کد خبر: ۱۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 29
وزارت بهداشت ستاد پدافند غیرعامل خود را از سالها پیش فعال کرده بود و آن را با برنامه جلو برد.
شفا آنلاین>سلامت>بانک اطلاعاتی با سازمان انرژی اتمی تهیه شده است و پروتکلی درباره حوادث پرتویی تدوین شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در پنجمین همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت گفت: وزارت بهداشت ستاد پدافند غیرعامل خود را از سالها پیش فعال کرده بود و آن را با برنامه جلو برد. 

وی افزود: ستاد پدافند وزارت بهداشت(Ministry of Health) ستادی فعال بوده که از سایر دستگاه‌ها پیشی گرفته است و امکانات و تجهیزات جدیدتری را برای شرایط بحرانی به کار گرفته است.

کولیوند تصریح کرد: کارگروه های مختلفی مانند کارگروه بهداشت، درمان، غذا و دارو، اورژانس، انتقال خون و...  در وزارت بهداشت تشکلیل شده است که هر کدام برنامه های خود را داشته اند.

رئیس اورژانس کشور گفت: پروتکل های شیمیایی توسط این ستادها تدوین شده است و کتاب و کلیپ های آموزشی در حوزه CBRNE تهیه شده است که برای عموم مردم ارائه می‌شود.

پروتکل پیشگیری از گرمازدگی برای مراسم حج امسال توسط ستاد پدافند وزارت بهداشت تدوین شد 

وی ادامه داد: پروتکل پیشگیری از گرمازدگی برای مراسم حج امسال توسط ستاد پدافند وزارت بهداشت تدوین شد که با توجه به محاسباتی که انجام شد مشخص کردند که افراد با چه مقدار راه رفتن در آن دما به گرمازدگی مبتلا می‌شوند و با آموزش به زائرین کسی دچار گرمازگی نشد که اگر این پروتکل اجرایی نمی شد حدود ۹درصد از کل زائران که ۸۵ هزار نفر بودند، دچار گرمازدگی می‌شدند.

مانور شیمیایی برگزار می شود

رییس اورژانس کشور گفت: برای طرح سلامت منطقه فارس نیز پروتکلی طراحی شد و زیرساخت های تشخیصی در انستیتوپاستور طراحی شد. رزمایش های مختلف پدافند غیرعامل در قم، مشهد، تهران و تبریز برگزار شد. کارگاه آموزشی در یزد برگزار شد و برگزاری مانور شیمیایی را در پیش داریم.

کولیوند همچنین اظهار کرد: بانک اطلاعاتی با سازمان انرژی اتمی تهیه شده است و  پروتکلی درباره حوادث پرتویی تدوین شده است. ما باید بدانیم که چگونه رفع آلودگی کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم به همین جهت آمبولانس های خود را برای این موضوع مجهز کردیم.

 وی افزود: دانشگاه ها دقیق تر و فعال تر به پدافند غیرعامل بپردازند زیرا خط اول موضوع هستند. این قشر باید کارگروه های مختلف تشکیل دهند و از بودجه یک درصد تملک دارایی‌ها استفاده کنیم.

رئیس اورژانس کشور گفت: حمایت و پشتیبانی از طرح های تحقیقاتی پدافند غیرعامل با استفاده از منابعی که از خیرین به دست می‌آید و اعزام تیم های تخصصی به منظور بهره‌گیری از تجارت و بالا بردن مهارت خود از دیگر اقدامات اورژانس بوده است.

وی در پایان گفت: شرایط استراتژی کشور این موضوع را می‌طلبد که روی پدافند غیرعامل هم جدی باشیم و هم اهمیت دهیم.

به گفته وی، چون سیستم پدافندی ما آماده بود در حادثه سال گذشته در سامرا توانستیم در کمتر از ۱۲ ساعت ۱۱۵ مجروع را به ایران اعزام کنیم که به آنها به خوبی رسیدگی شد.

برچسب ها: پروتکل ، سلامت ، شیمیایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: