کد خبر: ۱۷۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
بنا به توصيه سازمان جهاني بهداشت، ميزان دريافت نمك از همه منابع غذايي، بايد حداكثر 6 گرم در روز باشد.
شفا آنلاین>تغذیه>یک پزشک و متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: «براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت، میزان نمک مجاز مصرف در طول روز نباید بیش از 6 گرم باشد.»

به گزارش شفا آنلاین:دکتر پیام فرح‌بخش،گفت: «بنا به توصيه سازمان جهاني بهداشت، ميزان دريافت نمك از همه منابع غذايي، بايد حداكثر 6 گرم در روز باشد. البته این مقدار نمک مصرفی برای افراد سالم مجاز است و در صورت ابتلا به فشارخون باید به 4 گرم در روز برسد.»

وی در ادامه یادآور شد: «البته باید توجه داشت بخشی از نمک موردنیاز بدن از طریق مصرف یکسری موادغذایی از جمله نان و پنیر دریافت می‌شد که اغلب درصد قابل‌توجهی نمک دارند. از این رو ميزان دريافت نمك‌ باید از همه منابع غذايي، حداكثر 6 گرم در روز باشد. ضمن اینکه توصیه می‌شود نمکدان از سفره و میز غذا حذف شود.»

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به اینکه آیا نمک تصفیه‌شده صنعتی بهتر است یا نمک دریا، گفت: «نمک‌های تصفیه شده صنعتی طی فرآیندی در کارخانه، تمامی ناخالصی های نامحلول در آن مانند فلزات سنگین و همچنین ناخالصی های محلول مانند آهک، شن و ماسه حذف می‌شود و این نوع نمک‌ها آلودگی خاصی ندارند اما نمک دریا، دارای آلودگی متعددی از لحاظ میکروبی و همچنین آلوده به فلزات سنگین از جمله سرب، جیوه یا آرسنیک است. به همین دلیل برخلاف توصیه عموم به مصرف نمک دریا باید گفت نمک‌های تصفیه شده بهترین گزینه برای مصرف هستند.»

 دکتر فرح‌بخش درنهایت با اشاره به اینکه نمک دریا فاقد ید کافی و دارای ناخالصی است، خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر، برخی افراد تصور می‌کنند نمک دریا ید بالایی دارد درحالی که این‌طور نیست. تابش نور آفتاب باعث تجزیه شدن ید موجود در نمک دریا شده و در نهایت ید خود را از دست می‌دهد. اما نمک‌های یددار تصفیه‌شده که در بازار موجود هستند، با «ید» غنی‌سازی شده‌اند.»سلامانه

 
برچسب ها: نمک ، تغذیه ، رژیم درمانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: