کد خبر: ۱۷۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها باعث قوی‌تر شدن باکتری‌ها شده و داروهایی که در مقابل این باکتری‌ها موثرند اثر خود را از دست می‌دهند.

شفا آنلاین>سلامت>کارشناس کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو گفت: مصرف خودسرانه دارو به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها باعث قوی‌تر شدن باکتری‌ها شده و داروهایی که در مقابل این باکتری‌ها موثرند اثر خود را از دست می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین، نوشین محمدحسینی، کارشناس کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو، گفت: حال و هوای روزهای پائیز به گونه‌ای‌ است که به دلیل ناپایداری هوا و سرد و گرمی پیاپی و تغییر پوشش موجبات بروز سرماخوردگی(cold) را بیشتر فراهم می کند، لذا پیشگیری از ابتلا به بیماری سرماخوردگی، اقدام مهمی برای حفظ سلامت در این فصل است.

وی افزود: عطسه، گلودرد، آبریزش بینی، سردرد و اشک‌ریزش که از علائم این بیماری می‌باشد علائم سرما خوردگی است  موجب می‌شود که عده‌ای بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف دارو کنند غافل از اینکه مصرف خودسرانه دارو بویژه  آنتی بیوتیک ها باعث قوی شدن  باکتریها شده و دارو هایی که در مقابل این باکتریها موثرند اثر خود را از دست بدهند.

وی در پایان توصیه کرد ضمن مراجعه به پزشک و دریافت دارو از طریق نسخه، دوره درمان آنتی بیوتیکی را کامل  نموده و از مقاوم شدن میکروب‌ها جلوگیری نمائید.

برچسب ها: باکتری ، سلامت ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: