کد خبر: ۱۷۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 30
شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دا‌نش باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.
شفا آنلاین>اجتماعی>یک شرکت ایرانی موفق به ساخت موقعیت‌یابی شده است که در محیط‌های سر‌بسته بدون اینترنت(Internet) هم کار می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دا‌نش باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش ‌بنیانی بپردازد که توسط محققین این شرکت‌ها تولید شده است. یکی از محصو‌لاتی که جوانان نخبه کشور تولید کرده‌اند سرویس موقعیت یابی است که بدون جی پی اس و در فضای بسته کار می‌کند.

 مدیر پروژه این طرح  گفت: این موقعیت ‌یاب در محیطی بدون سیگنال  مانند مراکز خرید، نمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها به راحتی با امواج رادیویی کار می‌کند.

 وی ادامه داد: این سرویس موقعیت‌یاب محل قرار گرفتن کاربران را به راحتی بر روی نقشه نشان می‌دهد و تبلیغات را بر اساس موقعیت اشخاص و مغازه‌های اطراف آن تنظم می‌کند. این مسیر‌ یاب نقشه کامل مجموعه‌های سر پوشیده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد حتی زمانی هم که در خانه هستید علاوه بر نقشه، مکان‌های دقیق را به صورت ‌آفلاین می‌توانید ببینید. قابلیت مسیر یابی به همراه نقشه و مکان یابی باعث سر در‌گمی کاربران می‌شود با این برنامه و موقعیت نیاز ندارید که به اطلاعات ساختمان مورد نظرتان مراجعه کنید.
 شرط ضامن صندوق نوآوری مانع تجاری‌سازی دستاورد ایرانی

مدیر این پروژه در خصوص مشکلاتی که بر سر راه این طرح قرار دارد اظهار کرد: این سرویس که توسط مخترعین ایرانی تولید شده به حمایت‌های بسیار زیادی احتیاج دارد. از صندوق نوآوری و شکوفایی وام‌هایی خواستیم اما به دلیل موانع زیاد بر سر راهمان مثل شرط داشتن ضامن، وام را به درستی و تمام و کمال دریافت نکردیم و در حال حاضر به دنبال مجری طرح هستیم که این موقعیت یا‌ب را تجاری سازی کنیم.

 شایان ذکر است که این طرح توسط مخترعین کشور در شرکت‌های دانش بنیان تهیه شده است و توسط دانشگاه قزوین مورد حمایت قرار گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: