کد خبر: ۱۷۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 28
باتوجه به جمعیت حدود 80 میلیونی کشور، سالانه 2 هزار و 400 پیوند مغز استخوان مورد نیاز است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز تحقیقات خون، انکولوژی و پیوند سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران به پیشرفت های ایران در زمینه پیوند مغز استخوان اشاره کرد و گفت:باتوجه به جمعیت حدود 80 میلیونی کشور، سالانه 2 هزار و 400 پیوند مغز استخوان مورد نیاز است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر اردشیر قوام زاده روز شنبه در بیست و دومین کنگره سالانه آسیا و اقیانوسیه خون و پیوند مغز استخوان، تعداد پیوند مغز استخوان را حدود 1000 مورد اعلام و اظهار امیدواری کرد که با حمایت دولت و سازمان های مردم نهاد این هدف مهم محقق شود تا خدمات بهتری به بیماران ارائه داد.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه پیوند مغز استخوان از درمان معمولی پزشکی ارزان تر است، افزود:به طور مثال هزینه درمان تالاسمی(Thalassemia) اعم از تزریق خون، دارو و هزینه های بیمارستان در مقایسه با پیوند بیشتر است.

وی تعداد مراکز پیوند مغز استخوان در کشور را 16 مرکز اعلام کرد و افزود: 7 مرکز در تهران و بقیه در سایر شهرهای کشور فعال هستند.حدود 70 نوع بیماری در این مرکز پیوند می شود و امیدواریم با پیشرفت های علمی، این تعداد افزایش یابد.

** جمع اوری حدود 30 هزار نمونه خون دهنده در بانک غیر خویشاوند
وی به راه اندازی بانک غیرخویشاوند اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 30 هزار نمونه خون دهنده در این بانک جمع اوری شده است.

قوام زاده، هزینه انتقال سلول از خارج کشور را بین 20 هزار تا 50 هزار یورو اعلام کرد و افزود: امیدواریم با جمع آوری تعداد بیشتر نمونه ها بتوان خدمات بهتری به بیماران ارائه داد.

وی به فعالیت بیش از ۳۰۰ انکولوژیست در کشور اشاره کرد و گفت: این افراد در اغلب استان ها و به خصوص در شهرهای بزرگ مشغول ارایه خدمت هستند.

قوام زاده به درصد موفقیت پیوندها در کشور اشاره کرد و گفت: درصد موفقیت ها در پیوند مغز استخوان حدود ۷۶ درصد است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ مهمان خارجی در این کنگره گفت: نمایندگان ۲۲ کشور در این رویداد علمی حضور دارند.تبادل نظر با صاحب نظران و ارایه آخرین دستاوردهای علمی از مهمترین اهداف این کنگره است.

وی، مهمترین راه توسعه و پیشرفت علم و دانش را فعالیت به صورت بین المللی اعلام کرد و گفت: مجمع آسیا و اقیانوسیه هم در این مسیر گام برمی دارد.

بیست و دومین کنگره سالیانه آسیا و اقیانوسیه خون و پیوند مغز استخوان از امروز (شنبه) در هتل اسپیناس آعاز شده و تا 8 آبان ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: