف کمک کند و مقدار بالای ویتامین B آن به هضم کمک می کند.

6. مبارزه با بیماری های ضد باکتری

با توجه به خواص آنتی باکتریال، ضد قارچی و ضد میکروبی، عصاره مورینگا ممکن است عفونت های ناشی از سالمونلا را از بین ببرد.

7. کمک به سلامت استخوانها

مورینگا همچنین حاوی کلسیم و فسفر است که به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کندعصاره مورینگا همراه با عوارض ضد التهابی آن می تواند به درمان بیماری هایی مانند آرتریت کمک کند و همچنین ممکن است استخوان های آسیب دیده را درمان کند.

8. درمان اختلالات رفتاری

مورینگا در درمان افسردگی، اضطراب و خستگی مفید است.

9.  حفاظت از سیستم قلبی عروقی

آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در عصاره مورینگا ممکن است به جلوگیری از آسیب قلبی کمک کنند و همچنان نشان داده شده است که قلب سالم حفظ شود.

10.  کمک به بهبود زخم
عصاره مورینگا نشان داده شده است که به زخم ها کمک می کند و سبب کاهش زخم ها می شود.

11. درمان دیابت

مورینگا کمک می کند تا میزان گلوکز خون، و همچنین قند و پروتئین را در ادرار کاهش دهد که باعث افزایش سطح هموگلوبین و محتوای پروتئین کلی آن ها می شود.

12. درمان آسم

مورینگا ممکن است به کاهش شدت برخی از حملات آسم کمک کند و در برابر انقباضات برونشینی محافظت کند. همچنین نشان داده شده است که به عملکرد بهتر ریه و تنفس به طور کلی کمک می کند

13.  محافظت در برابر اختلالات کلیوی

14.کاهش فشار خون بالا

مورینگا حاوی ایسوتیوسیانات و نایزیمینین است، ترکیباتی که برای جلوگیری از ضخیم شدن شریان ها کمک کننده هست
15. بهبود سلامت چشم

Moringa دارای خواص بهبود چشم با توجه به سطوح آنتی اکسیدانی بالا است مورینگا ممکن است انسداد عروق شبکیه را متوقف کند، مانع ضخیم شدن غشاهای مویرگی شود و مانع از اختلال شبکیه شود.

16. درمان کم خونی و بیماری سلول داسی شکل

مورینگا ممکن است به بدن فرد کمک کند که آهن بیشتری را جذب کند، بنابراین تعداد گلبولهای قرمز خون آنها افزایش می یابد تصور می شود عصاره گیاه در درمان و پیشگیری از کم خونی و بیماری سلول داسی شکل بسیار مفید است. مدیکال نیوز
برچسب ها: خواص ، سلامت ، دارویی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: