کد خبر: ۱۷۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 03
انجمن رادیولوژی در سیستم دانشگاهی همیشه به دنبال آموزش بوده است
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: تعرفه های رادیولوژی واقعی نبوده و مسئولان این مسئله را می دانند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر جلال جلال شکوهی در حاشیه همایش روز جهانی رادیولوژی، افزود: انجمن رادیولوژی در سیستم دانشگاهی همیشه به دنبال آموزش بوده است به همین دلیل وزارت بهداشت از فعالیت صنفی انجمن دفاع چندانی نمی کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت(Health)، کشورمان را با کشورهای توسعه یافته نظیر استرالیا و انگلیس مقایسه می کند، زیرا ساکنین این کشورها هر سه ماه یک بار به رادیولوژی مراجعه می کنند، گفت: جالب است بدانید ما در صنایع موشکی و دفاعی خود را رقیب آلمان و آمریکا می دانیم و سعی کرده ایم امکانات مان را به روز رسانی کنیم اما در بحث رادیولوژی کمک و حمایت کافی صورت نمی گیرد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران اظهار کرد: کشور ترکیه از نظر تجهیزات و وسایل رادیولوژی در سطح بالاتری از ایران قرار دارد ولی کشور ما متخصصان بسیار خوبی دارد.

جلال شکوهی در خصوص روز جهانی رادیولوژی اظهار کرد: به دلیل سالروز کشف اشعه ایکس همه ساله در ایران و سایر کشورهای دنیا جشنی برگزار می شود و امروز نیز این جشن در ایران برگزار شده است.

وی درباره تعرفه های رادیولوژی اظهار کرد: متاسفانه تعرفه های رادیولوژی واقعی نبوده و مسئولان این مسئله را می دانند. اما به دلیل کمبود منابع مالی تعرفه های گروه های مختلف از جمله رادیولوژیست ها کاهش(Decrease) یافته است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران در خصوص تاسیس دو مرکز رادیولوژی گفت: ما برای راه اندازی دو مرکز رادیولوژی پنج میلیارد تومان وام درخواست کرده ایم که از این میزان فقط با یک و نیم میلیارد آن موافقت شد در حالی که تنها قیمت زمین این مرکز حدود ۱۵ میلیارد تومان است.
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، کاهش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: