کد خبر: ۱۷۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 02
طرح تحول سلامت بر اساس فروضی طراحی و بنا شد منابع مالی از جمله 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد اما این فروض محقق نشد و برنامه ای که مبتی بر این فروض، طراحی شد، دچار مشکل و چالش شد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات رییسه و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: طرح تحول سلامت بر اساس فروضی طراحی و بنا شد منابع مالی از جمله 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد اما این فروض محقق نشد و برنامه ای که مبتی بر این فروض، طراحی شد، دچار مشکل و چالش شد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، اظهار داشت: چون مبانی طرح تحول سلامت تغییر پیدا کرد و منابع پیش بینی شده برای آن، تحقق نیافت، باید طرح تحول سلامت را بازطراحی کنیم.

وی با بیان اینکه اطلاق عنوان اسلامی به دانش بشری، کار نادرستی است، افزود: در ایران مکتب طب سنتی وجود دارد که مبتنی بر طبایع است اما بعضی از روایات و احادیث از ائمه در خصوص طب وجود دارد اما به عنوان یک مکتب کامل مطرح نیست بلکه در مورد افرادی است که به آنها مراجعه می کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان محلس شورای اسلامی یادآور شد: طب اسلامی، سوء استفاده از نام اسلام است اما احیا و بازسازی طب سنتی، در قانون و اسناد مهم حوزه سلامت به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است زیرا این طب به عنوان مکمل طب نوین می تواند در کاهش هزینه های درمان، اثرات زیادی داشته باشد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی اظهارات در مورد عدم استفاده مردم از واکسن، خاطرنشان کرد: با هر موضوع علمی، باید برخورد علمی کرد مدعیان مخالف واکسیناسیون باید حتما مدارک، شواهد و مستندات خود را مطرح کنند و بیان این مسائل بدون ارائه مدارک مستند و شواهد، کاری غیر اخلاقی است و باید حتما برخوردهای قانونی لازم با آنها شود زیرا به سلامت آسیب می‌رساند چراکه باعث می‌شود مردم توجهی به واکسیناسیون نداشته باشند و اپیدمی بیماری‌های مختلف در کشور رخ دهد
برچسب ها: اسلام ، سلامت ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: