کد خبر: ۱۷۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 02
کادر درمانی متخصص جمعیت هلال احمر کشورشب گذشته جان سه بیمار بدحال را در درمانگاه شفا کربلا نجات دادند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: کادر درمانی متخصص جمعیت هلال احمر کشورشب گذشته ( چهارشنبه شب ) جان سه بیمار بدحال را در درمانگاه شفا کربلا نجات دادند.

به گزارش شفا آنلاین،علی حیدری افزود: شب گذشته زائر 60 ساله ای به علت حساسیت دارویی و افت فشار، تنگی نفس و کبودی اندام مبتلا می شود و همراهانش وی را به درمانگاه شفا هلال احمر در کربلا منتقل می کنند.

وی افزود: کادر درمانی هلال احمر(Red Crescent) به محض مراجعه بیمار برای او سرم وصل کرده و با مانیتورینگ و نوار قلب شرایط بیمار را تا جایی کنترل کردند که سطح هوشیاری این خانم، بالا آمد و با دریافت دارو یی که متخصص داخلی درمانگاه برای وی تجویز کرد، به شرایط ثبات رسید و پس از آن برای درمان های تکمیلی به بیمارستان منتقل شد.

معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: همچنین در مورد دیگری یک جوان ایرانی مبتلا به دیابت، در شرایط بسیار نامناسبی از نظر افت شدید قند خون و کاهش سطح هوشیاری به درمانگاه آورده شد و پزشکان پس از بررسی و رسیدگی به قند خون و علائم حیاتی بیمار با تجویز سرم قندی و داروهای لازم؛ این جوان را از خطر عوارض دیابت نجات دادند.

وی افزود: از دیگر بیماران بدحال جوان عربی بود که گرفتار حمله عصبی شدید واسپاسم عضلانی شدیدی بود که با تلاش کادر درمانی حاذق هلال احمر کشورمان این جوان نیز تحت درمان های لازم قرار گرفت. همچنین اعزام پسر بچه سه ساله ای که به علت برخورد با میله های حرم دچار پارگی در زیر بینی شده بود، پس از پانسمان و انجام اقدامات اولیه درمانی، از دیگر اقدامات مهم کادر درمانی در کربلای معلی بود.
برچسب ها: کربلا ، هلال احمر ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: