کد خبر: ۱۷۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 01
ایمان شکیب‌خواه با بیان این مطلب، تصریح کرد: تمامی هتل‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت به صورت روزانه توسط بازرسان بهداشت محیط بازرسی شده و از نظر شاخص‌های بهداشتی، اسکان، نظارت و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>مسئول بهداشت محیط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر(Red Crescent) در کربلا با اعلام اینکه تاکنون درکربلا و هتل‌های تحت پوشش حج و زیارت اپیدمی بیماری نداشتیم، گفت: باتوجه به مشکلات تنفسی در میان مراجعان به مراکز درمانی هلال احمر، زائران حتما ماسک‌های فیلتردار با خود همراه داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین،ایمان شکیب‌خواه با بیان این مطلب، تصریح کرد: تمامی هتل‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت به صورت روزانه توسط بازرسان بهداشت محیط بازرسی شده و از نظر شاخص‌های بهداشتی، اسکان، نظارت و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی افزود: تا به امروز غذای زائران در کربلا در دو آشپزخانه مرکزی ابوتراب و جرش با نظارت مستقیم کارشناسان ثابت بهداشت محیط پخت و میان زائران توزیع شده است.

شکیب‌خواه با اشاره به افزایش گرد و غبار و ریزگرد در هوای کربلا تشریح کرد: با توجه به افزایش گرد و غبار و ریزگردها در کربلا در چند روز اخیر، میزان مراجعه زائران به علت آلرژی و مشکلات تنفسی چندین برابر شده و با توجه به قیمت بالا و تعداد محدود ماسک‌های فیلتردار در عراق، به زائران توصیه می شود حتما قبل از سفر این ماسک را از داروخانه‌های کشور تهیه کرده و با خود به همراه داشته باشند.

وی درباره تامین آب‌ آشامیدنی بهداشتی، گفت: زائران توجه داشته باشند که آب‌های لوله‌کشی در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها قابل آشامیدن نیست و تنها آب بهداشتی برای آشامیدن، آب‌های بسته‌بندی شده با ظاهر مناسب است و در صورت عدم دسترسی، لازم است آب را به مدت 20 دقیقه بجوشانند.

مسئول بهداشت محیط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در کربلا افزود: عامل مراجعه بیش از 95 درصد افراد به درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت، ابتلا به بیماری‌هایی چون اسهال، آلرژی و حساسیت، گرفتگی عضلانی و آسم بوده که با مصرف آب و مواد غذایی بهداشتی همچنین شستن مرتب دست‌ها قبل از غذا خوردن و طی مراحل اصولی هر بار به مدت حداقل 20 ثانیه، می‌توان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به بازدید بازرسان بهداشتی از هتل‌ها و مراکز پخت غذا، افزود:120 بازدید توسط بازرسان بهداشتی از هتل‌ها و مراکز پخت غذا انجام شده و در طی آن آموزش‌های لازم به مدیران کاروان‌ها، زائران و آشپزها داده شده همچنین کارشناسان بهداشتی بر رعایت بهداشت در موکب‌های بین راهی نظارت مستقیم دارند.
برچسب ها: سلامت ، اپیدمی ، کربلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: