کد خبر: ۱۷۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 01
تست‌های بارداری و آزمایش‌های جدید به زنان این امکان را می‌دهند که از اتفاقات ناگوار برای خود و نوزادشان از جمله سقط جنین پیشگیری کنند.
شفا آنلاین>سلامت>زنان باردار به‌وسیله تست‌های جدید می‌توانند از وضعیت خود و نوزادشان مطلع شوند.

به گزارش شفا آنلاین، تست‌های بارداری و آزمایش‌های جدید به زنان این امکان را می‌دهند که از اتفاقات ناگوار برای خود و نوزادشان از جمله سقط جنین پیشگیری کنند.

زنان از ابتدای دوران بارداری با کمک تست‌های بسیار دقیق جدید می‌توانند خود را از معرض خطر سقط جنین(Abortion) یا تولد زودرس دور کنند.

دانشمندان موفق شدند به تکنیک جدیدی در زمینه آزمایش‌های بارداری دست یابند که ماهها قبل به پزشکان فرصت کافی برای مداخله و نجات جان مادر و نوزاد را می‌دهد.

به این شیوه متخصص زنان و زایمان می‌توانند هشدارهایی در مورد زایمان زودرس، سقط جنین یا پره اکلامپسی و اختلال فشار خون را که  تهدید کننده زندگی مادر و نوزاد آنها است و سالانه منجر به مرگ بیش از 100 نوزاد می‌شود ارائه دهند.

در حال حاضر محققان تعدادی مولکول را شناسایی کرده‌اند که بیولوژی پایه‌ای این شرایط را خیلی زودتر از زمانی که شرایط بحرانی شده باشد  نشان می‌دهد.

آنها موفق شدند که  30 مولکول با پایه ژنی را کشف کنند که زنان تازه باردار را قادر می‌سازد تا با انجام یک آزمایش خون ساده بتوانند از خطری که آنها را تهدید می‌کند آگاه شوند.

طبق این گزارش، بریتانیا یکی از بالاترین میزان زایمان زودرس در اروپا را دارد، که تقریبا یکی از 9 نوزاد قبل از هفته سی و هفتم بارداری متولد می‌شوند.

در عین حال، اگر پزشکان آگاه باشند که یک زن در معرض خطر ابتلا به تولد زودرس است، می‌توانند او را از این موضوع آگاه ساخته و با تجویز داروهای هورمون‌دار تاریخ تولد را به تاخیر بیاندازند.

این در حالی است که پزشکان  برای جلوگیری از سقط جنین، هم از نظر زمانی و هم از نظر راه‌ و شیوه درمان در لحظه با محدودیت مواجه هستند.

حدود سه درصد زنان باردار از فشار خون بالا و نوسان فشار خون که جان مادر و نوزاد را تهدید می کند رنج می‌برند.


برچسب ها: پیشگیری ، بارداری ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: