کد خبر: ۱۷۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 25
محققان دانشگاه‌های بوفالو و مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک موفق به ساخت واکسنی شده‌اند که بیش از 50 گونه مختلف از باکتری استروپتوکوک پنومونی را مورد هدف قرار می‌دهد.
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه‌های بوفالو و مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک موفق به ساخت واکسنی شده‌اند که بیش از 50 گونه مختلف از باکتری استروپتوکوک پنومونی را مورد هدف قرار می‌دهد. این باکتری عامل اصلی پنومونی (ذات‌الریه یا سینه پهلو) است.
به گزارش شفا آنلاین،پنومونی وضعیت التهابی ریه‌ است که معمولا در اثر عفونت ناشی از میکروارگانیسم‌ها، برخی داروها یا بیماری‌های خود ایمنی رخ می دهد. با معرفی یک شکل از واکسن پنومونی در اوایل سال 2000 میلادی، گونه‌های مرگبار پنومونی تا اندازه زیادی کنترل شد؛ تا جایی سازمان جهانی بهداشت(WHO) اعلام کرد مرگ و میر ناشی از پنومونی درکودکان بر اثر واکسن تا 50 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر تغذیه بهتر و دسترسی به آنتی‌بیوتیک، واکسنی که در آن دوره معرفی شد، 23 باکتری عامل پنومونی را از بین برد و جان ملیون ها انسان را نجات داد. با پیشرفت علم پزشکی، به تازگی واکسنی ساخته شده‌است که بیش از 50 گونه باکتری عامل این بیماری از جمله باکتری عامل پنومونی، مننژیت و سپسیس را نابود می‌کند.

در حال حاضر کمتر از 10 درصد از موارد پنومونی با واکسن پوشش داده نمی‌شوند و محققان نگرانند که این درصد کم مشکل‌ساز شوند. واکسن جدید به‌گونه ای مهندسی شده است که تولید آن بسیار ارزان و سریع است.
برچسب ها: واکسن ، سلامت ، محققان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: