کد خبر: ۱۷۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
امه های منتشر شده در فضای مجازی منتسب به سازمان غذا و دارو و همچنین هرگونه خبر و شایعه در حوزه سلامت که به غیر از منابع رسمی این سازمان منتشر شوند، وجاهت قانونی ندارند و مورد تائید این سازمان نخواهند بود.
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: نامه های منتشر شده در فضای مجازی منتسب به سازمان غذا و دارو و همچنین هرگونه خبر و شایعه در حوزه سلامت که به غیر از منابع رسمی این سازمان منتشر شوند، وجاهت قانونی ندارند و مورد تائید این سازمان نخواهند بود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد هاشمی افزود: انتشار هر نامه‌ای درباره موضوعات سلامت اعم از دارو یا نامه‌هایی که از سوی سازمان غذا و دارو برای اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی، وجاهت قانونی ندارد که ممکن است تصویر اصل نامه یا دستکاری شده آن باشد.

وی ادامه داد: شایعه پراکنی ها درباره فرآورده های سلامت در فضای مجازی با هدف های مختلف ازجمله مزاح، جدی، از سر رقابت و انتقام گیری شخصی یا موعظه های مشفقانه ، انجام می شود.

وی تاکید کرد: روابط عمومی سازمان غذا و دارو تنها منبع انتشار صحت و سقم نامه‌های مرتبط با حوزه سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی است.سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر قابلیت های ویژه فناوری های نوین به ویژه در حوزه ارتباطات، گفت: این قابلیت ها بر کیفیت و سرعت فرآیند اطلاع رسانی، افزوده است اما باید توجه داشت که دسترسی آسان و فراگیر به ابزار اطلاع رسانی، نیازمند مراقبت های ویژه است.

هاشمی اضافه کرد: به نظر می رسد مهمترین ابزار کنترل و هدفمندسازی رسانه های نوین در گام نخست ارتقای فرهنگ استفاده آنها است که طبیعتا برای رسیدن به این هدف باید اقدامات فرهنگی مستمر در طولانی مدت، صورت گیرد.

وی با تاکید به ضرورت نظارت و پایش فضای بیکران مجازی، افزود: تصور عدم کنترل و عدم نظارت برفضای مجازی، موجبات گستاخی و سوءاستفاده به اصطلاح تفریحی و حتی هدفمند را برای هنجارشکنان و قانون گریزان فراهم می کند.

وی یادآور شد: حفظ امنیت و ایمنی فضای مجازی، متولیان خود را دارد و آنان حتما دغدغه ها و چالش های این فضا را شناسایی و رصد کرده اند اما همه جامعه هم نظر هستند که اهتمام بیشتر نسبت به این موضوع امری ضروریست.
برچسب ها: سلامت ، دارو ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: