کد خبر: ۱۷۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 27
قدم اول این است که بدانیم مادران همسران، هر کدام شخصیت و ویژگی خاص خودشان را دارند و نمی‌توانیم با یک عنوان مثل مادرشوهر یا مادرزن، همه را در یک دسته بگذاریم.
شفا آنلاین:اگر می‌خواهیم ارتباط بهتری با مادرشوهرمان داشته باشیم، باید بتوانیم تفاوت‌های او را هم ببینیم. این انواع مادرشوهر را ما می‌توانیم عنوان کنیم. مادرشوهر<Mother-in-law> شما در این لیست جای می‌گیرد؟ اگر نه، مادرشوهر شما چه ویژگی‌هایی دارد؟
نکته هایی برای ارتباط بهتر با مادر شوهر

به گزارش شفا آنلاین:امروز، روز مادر همسر است، روز مادرشوهرها و مادرزن‌ها. برخی روایت‌ها می‌گویند روز جهانی مادر همسر، برخی دیگر بر این باورند که این روز یک مناسبت جهانی نیست. هر کدام از این روایت‌ها که درست باشد، به هر حال، مادران همسران، آن‌قدر نقش مهمی در زندگی زوج‌ها دارند که حتما لازم است درباره آن‌ها بیشتر حرف زده شود، آن‌ها را باید بیشتر شناخت و باید یاد گرفت با آن‌ها چطور بهتر ارتباط برقرار کرد، به خصوص حالا که این همه در مورد مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زندگی حرف می‌زنیم و به دنبال بهبود کیفیت زندگی هستیم، حتما باید نقش پرررنگ مادران همسران را در زندگی‌ها ببینیم و به آن بپردازیم.

قدم اول این است که بدانیم مادران همسران، هر کدام شخصیت و ویژگی خاص خودشان را دارند و نمی‌توانیم با یک عنوان مثل مادرشوهر یا مادرزن، همه را در یک دسته بگذاریم. اگر می‌خواهیم ارتباط بهتری با مادرشوهرمان داشته باشیم، باید بتوانیم تفاوت‌های او را هم ببینیم. این انواع مادرشوهر را ما می‌توانیم عنوان کنیم. مادرشوهر شما در این لیست جای می‌گیرد؟ اگر نه، مادرشوهر شما چه ویژگی‌هایی دارد؟


مادر شوهر همیشه ناراضی

ممکن است مادر همسر شما، به شدت ایده‌آل‌گرا باشد و مدام از کار شما ایراد بگیرد. مطمئن باشید در بیشتر موارد، این رفتار فقط ظاهری و بیشتر نمودی از اضطراب درونی اوست. پس بهتر است با او وارد بحث نشوید. جمله‌ طلایی شما در پاسخ به مادرشوهرتان می‌تواند این باشد: «من شما را مثل مادرم دوست دارم و به اندازه توانایی‌ام برای شما کار می‌کنم.»


مادر شوهر همیشه مریض

ممکن است مادرشوهر شما با کوچک‌ترین کسالت، در بستر بیفتد و از شما انتظار مریض‌داری داشته باشد. اول از همه باید بدانید که این رفتار ممکن است کاملا ناخودآگاه باشد و قصد و غرض واضحی پشت آن نباشد. دوم اینکه این کار به طور مشخص توجه‌طلبی است. یعنی کافی است شما در مواقعی که توانایی دارید به مادرشوهرتان رسیدگی کنید و دل او را به دست آورید تا توقعات او تعدیل شود.

مادر شوهر سرآشپز

اگر مادرشوهر شما از آن دسته آدم‌هایی است که مدام در حال تدارک دیدن بهترین سفره شام و بهترین دسرهاست، مطمئنا به شما و همسرتان حسابی خوش می‌گذرد. اما باید حواستان باشد که او حتا اگر به زبان هم نیاورد شاید از شما هم توقع همین پذیرایی را داشته باشد. پس اگر می‌توانید با یک پذیرایی خوب دل او را به دست آورید.


مادر شوهری که قهر می‌کند

نه فقط مادر شوهر، بلکه همه آن‌هایی که اهل قهر کردن هستند، منتظرند که شما هم مقابله به مثل کنید تا به قهر خود ادامه دهند. پس بهترین راه این است که برعکس رفتار آن‌ها عمل کنید و اصلا به روی خودتان نیاورید که قهر او را فهمیده‌اید. آنقدر با او عادی رفتار کنید تا از لاک خودش بیرون بیاید و قهر را تمام کند.

مادر شوهر تعطیلات خراب کن

بعضی از مادرها دوست دارند که فرزندانشان تمام تعطیلات را کنار آن‌ها بگذرانند. این مادرها معمولا با گلایه و بیان توقعات خود، استقلال زندگی پسرشان را از او می‌گیرند. بهترین راه این است که یک‌بار پیشنهاد او را رد کنید البته با کمال خونسردی و ادب، نه با گلایه و دلخوری. اما باید حواستان باشد که در زمان مناسب دیگری او را همراهی کنید تا مطمئن شود که تنهایش نخواهید گذاشت و بعضی موقع ها نمی توانید به دل او راه بیایید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : با مادر شوهر زورگو چه کنم؟

مادر شوهری که نوه می‌خواهد

ممکن است مادر شوهر شما خیلی نوه دوست داشته باشد و مدام این مسأله را به شما گوشزد می‌کند که باید زودتر بچه‌دار شوید. اگر شما روی این موضوع حساس باشید، کارتان کمی سخت خواهد شد. اگر همسرتان هم در این مورد با شما هم‌عقیده است، از او کمک بگیرید تا با مادرش راجع به این مسأله صحبت کند. در غیر این صورت خیلی خونسرد و بدون دلخوری مسأله‌تان را با او درمیان بگذارید و شرایطتان را بگویید.


مادر شوهر دخالت‌ کن

عنوان این مدل از مادر شوهر احتمالا ناله خیلی‌ها را در آورده است! مادر شوهرهایی هستند که به همه چیز کار دارند، از رنگ مو و مدل ابروی شما گرفته تا ساعت خواب و بیداری و دست‌پخت و تربیت بچه و رفتار با فامیل‌های خودتان حتی. اگر فکر می‌کنید با جنگ و دعوا و تلافی و لجبازی چیزی بهتر می‌شود، بفرمایید، می‌توانید زندگی خودتان را به یک جهنم تبدیل کنید. راهش این است که آرام باشید. لازم نیست جواب همه چیز را بدهید. کار خودتان را بکنید و با زبان نرم و محبت‌آمیز، حرفتان را بزنید. اینطوری خیلی احتمالش بیشتر است که دست بردارد و در عین حال چون شما خوش‌رفتاری کرده‌اید، گلایه‌ای هم نمی‌تواند داشته باشد.


مادر شوهر مقایسه‌ کن

کنار آمدن با مادر شوهر مقایسه‌ کن واقعا ساده نیست، همیشه ناراضی است، دائم در حال مقایسه است، حالا یا شما را با خودش مقایسه می‌کند و مثلا انتظار دارد هر کاری پسرش برای شما انجام داد، برای او هم انجام دهد، یا این که عروسش را با عروس یا دختر دیگران مقایسه می‌کند و البته در این مقایسه هم همیشه مرغ همسایه غاز است! با چنین مادر شوهرهایی هم درگیر بحث و مشاجره و رقابت نشوید، چشم باز می‌کنید می‌بینید، تمام برنامه زندگیتان شده ثابت کردن خود به مادرشوهر و رقابت و حرص خوردن.


مادر شوهری که می‌خواهد بهترین دوست شما باشد

بعضی مادر شوهرها از نعمت دختر داشتن محروم بوده‌اند و حالا که عروس‌دار شده‌اند، می‌خواهند او را مثل دخترشان دوست داشته باشند. اگر مادر شوهر شما از این گروه است مطمئن باشید که می‌توانید رابطه خوبی با او داشته باشید؛ فقط کافی است رفتارهای او را مادرانه ببینید و شما هم همین حس را در خودتان تقویت کنید که اون هم می تواند مثل مادر شما باشد.


مادر شوهری که دوست داشته شما عروسش بشوید

هنوز هم مادرهایی پیدا می‌شوند که از سال‌ها قبل، دختری را به عنوان عروس آینده خود زیر نظر بگیرند و به اصطلاح موقع زن گرفتن پسرشان، از آن دختر خواستگاری کنند. اگر شما از آن دسته عروس‌ها هستید، حتما محبوب مادر شوهرتان هستید. اما باید حواستان باشد که این جایگاه شیرین را از دست ندهید و با رفتارهای ناپخته خودتان را از چشم او نیاندازید.


مادر شوهر با انصاف

بعضی از مادرها این نقطه قوت را دارند که می‌توانند به دور از احساسات مادرانه‌شان در مورد رابطه شما و همسرتان قضاوت کنند. این‌ دسته از مادرها، مادر شوهرهای دوست‌داشتنی‌ای هستند و در مواقع بروز اختلاف می‌توانند داور خوبی باشند. باید حواستان باشد که موقع درد دل کردن یا شکایت از همسرتان زیاده‌روی نکنید تا احساسات مادرانه او تحریک نشود و از همه مهم‌تر اینکه شما هم کلاه خودتان را قاضی کنید و جانب انصاف را بگیرید.


مادر شوهر مهربان

برخی از مادرها هم ذاتا مهربانند، آن‌ قدر مهربان که انگار جز مهربانی کردن رفتار دیگری را نمی‌شناسند. بی‌سلیقگی است که چنین مادر شوهرهای مهربانی را، با قرار دادن در دسته کلی مادر شوهر، نادیده گرفت و محبت‌هایشان را ندید. این مادر شوهرها، خیلی خوب درک می‌کنند، ملاحظه‌کارند و حسابی باعث دلگرمی هستند. شما هم قدرشان را بیشتر بدانید.


مادر شوهر حامی

بعضی‌ها هم حسابی خوش‌شانس اند و مادر شوهرهایی دارند که دائم به آن‌ها سرویس می‌‌دهند، برایشان ترشی می‌اندازند، مربا درست می‌کنند، سبزی آماده می‌کنند، از بچه‌ها مراقبت می‌کنند و ... شاید اطرافیان بخواهند هزار و یک دلیل و بهانه برای این رفتارها پیدا کنند و شما را قانع کنند که این‌ها از خوبی نیست و زیرش، حتما قصد خاصی هست، اما اهمیت ندهید و لذتش را ببرید. چه اشکالی دارد شما هم گاهی آن ها را با کارها و چیزهایی که دوست دارد غافلگیر کنید؟


مادر شوهر عروس‌ لوس‌ کن

این نوع مادر شوهرها هم، حسابی حسادت‌ برانگیز می‌توانند باشند. این دسته، به عروس بیشتر از پسر خودشان می‌رسند، جانبداری عروس را می‌کنند و مراقب هستند کسی به عروسشان از گل نازکتر نگوید. شاید، دلیلشان این است که می‌دانند زندگی با پسرشان می‌تواند ساده نباشد، یا این که می‌خواهند از این طریق دل عروس را به دست بیاورند و خیالشان راحت باشد که با پسرشان خوب رفتار می‌شود و پسرشان زندگی شادتری خواهد داشت. هر کدام که باشد، فرقی نمی‌کند، آرامش را تجربه کنید و به چیز دیگری فکر نکنید.نی نی بان

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۲
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
سلام مادر شوهر من هم تعطیلات خراب کن است هم مقایسه کن هم مریض هم ......تو هر سه تا دسته هست
زهره مرادی مریانج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
سلام مادر شوهر من هم تعطیلات خراب کن است هم مقایسه کن هم مریض هم ......تو هر سه تا دسته هست
baran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
فکر نمیکنم مادر شوهری جز دسته های پایینی باشه.مادر شوهر من هرچچقد بخوایین رفتارش افتضاحه.تاحالا تو زندگیم جز لبخند و احترام چیزی نثارش نکردم ولی اونقدر ذاتش بده که خنده رو رو لبام قشنگ خشک میکنه.جرات ندارم بگم ناراحتم چون بهش برمیخوره ولی اون اینقدر جسارت داره که حتی از احترام منم ناراحت بشه.منکه دیگه خسته شدم.همه چیزش ظاهریه.اجازه نمیده کسی اسم بچه هاشو بیاره ولی انگار بچه های مردم سر راهی هستن که ایقد ازشون ایراد میگیره و اشکشون رو درمیاره.واگذارش میکنم به خدا
نازنین
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
0
0
مادرشوهر دسته مقایسه ِدخالت می کنه.تازه من هفت ساله به خاطر پسرش از مادر شدن محروم هستم.ولی اهمیت نمی دهد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
بعید میدونم یه مادر شوهر خوب روی دنیا باشد منم از مادر شوهرم راضی نیستم چون حرفه ای کنایه دار بهم میزنه حلالش نمیکنم
بیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
فقط میتونم بگم حتی دلم نمیخواد ببینمش انقد دل ازرده کرده منو
بیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
0
0
فقط میتونم بگم حتی دلم نمیخواد ببینمش انقد دل ازرده کرده منو
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
چرا مادر شوهر عوضی رو تو دسته بندیتون نذاشتین؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
0
مادر شوهرمنم اخلاقش خیلی خرابه هم مریضه همم تعطیلات خراب کن..‌.
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
0
0
مادرشوهر من یه دروغگوی بالفطره است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
0
مادرشوهرمنم تاازش دورم خوبه وقتی پیشش باشم انقدرلج درآره توی همه کارهاهم دخالت میکنه زبونشو نمیتونه کنترل کنه عمدا یه حرفایی میزنه که اعصاب آدم خردبشه غریب گیرآورده فکرمیکنه عروس بایدنوکرش باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
0
0
مادر شوهر من کاملا به 5تا عروسهاش زور میگه طوری که یکی از عروسهاش از دنیا رفت و پسراش مثل موش ازش میترسن خدایا خودت کمک کن
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
0
0
مادرشوهرها بعضی چیزهایی را که خودشان ندارن هم از عروسها میخوان مثلا مادرشوهرمن اصلا زیبا نیست از من زیبایی میخواهد خودش مریض است می گوید فامیلهایت مریضن خودش پولدارنیست ازمن پولداری میخواهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
0
0
عاشق مادر شوهرم هستم
اعظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
من هنوز اذدواج نکردم و لی امسال انشاالاه اذدواج می کنم 20 سالمه خداااا ب همتون صبر بده دعا کنید من مادر شو هر خوبی گیرم بیاد انشاالاه
صاعقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
سلام
من علاقه مند به پسری شدم که باباش به رحمت خدا رفته وایشون هم بخاطر مادرشون نمیخوان ازدواج کنن چون برادر نداره وسه تا خواهر بزرگترداره که همشون هم ازدواج کردن .منم علاقه ام رو ابراز کردم ولی ایشون نمیدونم بخاطر ترس از آینده یا چیزای دیگه گفتن که دیگه بهشون پیامک نفرستم ولی من میدونم ته دلش بهم علاقه داره مامانش هم منو دوس داره بنظرتون چیکار کنم!؟
حتی بهش گفتم که باشرایطش مشکلی ندارم واز اونجور آدما نیستم که بخوام پسرومادرو از هم جدا کنم
خواهش میکنم راهنماییم کنید آیا بازم اصرار کنم!؟چیکار کنم!؟
مدیر پایگاه
باسلام
به نظرمی رسد با توجه به اینکه شرایط پسرمورد علاقه تان را پذیرفته اید مشکلی نباشد.اما ممکن است فرد مورد نظرشما به دلایل دیگری  علاقمند به این ازدواج نباشد.درهرصورت بهتراست شفاف وصریح با هم صحبت کنید و تکلیف را روشن کنید
صاعقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
خیلی ممنون از پاسختون
گفتنی ام ایشون خیلی مغرورن جواب پیامک هامو ندادن منم بیشتراز ده روزه بهشون چیزی نفرستادم ولی اون با عوض کردن عکس پروفایلش (البته عکس خودش رو میزاره نه عکس نوشته ) احساس میکنم جلب توجه میکرد که بازم چیزی بفرستم ولی فعلا کاری باهاشون ندارم درضمن اولا برخورد بدی باهام کرد که همون لحظه بخشیدمش وخجالت کشید .اینم بگم که چون فامیل دور مامانمه یکی دوبار از دور دیدمش وایشون هم شاید ندیده ولی مطمئنم مامانش منو بهش پیشنهاد کرده.آیا بازم بهشون پیامک بزنم!؟
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
0
0
سلام هر چی بهش بیشتر پیام بدی بیشتر دور میشه اون دوستت نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
مادرشوهر کم شعور هم اضافه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
مادر شوهر لجباز و دیکتاتور هم اضافه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
سلام .شما مادر شوهر فرشته نما رو از قلم انداختید این خونه خراب کنه واقعا آدم گیر میکنه باهاش چطور رفتار کنه ب ظاهرش نیگا کنی یا باطنش
هليا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
مادر شوهر من عصاره همه اين دسته بنىي هاست تو هر كارم ميخواد ىخالت كنه دقيقه به دقيقه با شوهرم ىر تماسه كه بىونه ما كجاييم و چكار ميكنيم تا خوىشو بچسبونه به ما كه منم ميام باهاتون تا به حال هم يك ريال برا من حتي تو عروسيم خرج نكرد و كل كاىوهاي عروسيمونو هم برداشت برا خودش و ما با كلي قرض و بدهي عروسي تنها مونىيم ووووو با اين حال ادعاي علاقه به من و شوهرم ميكنه و من مثل هميشه سكوت ميكنم تا خدا دادخواهي منو بكنه
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
0
مادر شوهر من سواستفاده گره عروس نمیخواد نوکر میخواد زور گو وهمیشه مریض یه پسر دیگه هم داره دوتا دخترم داره چون من نز دیکشم نگهداری از اون همش وظیفه‌ی منه انگار که فقط شوهر منو بزرگ کرده خدا زلیلش کنه
گلنار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
با سلام یه سوال چرا مادر شوهرها بدن ؟ ای کاش فقط یک روز منو ناراحت و سرزنش نکنه ازش خیلی دلخورم روز نیست با دخترش تلفتی درمورد من حرف نزنند یه دختر داره از بدی جای هشتاد رو پر کرده تو خونه انگار کلفت گیر اورده همیشه خودمو اضافا میبینم اخه چرا
رونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
مادرشوهر من به من حسودی میکنه ..پرتوقعه..اتطار داره من هرجا میرم با خودم ببرمش..به خودش اجازه میده هر حرفی رو بهم بزنه و بهم توهین کنه جتی به خانوادم...دروغ گوی مادرزاده ی سری چیزهایی رو از زبون من میره به بقیه میگه که من از چشم همسرم و بقیه بندازه..جلوی من از عروس های مردم تعریف میکنه..درمورد رنگ وسیله هام و زشتی و خوشگلیشون و هرچیزی که فکرشو بکنید نطر میده..مسایل خصوصی زندگی منو پیش غریبه ها باز میکنه و...این زن یک افریته به تمام معناست من به خدا واگذارش کردم و به همه توصیه میکنم همین کار رو بکنند...امسال نامزد دخترش بعد 5 سال گفت دخترتون رو نمیخوام و خیلی راحت رفت ...واقعا راست میگن که چوب خدا صدا نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
مادر شوهر منم با اون زایمان سخت وقتی که بچم به دنیا اومد یکماه باهام قهر کرد که چرا اسم بچه رو خودش نذاشته. پدر شوهرم هم میخواست بره ثبت احوال اسم بچم رو عوض کنه.... یکماه تموم شبانه روز گریه کردم و گاوتر از اون پسرش بود که تو اون دوره انگار یخ بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
مادر شوهرها با این کارها بعد از مرگ هم تن خودشون رو تو گور میلرزونن
یه دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
در جواب اون دوستم بگم فکر غرورت باش عزیزم یه کاری نکن که بعدا دلت واسه غرورت بسوزه
یه دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
من چند سال پیش یه پسررو دوست داشتم فکرمیکردم اونم دوستم داره ولی بعدها فهمیدم هوسبازه الان واسه پسره نمیسوزم واسه غرورم خیلی داغونم با اینکه ده سآل میگذره
لطفا حواست رو جمع کن عشق یه طرفه داغونت میکند راستی چی کردی جواب پیامت رو داد یانه
آندیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
وای پس مادرشوهر منو باید اسمشو چی بزارم به شدت پول دوست و پرتوقع
پول عروسیمونو برداشت باز میگه بهم پول نمیدید هر روز باید شوهرت بیاد کارامو انجام بده
سیاستی داره که نگو
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
مادرشوهر نگو اتیش پاره بگو نمیدونم این و بچه زایما مکنن ک عروس بگیرن کلفتشن بشه والا ما اگه قرار بر کلفتی بود تو خونه پدرو مادرخودمون کلفتی میکردیم البته جاریم عین کزت براشون کار میکنه میخوان منم مثل اون باشم شوهرمم دهن بین مادرشه عنتر اقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
مادر شوهر من زبون باز و فرشته نماست با زبون چربش انقد شیک و مجلسی طعنه میزنه ک نگو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
پدرم برام دستبند خریده,باغ خریده به شوهرم زنگ میزنه میگه برای من باید میخرید,این مدلی مادرشوهر دیدین؟از پرتوقعی هم گذشته...
فوحش هم میده...
نمیدونم چه رفتاری داشته باشم
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
وای مادر شوهر من ی زن بشدت حسود خسیس سلطه طلب طاهر نما دروغگو خلاصه بگم همه چیز تمام الهی ک خود خدا جوابشو بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
0
وای هرکدوم از ماها فک میکنیم بقیه خوشبختن وهیچ مشکلی ندارن اما در واقع اینجوری نیست.مادرشوهر من راجب تمام ریزو درشت زندگیم دخالت میکنه جالبه میگه دکتر بهم گفته دلتو خالی کن بعد14 سال زندگی مسشترک و3 فرزند هنوز حق رفتن به هیچ سفری رو ندارم دائما زندگیمونو چک میکنه از یخچال بگیر و...به هر جایی سرک میکشه حق ندارم دیدن خونوادم برم دائما چکاپ، سفر هیچ جانبادبریم مگه یا خودش بیاد یایکیو همسفرمون کنه خلاصه ..........هر چی بگم کم گفتم عروسیمونم گفت ما هیچ رسمی نداریم بماند همونحضور خالیشو دریغ کرد جلو فامیل آبرومونو برد هیشه خداطلبکاره از صفر شروع کردیم هرچی دونفری آشیونمونو میسازیم با دخالتاش نمیذاره آب خوش از گلومون بره پایین.خدایاشکرت حداقل بما توفیق بده تاجایی که میتونیم ظلم نکنیم وحداقل حیا داشته باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
0
0
والاهمش میگندهیچی نگیم حرف نزنیم بااحترام حرفمونابرنیم من همه راههارارفتم ولی فایده نداشت
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
وای خدا منم یه مادرشوهر دارم هنوز سلام نکرده می ناله.هر جا بخوایم بریم میخواد تلپ بشه باهامون.بعدم باید بزارمش صندلی جلو.اگه پشت بشینه اخماش میره تو هم.ما طبقه بالا میشینیم.بدون در زدن وارد خونمون میشه حتی شبا.مدام سرک میکشه تو خونمون.مرتب با دختراش در تماسه و سیر تا پیازو گزارش میده.در عین حال تسبیحش دستشه و استغفار میکنه.با کنایه هاش همش رو اعصابمه.انتظار نوکری ازم داره.فقط تمارض میکنه.صبح تا شبم بدون غذا بمونه حتی یه سوپ ساده برا خودش نمیپزه.همش نگاش به خونمونه براش غذا بیارم.جقدم ادعای تدین داره.من نمیدونم این داره برا کدوم .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
مادرشوهر من یه بیمار روانیه،ک پول کورش کرده ،به همه چیز گیر میده از رنگ پوست تا وسایل خونه ،تنها آرزوم اینه ک نبینمش،یه دروغگوی به تمام معناست و همیشه تفرقه می ندازه و خودشو کنار میکشه
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
مادر شوهر من یه زن حسود بدبخته که تو همه کی دخالت میکنه و رومخه
ناشناش
|
-
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
چقدر ما خانما همدردیم با هم
مادر شوهر من به شدت حسوده،تا جایی که حتی نمیتونه ببینه من و همسرم پیش هم میخوابیم،اگه سفر بریم و بهش تعارف نکنیم قهر میکنه،اینقدر دلم خونه ازش که نمیدونم از کدوم رفتارش بگم
فوق العاده سیاست مداره ،واقعا شیطان فرشته نماست،خیلی وقته واگذارش کردم به خدا،به دو دستِ بریده حضرت ابوالفضل،انشاءالله بازم جواب دلشکسته منو بده،آمین
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
1
0
ما دوروز هست از مسافرت برگشتیم،متاسفانه سر کتری ،،،
شهرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
0
مادر شوهره منو از قلم انداختین،در ظاهر بسیار آروم و هم درد،پشت سر با خاهرشوهرام پشت سرم خیلی غیبت میکنن،دسته ابلیسو بسته از دورویی...تعریف نباشه حرف ندارم میخان حرف درارن واس هیچ و پوچ... اصن محلشون نمیدم،خودشون میان خونم، خلاصه مادر شوهرم حسود،بدجنس،ظاهرأ مهربان ولی آتیش پاره،خدا بزنه ب کمر خاهر شوهرام
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
0
متاسفم برای دخترای کشورم با این سطح فکر شون چقدر کوچک وبسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
0
واگذار هرمادرشوهری که تو زندگیت دخالت میکنه به خدا
یه دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
مادرشوهرمن اصلا به چیزایی که میخرم تبریک نمیگه می بینه هم جدیده ولی اصلا به روخودش نمیاره اینقدر بدم میاد از اخلاقش
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
مادر شوهر من حسوده ولجباز ومغرور دروغگو دهن بین دختراشه، بین عروساش من نزدیکش هستم داره منو خراب میکنه بین فامیل کاری کرده همه با من قطع رابطه کردند غریب گیر آورده همش بهش محل نمی زارم ولی واقعا زندگیم وتباه کرده بخاطر من با پسر خودشم قهر میکنه منم سکوت...سپردمش دست خدا چون آبروم موبرده با ندونم کاری هاش مثلا بزرگتره باید ازش یاد بگیرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
0
دلم میخواد سر به تن مادر شوهر نباشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
سلام من هنوز ازدواج نکردم ولی یه خواستگار دارم بهش هم علاقه دارم ولي به خاطر یه مشکلی نمی دونم چیکار کنم گفته باید با مادرم زندگی کنی به نظرتون من چیکار کنم
تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
0
مادر شوهر من که خیلی مزخرفه....همش شوهر منو تحریک میکنه که بامن دعواکنه...الهی زودتر بمیره راحت بشم...همه ی خصوصیات بالا رو داره
سیمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
ماد شوهر من حسوده .چهارساله ازدواج کردیم هنوز نزاشته بریم مسافرت . تا سر کوچه اگه بخوایم دوتایی بریم قدم بزنیم باهامون میاد و اگر نیاد قهر میکنه .دخترشو بینهایت دوست داره . حرفاش همش طعنه هست . بینهایت پرتوقعه . حتی پسرشم ازش متنفر شده ازبس که پر توقعه
ماهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
شماهایی که اینقدر لز مادرشوهر بد میگین خب اونم یه زن مثل شماست شما هم روزی مادرشوهر میشین چه فرقی داره چرا اینقدر کینه توزی میکنید ، کسی به اندازه ی من بخاطر مادرشوعر زندگیش نابود نشده ولی بازم میگم ما باید انعطاف پذیر باشیم و با اخلاق خوبمون طوری رفتار کنیم که کمتر بدی کنه یا حداقل به بدیهاش فکر نکنیم تا کمتر آسیب ببینیم ، مادر شوهر بد کفاره ی گناهنمان هست ان شاءالله پس غیبتش را نکنیم
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
خاک تو سر مادرشوهر نفهم
رضوانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
سلام مادرشوهر من فوق الاده سیاست مداره همش میخواد منو پیش پسرش خراب کنه و حاضرنیست اول زندگی ب ماکمک کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
زنای ایرانی چون همشون کمبود دارن مادرشوهر میشن عقده هاشونو سر عروس خالی میکنن تا عروس روزگارش سیاه شه. لعنت به مادرشوهرایی که زندگی دختر مردمو سیاه کرده، دختری که تو خونه باباش تو پرقو بزرگ شده حالا باید همه چی بشنوه. مادرشوهر منم یکی از اوناس عفریته عقده ای دیکتاتور
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
مادر شوهر من همه ی این ویژگی ها رو داره و شوهرشم همدستشه دلم میخواد سالی یبارم نبینمشون،بدتر اینکه شوهرمم خیلی ازشون حساب میبره،ولی خدا جای حق نشسته عروس کوچیکشون الان رودست رفتارای خودشونه، خوبه ب خودشون بیان
هدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
بچه ها اینقدر ب خودتون حرص ندین.مادر شوهر و خاهر شوهرای منم حسودن. و دخالت کن ولی جز احترام چیزی بهشون نگفتم .چون تو تفکر من اونقدر کوچیکن ک من بخام باهاشون درگیر شم .سعی میکنم با ادب خوردشون کنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
هر وقت میخوام با خانوادم بریم بیرون نمیزاره ولی با دختراش جهنمم بریم میخنده..تشکر تو دستوبالش نیست ..بی ادبه ..سواستفاده گره..شوهرممم میبینه و رفتاره مادرشو نمیپسنده ولی بهش تذکر نمیده
سوگند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
سه ماهه عقد کردم مادرشوهرم مخالف بود جواب منو نمیده همش به شوهرم میگه دل منو شکستی حرف من گوش نکردی بامن حرف نمیزنه.‌دلم میخواد خوب باشم .اما مادرشوهرم باهر پیام یا متنی ک میزارم به خودش میگیره..راهنمایی لطفا
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
خاک‌تو‌سر عروسهایی‌ که‌زبون‌نفهمند‌طرف هر‌کاری کهمادر‌شوهر‌خوب‌کنه‌همه‌ساطی‌میکنه‌من‌شخصا‌مادر‌شوهرم وبهترین‌کار‌و‌هم‌برا عروس کنی‌باج‌حساب مکنن‌حیف حیف.
اسما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
سلام دوستان
من میدونم که دل همگیتون پره ، ولی یادتون نره که خوشبختی و احساس آرامش هر آدمی بیشتر از هرکسی به خودش بستگی داره پس از لحظه لحظه های زندگی در کنار عشقتون لذت ببرین چون هیچ کدوممون از فردا باخبر نیستیم. و اگر همسرتون واقعا خوبه مادرشوهرتون رو به خاطر همسرتون ببخشین و بدونین که اون مادر این چنین پسر خوبی تربیت کرده و اونو تقدیم شما کرده پس به خاطر هسر خوبتون همیشه احترام مادرشوهرتون رو نگه دارین ونزارین حس کنه که پسرشو ازش گرفتین. ولی اگه فکر میکنین مادرشوهرتون میتونه بیشتر از شما روی همسرتون تاثیر بزاره حتما از یه روانشاس خانواده مشورت بگیرین و این مشورت مداوم باشه اگرهم نمیتونین مراجعه کنین مشاوره تلفنی بگیرین شک نکنین جواب میده و زندگیتون تبدیل به گلستان میشه چون اینو خودم تجربه کردم.
به امید روزی که خودمون مادرشوهرهای خوبی باشیم. ان شاءالله
یلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
خانماهفت سال از زندگیم میگذره رنگ آرامش ندیدم .چه فوهش هایی .پدر شوهرم دست روم بلندکرد.همیشه خونوادمم تحقیر کردن خاهر بدبختمم که دوران عقد طلاق گرفت دیگه بدتر.هی سرکوفت میزنن .خاهر شوهرامم بدجنسن.خدا تک تکشونو لعنت کن .خیلی خستم
نفس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
سلام مادرشوهرمن ازخودراضیه فقط خودشو آرزوهاشو دوست داره خیلی هم دخالت میکنه توهمه چیز انتظارات بالایی ازشوهرم داره چون شوهرخودش فوت کرده...همیشه بامن جنگ ودعوا داره هرچی من خریدم اونم میخواد اخلاقش هم خیلی گنده خیلی هم فیس و تکبرداره
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
سلام
از قدیم گفتن مادرشوهر نیش نزنه که مادرشوهر نیست مادرشوهر منم گاهی اذیت میکنه ولی در کل ادم خوبیه .
من خودم زودرنج و حساسم زوذ به دل میگیرم .
نیوشا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
0
مادر شوهر من دید همه توجه ها به من شده گذاشت حامله بشه ک توجه ها به خودش بشه اما بچش سقط شد میگه بازم میخوام بزارم حامله بشم ک دختر گیرم بیاد به دختر خودم محبت کنن نه به دختر مردم اینقدررررررر اذیتم کرده ک خدا میدونه شب بله برونم همه گفتن این زن افریته هست خدا به دادت برسه هرجا میره پشت سر من غیبت میکنه دیگه خستم کرده بدتر از همه اینکه شوهرم هرچی مادرش میگه میگه چشم و به من توجهی نمیکنه این خیلی درد آوره ک شوهرتم پشتت نباشه ازشون متنفرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
من زیاد اهل حجاب نبودم ولی بخاطره همسرم چادر سرم کردم ولی مادر شوهرم وبرادرشوهرم ول کن نیستن خیلی گیرمیدن آهنگ گوش نمیدن عروسی نمیرن ولی من مثه اینا نیستم همسرم طرف منه ولی اینا خیلی باحرفاشون ناراحتم میکنن من بهشون احترام میزارم کلی اونا نه
اعظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
0
0
حالم از مادر شوهرم به هم میخوره از روزی که عقد کردیم زندگیمو داغون کرد احمق عوضی از ترسش تو خونه خودم راحت نیستم الهی خدا خودش حقشو بزاره کف دستش نکبت من که نه اون نه جاریم نه خواهر شوهرمو نمیبخشم خیلی فکریم از دستشون لعنتیا
یه دوست
|
Netherlands
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
درسته ما خودمونم یک روزی مادر شوهر میشیم ولی باید در درجه اول انسان باشیم.دختر مردم رو میاریم با هزار امید و آرزو بدبختش نکنیم من که آرزومه طلاق بگیرم برگردم خونه بابام واقعا انگار کلفت گرفتن نه عروس.قانون هم با اوناست
سمانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
مادر شوهر من دروغگو خیلی همش منم منم میکنه اخه دخترشم ترشیده خیلی حسود واقعا ازش بدم میاد خیلی
الناز
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
مادرسوهر منم که خدا لعنتش کنه
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
0
0
مادرشوهرمنم همیشه حامی من بوده واقعا دوسش دارم خداحفظش کنه فقط به رابطه خوب من وپدرشوهرم حسادت میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
سلام
من عاشق پسری هستم که اعتیاد داره و الان باهاش ازدواج کردم خیلی روزای تلخی دارم تازه گیا وقتی عصبی میشه پیشونیش باد کرده
هی مادرشوهرم بهم میگه قبل از توم اعتیاد داشته اما پیشونیش اینجوری نبوده بلای جون پسرم شدی من فقط سکوت میکنم الان عقدکرده ایم منو میبره خونشون یه هفته نگه میداره یه بار رفتم خونمون گفتم من یه روز میامن یه هفته گفت اگه دوسم داری اگه ...بیا
مادرشوهرم با اینکه میدونه پسرش اعتیاد هرروز خدا منو میزنه به کل خانواده ام فوش میده میگم عیب نداره دسته خودش نیس بد هی مادرشوهرممیاد دخالت میکنه توروخدا بگین چیکار کنم
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
0
کاری کرده که متنفر شدم ازش دوس دارم نباشه
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
من هم پسر دارم یه روز عروس دار میشم ولی از هر رفتار مادر شوهرم که ناراحت میشم به خودم قول میدم با عروسم این رفتار و نکنم ان شاالله خدا کمکم کنه ولی واقعا از مادر شوهرم متنفرم اون یه آدم خودخواه و بد ذاته و لی پیش همه خودشو خیلی خوب نشون میده خیلی هم حسوده و چشمش شوره هرچی موفقیت تو زندگیمون پیش بیاد اگه بفهمه ناراحت میشه و اون کار خراب میشه به راحتی به خودش اجازه میده بره موبایل شوهرمو چک کنه و حرف های خصوصی منو شوهرمو تو واتساپ و تلگرام چک میکنه واقعا نمیدونم باش چکار کنم خیلی هم بی وجدانه
مهرک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
من قبل از ازدواجم همیشه معتقد بودم از دسته‌ی عروس‌هایی خواهم بود که هرگز با مادرشوهرشون مشکلی ندارن و اصولا این داستانها رو خیلی چیپ و افسانه‌ای می‌دونستم. حدود یازده سال با خانواده همسرم در یک ساختمان دو طبقه زندگی کردم، تا اینکه حدود هفت سال پیش اونها به شهر خودشون رفتن. اوائل ازدواجمون مادرشوهرم بسیار نرم و مهربان و حامی بود تا اینکه به مرور زمان پرتوقعی و دخالتهای کوچیکی ازشون دیدم که در ابتدا قدری برام تعجب‌آور بود و باعث شد اون افکار ایده‌آلیستی قبل از ازدواجم رنگ ببازه. هر چه که بیشتر گذشت این رفتارها پررنگتر شدن و به تبعش حساسیت من هم بیشتر شد. به مرور زمان متوجه شدم ایشون از احساس عدم امنیت ناخودآگاه شدیدی رنج می‌بردن که ریشه‌ی اون در کودکی سخت و طاقت فرسا و بزرگ شدن با نامادری نه‌ چندان مهربانی بوده و دلیل توقعات نابجا و کنترل‌گری و دخالتهاشون همین ترس ناخودآگاه هست. و البته این تجربه باعث شده که ایشون یک شیرزن تمام عیار باشن و به نوعی مدیر و سرپرست شایسته‌ای برای فرزندان خودشون. تمام عمر با رفتار و گفتار همسر و خواهرشوهری بداخلاق و ناهنجار کنار اومدن و سازگاری کردن که برای من مایه‌ی تحسینه.
گاهی به نظرم میاد که ضعف فرهنگ خانوادگی و نداشتن امکانات مناسب برای برخورداری از تحصیلات باعث شده که در ابعاد شخصیتی رشد مناسبی نداشته باشن، که اگر داشتن، با همت و اراده‌ای که درشون می‌بینم قطعا یک مادرشوهر نمونه و تمام عیار می‌شدن...

با نظر دوستانی که سفارش کردن به داشتن انصاف و گذاشتن خود به جای مادران همسرانمون بسیار موافقم. همه‌ی ما زنان در زندگی در شرایط مشابهی قرار می‌گیریم و به دور از انصافه که برای خودمون وکیل مدافعان دلسوز و برای مادرشوهرها قاضیانی سخت‌گیر باشیم. معتقدم ما انسانها ادبیات صحبت مؤثر و درخواست مؤدبانه و همدلانه رو بلد نیستیم، قادر نیستیم از چشم فرد مقابلمون به دنیا نگاه کنیم. و این باعث میشه در چشم هم هیولاهایی غیر قابل تحمل به نظر برسیم.
من ریشه‌ی تمام مشکلات عروس‌ها و مادرشوهرها رو در منیت، خودمحوری و خودپسندی ناخودآگاه و چه بسا آگاهانه‌ی هر دو طرف می‌بینم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
من اومدم راهکار بگیرم برای رفتار با مادرشوهری که همش طلب پول میکنه که تو کامنتا ندیدم کسی این مشکلو داشته باشه. خلاصه بگم من مدت طولانیه شاغلم با پس اندازم دوتا خونه خریدم که دومی رو ۱ سال بعد ازدواجم و با فروش طلاهام بود. یک سال اول که میگفت طلاهاتو بفروش بده ما ویلا بخریم بعد دید من خودم خریدم (البته به همسرم گفتم بهشون نگو گوش نداد)حالا هم همش میگه پول بده کمک کن ما ویلا بخریم واسه خودتم میشه سرمایه گذاری !! البته قهر کن و فضولم هست و دایم زنگ میزنه ببینه کجاییم من یکی درمیون جواب دادم کم کرد ولی به شوهرم میزنه. یکبار خودش دوبارم میسپره دختراش بزنن امار بگیرن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
ازش جدا شید . من دیدم که میگم .ازدواج کنی خیلی بدتر از این هم میشه این وسط بچه هم بدبخت میشه. من داییم معتاد بود زنش عاااااشقش بود بعد از هشت سال جدا شد . الان یه زندگی برا خودش ساخته که.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
با سلام من پنج سال ازدواج کردم و در شهر دیگری ساکن شدم . اینجا کسی ندارم و خانواده شوهرم دائما از شوهرم کارهای مختلف میخوان و به من و خانواده تیکه میندازن. من همش سکوت کردم ولی دیگه خسته شدم. از شوهرم میخوان براشون خیلی چیزها رو بخره، مریض میشن حتی یه سرماخوردگی ساده صدبار ببرتشون دکتر، مسافرت ببرتشون و خیلی کارهای دیگه. شوهرم دوتا برادر داره ولی همه کارها گردن شوهرم حتی کارهای اونها. دایما برادرها یا مادر پدر شوهرم باهم دعوا میکنن و شوهرم باید حلش کنه. دایما هم مادرشوهرم حتی شده با الفاظ زشت شوهرم وادار میکنه به خواسته هاش عمل کنه و خواسته هاش پایانی ندارن همش از لفظ من میخوام استفاده میکنه. وقتی من مریض میشم حتی برام کاری نمیکنن و مسخرم میکنن ولی اگر خودشون حتی کوچکترین مریضی بگیرن به همه پیغام میدن باید بیاین. من واقعا خسته شدم خواهش میکنم راهنماییم کنید
سوسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
مادرشوهر... من ، چسبیده به پسر کوچیکش ول نمیکنه ، یه دختر و یه پسر دیگر هم داره ولی فقط انگل زندگی ماشده . دائما مریض (البته به ظاهر) ، .....
از اداره برمیگردم ساعت پنج غروب تازه باید وایستم غذا بپزم شام بریزم تو حلقومش
یه مسافرت تنها نمیتونم برم
مهمونی نمیتونم برم چون خانوم میترسه تنها توی خونه بمونه (پدرشوهرم فوت شده)
ناشناس
|
Luxembourg
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
مادر شوهر منم خیلی با سیاست و دو رو هست هر سال واس شوهرم تولد میگیره چند روز دیگه هم تولد شوهرمه دوست ندارم بریم چون جاریام و مادر شوهرم و خواهر شوهرم با کنایه حرف میزنن دوست دارم منو شوهرم دوتایی تو خونه خودمون تولد بگیریم
ماندگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
گرچه این صحبت ها همه یه کوچولو حس ارامش میده به ادم که راحت حرف دلمونو بزنیم اول در پاسخ به کسانی که میگن ماهم یه روز مادر شوهر میشیم و انصاف باشه واقعا اگه قراره که تا این حد زندگی بچه هامونو که ناخواسته به این دنیا اومدن بخاطر حس مادرانه خودمون خراب کنیم ان شااله نباشیم اون روز من هرگز نمیگم یه مادر بچه ای رو که با هزار بدبختی و سختی بزرگ میکنه هیچی ازش نخواد اما ماهمه انسانیم ودرک و شعور داریم میفهمیم تفاوت بین نیاز و لجاجت و حسادت رو من مطمعنم اگر مادر شوهری از سر نیاز چیزی از پسرش بخواد نه فقط مالی حتی عاطفی هیچ عروسی ناراحت نمیشه اما بیشتر این رفتارها و خواستن ها رو عروس میفمه از سر حسادت و لجباریه و اگه صحبت یه روز دوروز باشه ادم میگه بیخیال اما واقعا ماخودمونم داغون و پیر شدیم بعد ده سال کوتاه نمیان خسته نمیشن دیگه تموم نمیکنن یعنی مطمعن باشید ما نوه دارم بشیم اینا باشن همچنان ادامه داره همه ی این رفتارهایی رو که در بالا گفتن و متاسفانه تنها راه حلش دست شوهره که اونم اکثرا نمیفهمن شوهر من که همه رفتارهای مادر و خواهرشو میبینه و کاملا متوجه میشه حتی بعصی وقتا بیشتر ازمن اما مساله اینه که مردها یا یادشون میره یا شعور حل کردن مسائل رو ندارن انتطار دارن ما همیشه بیخیال شیم و جواب هیچ بی احترامی رو ندیم ولی زنها اینطوری نیستن باور کنید مادر شوهر من در حد فقر بودن شوهرم با پدرش شریکن باهم کار کردن و الان خداروشکر صاحب همه چیز شدن اما با وجود پول زیاد و عوص کردن همه چیز و این زن سیر نمیشه چشمش همش دنبال همه چیز منه از نطافت خونه تا بچه داشتنم تو بدترین شرایط زندگبم که ویار داشتم ازش خواستم من از خونه برم بیرون یه کوچولو مرغ به بچم بده نداده ولی بین جمع به چنان قربون بچه هام میره انگار هیچکس و جز بچه های من دوست نداره حتی خود منم زبونم قفل میشه هر جا میریم جلوتر از ماحاضره به دلم گذاشت یه جای برم نیاد یه چیزی بخرم نخواد پسرشو یواشکی صدا میکنه از پشت پنجره که بهش غذا بده که فقط به اون داده باشه ولی من نباشم وایه یه تیکه گوشت جونش در میره باور کنید خجالت میکشم از گفتن این حرفا اما واقعیته و چقدر ناراحتم که تو شهر وفامیل غریب چه سختی های میکشم با ۳ تا بچه کوچیک و همیشه مریض حتی نمیتونم تا شب یه چای بخورم فقط با بدبختی کوچولوهامو سیر میکنم در حالی که اون طبقه پایین همش در حال استراحته و بدبختانه ابنکه شوهر من باید خرید کنه براش همه جا ببردش مسافرت دکتر خرید خرجی با یه دختر ۳۰ ساله تو خونه
خلاصه اینکه ما هم ادمیم نمیتونیم همیشه بگیم مهم نیست
زی زی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
مادر شوهر منم خیلی خسیس و سیاستمداره,اصلا انگار عروس ی غریبه است براشون,پولای سر عقدمو ندادن, خرج عقد کردن, خواهر شوهرام ی بار زنگ نمیزنن دعوتم کنن, حالمو بپرسن,به نظر من که اینا پسرشون براشون بی ارزشه,اگه پسرشون مهم بود,برا زنشم ارزش قایل بودن,
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
تنها راحش اینه کلا با طایفه ی شوهر رابط کم باشه فکرتم راحت باشه.من آروزم اینه که بریم یه شهری که کمتر دستشون بهمون برسه انقد رسماشونو تو سرم زدن اشکم درآوردن ارامشمو بهم زدن دیگه هر چقد باهام خوب باشن فایده نداره.ولی اگه پیشه شوهرم با کنایه چیزی بگن شوهرم جوابشونو میده اگه هم شوهرم نباشه چیزی بگن شوهرم اومد پیششون حرف میندازم شوهرم جواب میده.چون یه روز بگذره دیگه شوهرم هم بره بگه یا انکار میکنن یا میگن شوخی بود منظوری نداشتم مخصوصا جاریام انقد پرو و حاضر جوابن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
مادرشوهر من پولای جشنمونو خودش برداشت ولی ما صداشم درنیوردیم دو روز گذشت سر کوفت زدن چرا ما لباس برا داماد یه دس خریدیم چرا پتو نخریدیم رسمشون یجوریه که انگار پسرشونو شوهر دادن باس خانواده عروس خرج کنه. عیدی فامیلاشون هر کدوم یه متر پارچه بدرد نخور اوردن که تو ما رسممون پوله تو پاتختیم فامیلای ما ظرف اوردن مادرشوهر سرکوفت بهم زد گفت شیشه میشه به چه درد میخوره.خیلی پرتوقعه الان که بچه ندارم بیشتر از بیست بار گفته مامانت سیسمونی آماده کنه ۲۳سالمه بهم میگن سنت میره بالا چربی و قند میاری بچه سخت میشه.صد دفعه هم تو روم گفته عروس غریبه هست و قبله اینکه شوهر تو بشه پسر من بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
شوهرم وقتی تنها میره خونه مامانش حال منو میپرسه سلام میرسونه اما وقتی من میرم فقط نیش میزنه به شوهرم میگفتم شوهرم باور نمیکرد میگفت مامانم دوست داره همیشه میرم حالتو میپرسه تا این اندازه دو رو هست من به شخصه اینجوری آدم تا بحال ندیدم سراغ هم ندارم یه دختر هم داره انقد براش لباس میخره بهش میرسه تعریف ش میکنه انگار مارو مادر نزاییده دخترش هم مثله خودش حاضر جوابه حال به حاله یه روز خوبه یه روز یهو نیشش مثله نیش مار میشه با ابجیم هم سنن به اون هم حسادت میکنه عفاده هم میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
من ازدواج کردم یه جای دیگه ساکنم اینجا هم جز مادر شوهرم اینا کسیو ندارم که اونا هم خوب نیستن هیچ سرگرمی هم ندارم انقد تو خونه موندم که عادت کردم دلم میخواد تا جوونم از فرصتا استفاده کنم ولی نمیدونم چه کاری انجام بدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
مادرشوهرمن زندایی م میشه زورگو وقتی باداییم دعواش میشه ب پدربزرگ ومادربزرگم فحش میده ک من حرص بخورم ده تابچه زاییده انتظارداره بااین همه بی حرمتی من بشم کلفت خودش وبچه هاش
شاینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
خدا مادر شوهرم را لعنت کنه من .....
بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
سلام. مادر شوهر من هم دخالت کنه هم جدایی افکن. موندم باهاش چیکار کنم. خونش شهر دیگه است ولی میاد. خسته شدم از دستش .‌ازش متنفرم
الینا
|
Luxembourg
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
0
0
خانم های عزیز هیچی مثله یک مشاور حضوری مشکلتتون حل نمیکنه من امتحان کردم عالیه قبله اینکه مشکلای کوچیک بزرگتر بشه اقدام کنید
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
مادرشوهر من مخلوطی از همه ی گزینه ها و ب شدت حسود
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
من ک سپردمشون ب خدا حوصله کل انداختن باهاشونم ندارم، کلا باهاشون کم حرف میزنم و گرم نمیگیرم چون جنبه شو ندارند و از کوچیک ترین حرفی یه چیزی درست میکنن ترجیح دادم خیلی حرف نزنم و بگو بخند نداشته باشم و خیلی رسمی رفتار کنم باهاشون .
الینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
عزیزم تو کار خوبی میکنی اگه اینجوری رفتار کنی کم حرف بودن نشانه عاقل بودن و اینجوری باعث میشه سوتفاهم نشه و درمورد هرچی که حرف میزنن نه گوش کن نه نظر بده سعی کن همیشه تو کیفت یه تسبیح یا زیارت عاشورا داشته باشی که بخونی تو حرفاشون شرکت نکنی و همیشه رسمی برخورد کن مثل یک مهمون که بیشتر مورد احترام قرار بگیری اینجوری تو زندگیت آرامش بیشتری بهت دست میده
طفلک
|
Germany
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
اونیکه گفته متاسف هست واسه ذهن کوچیک دخترای کشورم، آیا متاسف نیست که ابن فرهنگ مرد سالاری و برتر بینی مرد باعث شده که مادرشوهر ها اینقدر آزار روحی برسونن به عروس هاشون؟؟ م
یه ۴ روز رفتیم سفر ، خودشو و دخترش اینقدر فحشمون دادن و نفرین کردن که نذاشتن مزه سفر و بچشیم ، مدام توقع توقع فقط یکجانبه، کوچکترین احترام محبتی نمیکنن حتی بی احترامی مدام و تیکه و متلک و گله و بی محلی .این توقع رو حتی به خانواده بدبختم هم کشوندن، شوهرم پول میده وقت میذاره کار میکنه باز کمه، باز کافی نیست .هر جا می شینه پشت سرمون حرف میزنه من که کم آوردم از دستشون. دیگه فقط خدا میتونه کمکم کنه .به خودش واگذار کردم
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
سلام دوستان ..شاید کسی یه مادر خوب یا یک خاله خوب باشد اما صرفا دلیل نمیشه ک مادرشوهر خوبی باشد..همه مادرشوهرها معایبی دارند..اکثرا حسود و کنجکاو هستن مخصوصا اگه مثل من همسرتون تک پسر باشه و از شانس بد پدرشم فوت شده باشه یک مادر توقعی فوضول ک همه دنیاش پسرشه و ب همه میگه ک من پسرمو میپرستم رو در نظر بگیرید ..زندگی با این ادم وحشتناکه همسرم اوایل کمی منطقی تر بود اما الان همش طرف مادرشو میگیره و جدیدا هم گیر داده باید با مادرم یک جا زندگی‌ کنیم اینم بگم ک مادرشوهرم اهل خرافات هستن و هرچندوقت یبار ب همسرم یواشکی ی چیزایی میدن اونم نمیدونه میخوره بعدش....!!! قشنگ رفتاراش از این روو ب اون روو شده شوهرمو‌ دوس دارم اونم منو‌دوس‌ داره اما این شرایط دیگه داره خیلی سخت میشه از همه لحظات ما با خبره ب شدت حسوده نمیدونم چیکار کنم..
الینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
0
من اعتقادی به خرافات دعا نویس و سحر جادو ندارم
نینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
منم از مادرشوهرم بدم میاد طبقه بالای خونشون زندگی میکنم خودشو در ظاهر خوب نشون میده جلوم باسیاست رفتار میکنه ولی توی دعوای منو شوهرم دخالت میکنه و فورا میاد بالا و بهم فحش میده البته چون شوهرم پشتمه این رفتارا خیلی کمتر شده و ی بچه یک ساله هم دارم ک مادرشوهرم دوس داره اونو ب خودش ودخترش وابسته کنه ولی من نمیذارم چون تا حالا یکبارم بچمو پیششون نذاشتم که بمونه دوس داره بچه منو کمتر دوس داشته باشه و دوس داره من همش برم پیششون براش کار کنم که من نمیرم و کارم نمیکنم خواهرشوهرمم مجرده و خیلی پررو و فوضول ب همه چی کار داره یکی دیگه از کاراشونم اینه که بدون در زدن میان توی خونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
0
0
مادر شوهر من هم همیشه مریضه صبح ها تا ساعت ۲ ظهر می خوابه وتوقع سرویس از طرف من داره.پرتوقع هنوز نگذاشته یه مسافرت کوتاه با شوهرم برم
Fatemeh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
ما تو عقدیم
یه برادر شوهر کوچیک و لوس دارم هر جا می‌خوام با شوهرم برم برادرشوهرم میگه منم میام مادرشوهرمم میگه خب بیزینس⁦☹️⁩
منم تو رودرواسی میگم حاضر شو بریم ولی واقعا خسته شدم دوس دارم با شوهرم تنها باشم تو بهترین دوران زندگیم
نیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
خیلی از پیام هارو خوندم 99درصد از مادرشوهرشون ناراضین من خودم یکیشم یه مادر شوهر همیشه مریض با سیاست که دوران عقدمو کلا نابود کرد هرچی محبت میکنم باز با باخنده حرفاشو بهم میزنه کسیه که ظاهرش مهربونو دلسوزه اما پشت همه حرف میزنه و دورو
واقعا چرا بیشتر مادرشوهرا انقد دل عروسشونو میشکنن چراخیلیاشون با کنایه با ادم حرف میزنن من خونه دارم تا حدی وضعیت مالیمم بهتر از اوناست ولی باز همیشه زبونشم درازه خیلی پررو واقعا موندم
حانیه
|
Luxembourg
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
سلام من مادرشوهرم ادای مهربونارو در میاره و دوست داره من یک سره سرویس دهی کنم نسبت بهشون یک سری من و پسرش تنها بیرون نرفتیم همش پسرش میگه بیاد و خودش هم این توقع داره و هرروز خانه ی ما هستن و من هم اصلا نمیتونم به همسرم بگم دست تنهام و نمیتونم تنهایی پذیرایی کنم حتی یک استکان هم برنمیدارد و هرچی مسخواد با زیون خوش البته به من میگه و تو همه چی من نظر میده درحالیکه اصلا با اون یکی عروسش اینطوری نیست و اصلا ملاحظه منو نمیکنه و خیلس از من توقع داره به نظر شما چطوری باید رفتار کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
سلام . من مادر شوهرم خجالت نمیکشه یه حرفایی میزنه یکارایی میکنه که اصلا به سنش نمیخوره ۶۵ سالشه . حرف از جهاز افتاد من و جاریم نشسته بودیم به دخترش میگه پسرت تفنگ شکاری داره بده ببره یا پاتختیش کلا فامیلای عروس و با تفنگ بزن چی باید میگفتم ؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
0
هیچ کس نمیتونه با مادرشوهر من کنار بیاد ...
یه بیمار اعصاب و روان ،پر توقع ،دروغگو،سلطه گر...
بهتون همینقدر بگم که من و همسرم میرفتیم دکتر زنان ،با ما تو اتاق میومد و نظر میداد ...اینقدر اومد و رفت و تیکه بارم کرد ،که زن نازا رو باید طلاق داد ...اخرم ایراد از همسرم بود ...
به قران اگه از دخالت هاش و نظر دادن هاش براتون بگم ،متعجب و حیرت زده میشید ....
شوهرم اگه برام لباس و طلا بخره ،راه میره تیکه میندازه ...

دلمو خون میکنه و بعدش بهم محبت میکنه...چه فایده
اونوفت همین ادم برای دامادهاش بهتربن مادر زنه دنیاست ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
سلام منم تو دوران نامزدی هستم ب شدت افسردگی گرفتم که چکار کنم اونجا نرم اخه قراره برم با مادرشوهرم اینا زندگی کنم و شوهرم هم پول خونه نداره و باباشم به شدت خسیسه و اصلا کمکمون نمیکنه و من هیچ راهی ندارم و باور کنید زیر چشمام گود و سیاه شده از بس گریه میکنم،مادرشوهرم فوضول و حسوده و سعی میکنه بین ما رو بهم بزنه
چکار کنم
عروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
من از کی بگم که مادرشوهرم با دخترشو و خواهراش پدر منو دراوردن. هرچی گفتن سکوت کردم تا آخرش بمن گفتن نیا خونمون. منم الان مدتهاست نمیرم. واگذارشون کردم بخدا. پیش چندتا مشاور رفتم گفتن مشکلشون حسادته. چون منو شوهرم رابطمون خوبه میگن نباید خوب باشن نمیتونن تحمل کنن. منم کلا گذاشتمشون کنار. شوهرمم آزاد گذاشتم بره بیاد. بلاخره ببینیم آخرش چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
سلام خوبین همگی .
همه ی جوری از دست مادرشوهرشون خسته شدن اما تو پیام هرکدومتون که خوندم مشکل اصلی میدونین چیه.فقط همسرانون که جسارت نه گفتن به مادر رو ندارن و نمیتونن این رو به مادرشون یا به خودشون بقبولون که دیگه متاُهل شدن و مسئولیت کسی دیگه رو دوششونه .ماها فقط باید شوهرانمونو به راه بیاریم .همه مردا رفتارشون مثل همه فقط باید با سازش و اینکه خودتونو انقدرز خوب جلوه بدین به همسرتون تا خودش قبول کنه و ی جاهای نه گفتن رو خودمون یاد بگیریم مطمئن باشید این خودمون هستیم که داریم به خودمون ظلم میکنیم .
Sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
با سلام ، من یک و سال و نیم هست که عقد کردم و پدر و مادرشوهرم خیلی دخالت میکنند و ما حتی نتونستیم مکانی که برای عروسی مون دوست داشتیم بگیریم ، چون با افکار و عقاید اونها جور نبود
مادر شوهرم خیلی با من با طعنه و کنایه صحبت میکنند و در کل پدر و مادرش خیلی حسابگر و به عقیده ی من خسیس ان ،
وقتی مادرشوهرم برای گله در مورد مکان عروسی به مادرم زنگ زده بود ، من اومدم پای تلفن تا همه ی حرفاشو و بخصوص لحن شو بشنوم ، اون لحن خیلی بدی داشت و به مادرم میگفت پسر من اینقدر دختر شما رو دوست داره که به خواسته ها و علایق اون نه نمیگه و اونم اینقدر اصرار میکنه که حد نداره و حالا هم مکانی رو انتخاب کردیم ک همه موافق باشن ، باز سر چیزای دیگ همین متلک هارو میندازه .
همش میخوان به من تحمیل کنن
تازه دم از خدا هم میزنن ، همش میگن اینکارو بکنین ، از فلان جا خرید کنین ک ارزون باشه، اسراف نکنین و ....

تورو خدا بگین من چجوری جواب تیکه هاشو بدم ک فکر نکنه من بچه شو احاطه کردم یا پرتوقع ام و هر چی بخوام باید برام بخره ....
آیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
مادر شوهر من ک خودشوبراشون لوس میکنه و از اداهاش حالم بهم میخوره حس میکنم هوو شده برام. خواهر شوهرمم مجرده همین جور...داداشاش انگار شوهرشن. ب من میگه میخوام برم خرید با شوهرم میره میگه تو نیا. بدبخت ترین ادم شدم. خیر سرم ۱۵سال درس خوندم که آدم حسابی بشم هیچی حسابم نمیکنن.‌
شیوا
|
United Kingdom
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
سلام فکر کنم تنها کسی که از مادر شوهر و خواهر شوهراش راضی ، منم
سما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
مادرشوهر من کل ویژگی ها رو داره .تازه به شوهرم کفته هر چی کار می‌کنی بده به من به شما خرجی بدم نمی‌دونم چیکار کنم تا حالا هر کاری هر حرفی زده ناراحت شدم ولی بازم احترام گذاشتم ولی این دفعه نه راهنماییم کنین چیکار کنم
طهورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
سلام مادرشوهر منم خوبه ولی تنها مشکلی ک داره بشدت به رابطه من و پدرشوهرم حسادت میکنه چون دختر ندارن، پدرشوهرم منو خیلی دوست داره ولی مادرشوهرم اینقددد بدش میاد من با پدرشوهرم حرف بزنم یا جایی برم، خستم کرده دیگه، از روز اول گفتن تو مثل دخترمایی ولی آدم با دخترش این رفتارو نمیکنه
هلنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
0
خیلی از دست مادر شوهرم ناراحت بودم‌ . نظرات رو‌خوندم ی خورده اروم شدم.‌فقط من نبودم‌ پس. من ک هیچ وقت نمیبخشمش.
زینب
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
منو شوهرم به بار با مادرسوهرم رفتیم مسافرت قم. مادرشوهرم کل مسافرت بهم تیکه انداخت هیچی بهش نگفتم که عیب نداره مهمان ماست وقتی برگشتیم شهرمون پشت سرم غیبت میکرد که عروس بدیه. به حضرت معصومه میسپارمش
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
مادرشوهر من که وقتی توی عقد بودیم همیشه مریض بود و باید من همه کارها شو میکردم و حتی شوهرم میومد بالای سرم می‌ایستاد و نظارت میکرد که صد درصد طبق میل اونها کار کنم و وقتی خواهر شوهرم از راه میومد شروع میکرد به عیب گرفتن از کارهایی که من کردم،مادر شوهرم که هروقت میرفتم خونشون میگفت برو لباس تو عوض کن و اونی که من میگم بپوش، یکبار که شوهرم برام لباس خریده بود وقتی مادر و خواهرش فهمیدن از اون موقع اونها منو میبردن خیابون و هرچی که خودشون پسند میکردن میگرفتن و مدام سر من منت میزاشتن که ما برات لباس گرفتیم وقتی میگفتم خوب نخرین چنان جارو جنجالی میکردن که بیا و ببین و میگفتن باید اونجور که ما میگیم لباس بپوشی ، آرایش کنی و رفتار کنی ، ما دوتایی خیلی کم میرفتیم بیرون در حد دور زدن و اینها ولی هر بار که باهم بودیم مادر شوهرم یا خواهرشوهرم زنگ میزدن و با لحن طلبکاری میپرسیدن که کجا هستیم و وقتی میفهمیدن بیرون هستیم به ما به یه بهونه میگفتن که سریع برگردیم و وقتی سریع برمی گشتیم مادرشوهرم سرم دادمیزد که چرا فلان کار رو نکردی و باید من رو هم میبردین،یه مسافرت رفتیم برای خرید جهاز من با مادرم و شوهرم که مدام نیش زبان میزدن که چرا فلانی رو نمیبرین و پسرمن باید باهتون بیاد و در طول سفر هم مدام چند بار زنگ میزدن و مادرشوهرم گریه میکرد و شوهرم برای اینکه جواب تلفن های مادرش بده از من فاصله می گرفت همونجا هم دوباره مادرشوهرم مریض شد و خواهر شوهرم زنگ میزد و گلایه میکرد که چرا به ما زنگ نمیزنی و مامان حالش خوب نیس و چرا از شهر خودمون خرید نکردین و نیش زبون میزدن که تو فلان حرفه رو بلد نیستی و باید فلان جلسه رو شرکت کنی با هنر هایی که من دوست داشتم یاد بگیرم مخالفت میکردن و به گوش شوهرم میخوندن همونجایی که خودشون تأیید میکنن و کلاسی که اونها میگن باید برم و شوهرم بیشتر مواقع مطابق میل اونها رفتار میکرد و شوهرم بامن قهر های طولانی میکرد و خانواده شوهرم منتظربودن تا سرماخورده بشه شوهرم و به من میگفتن تو عرضه نداری از پسرمون مواظبت کنی ببرش دکتر
، شوهرم گفت بریم خونه خودمون دیگه این چیزها اتفاق نمیفته
یه ساله که خونه خودمم ولی مادرشوهرم و خواهر شوهرم هرموقع که میاد خونمون میگن چیدمان خونت و خانه داری ات و شوهر داریت و خانوادت مشکل دارن و بلافاصله از دخترش و خودش تعریف میکنه و به من تحکم میکنه که مطابق میل دخترش وسایل خونمو بچینم و حتی برای جهاز چیدن همون اول شوهرم خانوادت منو بیرون کرد از خونه و یه روز که من خونه نبودم اونها رو اورد تا بچینن،
و مادرش به شوهرم میگه که فلانی رو دعوت کن
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
0
سلام دوستان
من 2 ساله که ازدواج کردم یه پسر 6 ماهه هم دارم
مادرشوهر بنده چون دختر نداره اصلا بلد نیست احساسات دخترها رو هم درک کنه
دائما مریضه و کمبود توجه داره
چون خونمون بالای خونشونه توقع داره هرروز شوهرمو ببینه بااینکه شوهر بیچاره م خرید میکنه براش.. هروز بهش سر میزنه... اما مریضه روحی روانیه اگه 2 روز نبینتش با کنایه میگه چرا من برات مهم نیستم چرا منو فراموش کردی من مادرتم و کلی حدیث و آیه میاره و شوهرمم ناراحت میکنه و کل محبتاشو میبره زیر سوال
اوایل ازدواجمون خیلی بهش سر میزدم همینم باعث شده بود ازم توقع زیادی پیدا کنه که خداروشکر شوهرم به دادم رسید و روابطمونو با هم محدود کردیم با اینکه توی یه ساختمانیم...دیگه باهاش بگو بخند نداشتم خیلی رسمی همه چیز تو آرامش پیش میرفت تا اینکه پسرم به دنیا اومد به بهونه دست تنها بودنم هرروز میومد خونمون یخورده کمکم میداد ولی میدونستم این کمکا به خاطر اینه که بعدا ازم توقع کنه.. خودشو برام لوس کنه کمبود توجه و محبت داره ...من و پسرش تا جایی که میتونیم بهش توجه نشون میدیم اما ارضاش نمیکنه چون پدر شوهرم کم حرفه و درون گرای شدید برعکس مادرشوهرم برون گراست...خلاصه من نازک تراز گل بهش نمیگم اونم احتراممو داره با هم خوبیم اما اگه 4 روز بهش سر نزنم بق میکنه جواب سلامم نمیده..انگار چه جنایتی کردم حتی نوه ی 6 ماهش که اولین نوشم هست تحویل نمیگیره !
خلاصه بگم از قدیم گفتن خودتو سنگین بگیر تا احترامت حفظ بشه...اهسته برو اهسته بیا که گربه شاخت نزنه
اصلا نیازی نیست که رازهای زندگیت رو به مادرشوهرت بگی باهاشون رسمی باش همیشه تا محترم باشی
پشت سرشون حرف نزن که اعتماد شوهرتو به دست بیاری
سیاست زندگی دست آقایونه اگه اعتماد مردتو جلب کنی دیگه هیشکی نمیتونه زندگیت رو تحت الشعاع قرار بده
اگه شوهرت انتقادی به خانوادت داشت باهاش بحث و دعوا نکن که چرا به خانواده ی من ایراد میگیری باهاش هم دردی کن شاید اونم راست میگه و حق داره.. اونموقع اعتمادش جلب میشه اونم به درد دلای تو نسبت به خانوادش گوش میده
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
0
سلام به همگی مادرشوهرمن یک فرشته به تمام معناست واقعااین چیزایی که درموردمادرشوهراتون نوشتیدحتی یک موردکوچولوشم نداره اینقدرباهم صمیمی هستیم که حتی ازمادرم هم بیشترباهاشون احساس راحتی دارم.فداش بشم درموردمادرشوهرهای خوب هم نظربدید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
مادرشوهر من همه مواردو داره متاسفانه
از خوبیش گرفته تا بدی همه چیزو داره.یه کلمه خلاف میلش بگی نفرین میکنه منت میزنه خیلی هم گستاخ و بی تربیت هستش.توهین هم میکنه.همش میندازه سر من.منو بد میکنه .دروغگوی حرفه ای هم هست.لوس و ننر هم هست.با هیچکس رابطه خوبی نداره.
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
سلام. یکی بهم بگه چکار کنم من وقتی مادر شوهرمو میبینم ناخوداگاه اخمام میره تو هم و عصبی میشم حتی اگه حرفی هم نزنیم باهم رو مخه فقط خسته شدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
0
مادرشوهر من از هر نظر خوبه فقط ی بدی داره ک تمام خوبیاشو خراب میکنه. تاحالا مادرشوهر دیدین ک حق پسرش بکشه بالا. میگه باید زمینت ب نام من کنی بعد سهمت بهت میدم اونم گفت باشه.. شوهرمم خیلی خوبه ولی اگر مادرش حرفی بزنه بی چون و چرا میگه باشه. از روزی ک اومدن خواستگاری تا عروسی ی قرون هم کمکمون نکرد تازه منت هم میزاره ک براتون مایه گذاشتم تنها کاری ک کرد از بقیه قرض کردو حساب خودش برداشت گفت شما پس بدین اخه چطور ی مادر دلش میاد ک کلاه سر پسرش بزاره روزی ک اومدن خواستگاری گفتن خونه داره ماشین و زمین هم داره اما خونه ب نام مامانشه زمینم میخواد بده اون. خیلی حریص و خسیس هس کدوم مادری اینجوریه اخه میگ پول زمین من دادم فقط ب اسم تو هس باید بدیش ب من. خداااااااکاش میشد قید دوست داشتن زد و جداشد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
0
ی مادر خیلی باید پول پرست و پست باشه ک حق پسرش بکشه بالا بده ماشین مدل بالا.از همه ذلیل تر و خسیس تر.ی قرون ک کمک نکرده حالا هم حق بچش داره میخوره. اخه من باید با مادر شوهر اینجوری و ی شوهر ساده و بچه ننه چکارکنم؟؟؟
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
اصلامادرشوهرخوب وجودنداره همشون باتیکه وطعنه وفحش حرف میزنن.مادرشوهروخواهرشوهرمنحسودوبدجنس وبدذاتن پدرشوهرمم مردبدذاتیه وهمشون زبونشون نیش داره توخونه همش ازمن بدمیگن وتوشهرغریب زجرم میدن منکه همشونوسپردم دست خداک تک دخترشون ک مجرده بدبخت بشه وتقاص کارایی ک سرم میوردن سردخترشون بیاد. مطمعنم خداجوابمومیده حالاهرچنددیر. چون هرکی اذیتم کرده وبخداسپردم دیدم خداجوابشوداده همه هم خونواده ی شوهرشون ک بدهستنوب خدابسپرن ک بهترین جوابوبهشون میده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
مادر شوهرم خیلی بده
غریب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
مادر شوهر من فقط به فکر دخترش هست و دامادش رو به پسرش ترجیح میده هر وقت زنگ میزنه پیش من فقط از پسرش بد گویی میکنه با وجود اینکه من از خانوادم دورم همشون دور هم جمع میشن و به ما نمیگن تو دوران عقد و نامزدی من هیچی واسم من خرج نکردن من حتی عروسی هم نگرفتم و با شرایط شوهرم راه اومدم تا توی سختی نیفته دوستش دارم مرد خوبیه ولی مادرش همش میگه ما از پسرمون انتظاری نداشتیم همینجوری بار اومده هم چین منت میذ اره انگار من باید واسش عروسی میگرفتم و جهاز میدادم که بهش ندادم واسه همه بچه هاش همه کار کرده الا شوهر من تازه انتظار داره من برم خونش رو تمیز کنم یه مدت میرفتم کمکش میکردم دیدم دختراش خودشون رو کامل کشیدن کنار منم دیگه نرفتم مشکلش اینه که دوست داره وقتی از شوهرم بد میگه منم همراهیش کنم ولی من همیشه پشت شوهرم هستم
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
0
من که الان ۴ساله با مادر شوهرم تو ی خونه زندگی میکنم حالا با این حال ناراضیه یجوری حرف میزنه ک انگار ما ب زور اونجا هستیم جزو تعطیلات خراب کن و مریض و اصن همه صفت های بددددد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
مادر شوهر من خونه رو برا ما جهنم کرده
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
نظرات بیشترتون رو خوندم ولی خدایی هیچ کدوم مادرشوهراتون بدتر از من نیست.کوچک ترین کاری که با من کرده اینه وقتی رفتم خونشون کیسه برنجو پرت میکنه جلوم و میره تا من غذا درست کنم و اینکه میاد در خونه درو حل میده میاد تو ببینه ما چی میخوریم و یهو جمع نکنیم
مهدیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
0
من مادرشوهرم هم دخالت کنه هم زود بهش بر میخوره همیشه هم ناراضی و قهره ,تازه خیلی هم کنایه میزنه...ای بابا هربار ک دلم می‌شکنه میگم خدا واقعا نگذره ازش با اینکه خودشم دختر داره ها نمی‌دونم چه طور دلش میاد متاسفانه منم همیشه نگاش میکنم و هیچیییی نمیگم یعنی نمی‌دونم و بلد نیستم چی بگم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
مادر شوهر من یه فتنه ی کامله.سیاستش انگلیسی یعنی فتنه بنداز و حکومت کن.واقعا ازش بدم میاد.سه تا عروس داره کاری کرده سال به سال عروساش باهم رفت و آمد نداشته باشند.فقط زنگ میزنه به پسراش ادای مریضی و افت قند و کوفت و مرض در میاره.وقتی هم میریم بالا سرش معلوم میشه باز کمبوداش زده بالا.ولش کنی دلش میخواد ......خدای حسودی و دروغه.واقعا ازش نفرت دارم.نفرت...
هانیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
0
ماد شوهر من خیلی بد با حرف وکارهاشون بین من و شوهرم جدایی میندازن وهمش با من دعوا می‌کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
شوهر من تک فرزند هست و پدر نداره مادرش با ما زندگی میکنه و مادر شوهرم خیلی مقایسه کن،غر غرو،حساسه هر جا هم ما میریم با ما میاد
شقایق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
مادر شوهر من حسود ، بی ادب ، پرتوقع، خسیس، بددهن، همیشه مریض
ناشناس
|
Australia
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
بزارید منو زندگیمو تعریف کنم براتون من حالا ۲٨ سالمه ولی ۱٨ سالی ازدواج کردم با عشق وعاشقی پر از مشکلات از خواستگاری تا عقد عروسی .....دو روز اول عروسی مادر شوهر منو انداخت بیرونه خونه که من نمیخوامت یا کلفتی بکنی همش مشکلات ومشکلات ومشکلات از کتک شوهر و مادر شوهر برادر شوهر به شوهرم میگفتن یا جایی ما یا جایه زنت شوهره هم منو میذاشت خونه آقام سرتو درد نیارم باردار شدم بعد دو سال مادرش دعوامون کرد که چرا زنت حامله شد ناراحتی بیجا حتی موقع بارداری نمیذاشت غذا بخورم چون خوده مادر شوهر پول میداد کار شوهرم خیلی شدید ضعیف بود منم افسردگی شدید گرفتم پنج ماه بارداری مادرم فوت کرد پدر فوت کرده که میشه برادر مادر شوهر باهام لج کرد شدید من به شوهر گفتم یا خونه یا طلاق چند بار هم خودکشی کردم ولی نمردم خدا انقدر بزرگ بود منو دوست داشت با این همه صبری که داشتم برادر شوهرم که از خانواده اش خسته شده بود باهام من همسرم وبرادرشوهرم زنش به استرالیا مهاجرت کردم ولی بازهم مادر شوهره بین من شوهر مشکلات درست میکنه و از ما انقدر پول میگیره کسی باورش نمیشه عزیزان همه مشکلات دارم فقط صبر از خدا بخواین خدا بزرگه یا هدایت میشن یا عذاب آخرت دوست شما تنها
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
مادر شوهر من ظاهرشو خیلی خوب حفظ می کنه همه فکر می کنن فرشته است هر موقع یه چیزی راجع بهش به شوهرم میگم قبول نمی کنه میگه از مامان من مهربونتر دیدی ؟ منم دختر ساده ای بودم ( الان دیگه نیستم)اوایل فکر می کردم خیلی زن خوبیه ولی بعد فهمیدم که چقدر دورو و دروغگو هستش تموم تلاشش رو می کنه که منو پیش شوهرم خراب کنه بسیار هم حسوده من هر تیکه ای که بهم می ندازه به روی خودم نمیارم هر چی میشنوم یه گوشم دره یه گوشم دروازه حتی وقتی گفت که مامانت باید برات فلان کار رو میکرد با وجودی که جگرم آتش گرفت از حرفش بازم جوابشو ندادم آخه راستش حریف زبونش میشم کم میارم و مطمئنم به نفع خودش تموم می کنه هر چند به نظر من زندگی تقاص آه منو می گیره ازش الان ۶۰ سالشه ولی به خاطر همین انرژی های منفی که داره ۷۰ ساله به نظر می رسه برام دعا کنید به حرفاش فکر نکنم یه روزهایی از صبح که از خواب پا می شم تا شب که می خوام بخابم حرفاس مثل سیدی دور سرم نی چرخه و به قول معروف حرفاشو نشخوار ذهنی می کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
ظاهرا خیلی از مادر شوهرا متوجه نمیشن که پسرشون زنگی مستقل و جدیدی داره وپسرایی که بلوغ روانی ندارن ونمی تونن موقعیت رو مدیریت کنندوعروسی که قربانی این ندونم کاری ها میشه
بعد از ۱۵رسال زنگی مشترک همسر من با وجود دو تا دخترنازنین هنوز وابسته فکری مادر و خواهران خودشیفته اش هست و هیچ استقلالی نداریم اگرچه که عصای دست خانوادشه .، حتی با پول همسرم زمین می خرن در حالیکه ما خونه نداریم،انقدر رو فکرش کار کردن که حتی خونه رو هم فروخت
خیلی وقت ها عروس مقصر نیست این بیماری خانواده همسرت هست که عامله
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
مادر شوهر ها اصلا خوب نیستن بخدا تقصیر ندارین گردن بیرون هرچی میخرم ی گل کوچیک باشه یا ی خونه مادر شوهرم بهم حسادت میکنه من طبقه دومی هستم هر بار پاش بیاره خونمون حتما ی ظرر میکنم .شوهرم باهام خوبه ولی هرچی از خوب از بد پدر مادرش بگو هی میگ باشه باشه . مادرش ب من حرف میزنه جوابشو نمیده بگ ب خانمم حرف نزن ی مادر شوهر خیلی بد متنفرم ازش ی خونه داره انقدر کثیفه ک نگو راهنمایی کنید شوهرم چجوری ب حرفشان گوش نده
neda
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
من فکر میکردم فقط من با مادرشوهرم مشکل دارم پس خیلیا با من همدردن
ما ۲سال عقد بودیم و حالا۱۰ماهه که عروسی کردیم و طبقه بالای مادرشوهرم اینا زندگی میکنیم از وقتی وارد زندگی پسرش شدم تا به حال هنوز منو قبول نکرده و اصلا باهام خوب رفتار نمیکنه میرم خونش بهم بی احترامی میکنه همش با کنایه حرف میزنه و یا اصلا نمیشینه پیشم و باهام حرف نمیزنه بیشتر وقتا بدون دلیل باهام قهره تا ماه ها بدون هیچی دلیلی باهام حرف نمیزنه بعد کلی میرم خونش حتی یک لیوان آب نمیاره جلومون بذاره همیشه هم منو با اون یکی عروسش وخودش و بقیه مقایسه میکنه و همش میزنه تو سرم توقع داره من کل روزمو برم پیشش و کارای خونش رو انجام بدم و فقط وقت خواب برم خونم همیشه پشت سرم بد حرف میزنه و میگه عروسم آدم نیست در حالی که من هیچ رفتار بد یا بی احترامی نداشتم باهاشون پدرشوهرم هم هر چی زنش بگه همونه و اونم پشت سرم بد حرف میزنه و باهام رفتار خوبی نداره جالب اینجاست اینکه پدرشوهرم داییم میشه و من با بچه هاشون بزرگ شدم و پسرشون عاشقم شد و اومد منو گرفت و اونا از اول هم مخالف بودن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
مادر شوهر من هر کاری براش انجام دادم از ته دل نفرین کرد وقتی سر بچه دومم حامله بودم زنگ میزد وبه عنوان اینکه جاریم را نفرین میکنه که بچهاش بمیره اخه جاریمم حامله بود بعد از چهار ماه بچه من مرد نه تنها به دیدنم نیامد بلکه خیلیخیلی راحت گفت مرد که مرد خلاصه جاریم بچهاش بدنیا امد با گرفتن کلی جشن در خانه اش حالا شما بگید من چه کار کنم ۱۵ سال مطیع بی چون چرا بودم با اینکه از خانوادهای بالا سر شناس بودم ظلم هم حد وحسابی داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
خداوند لعنتشون کنه منم واگذارش کردم ب خدای بزرگ با این ک من مریضم بازم منو ول نمیکنه و هرکاری دلش بخواد انجام میده و منو حرص میده هنوز دست از رفتارای زشتش برنداشته بعد از ۲۷سال ک باهاش زندگی کردم و بچه های یتیمش رو بزرگ کردم و سرو سامون دادم و هرکدوم رو صاحب خونه و ماشین و زندگی کردم میگه تو کجا بودی یکی از بچه هاش چهارسالش بود ک من عروسشون شدم خدا لعنتشون کنه ک کم منو حرص ندادن انشالله خدا تقاص منو ازشون میگیره چون ارزو دارم بتونم بچ هامو بزرگ کنم
گلناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
مادرشواهرمن روزگارمنو سیاه کرده خسته شودم منوشواهرم خیلی خبیم ولی مادرش نمیزاره دلم میخواد خفش کنم خسته شودم از دستش اجازه هیچی تو زندگیم ندارم نمیدونم چیکارکنم
ایدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
خدایا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
سلام خوب یا بدبودن آدمها به ذاتشونه اینکه ما انسانها حریمی برای هم قائل نمیشیم دخالت میکنیم تجسس میکنیم اینکه باید باور کنیم فرزندان امانت الهی هستند چرا در زمان مجردی یک جور آزارشان میدیم و زمان متاهلی جور دیگر زندگی در طبقه بالای خونه مادر شوهر از پایه اشتباه قبول کردن یکی از شرایط ازدواج نشستن با مادری که تنهاست تنهاست چون خودش بدرفتارکرد و همه را از خودش دور کرد همیشه از همه طلبکاره پسرش بااینکه تمام زندگیش را برای او صرف کرد تا محتاج کسی نشه و دستش جلوی کسی دراز نباشه ولی افسوس این مادر قدرنشناس بود این پسر باوجود کلی قسط و قرض و وامهای با بهره بالا مدام بدو بیراه و فحش و ناسزا و حرفهای بسیار رکیک می شنید فرزندان دیگه با وجود اینکه هیچ خرجی نکردن ولی از اون بهترن مادری که یکسره آویزان پسرشه که دلش گرفته ببرش دور بده عروس هم برای اینکه آنها بسیار اذیت کردن با آنها جایی نمیرود فقط خودش با همسرش و دو پسرش گاهی اوقات مجبوره حضور اون رو در ماشینش تحمل کنه شما بگید با مادر شوهری اینچنین و ازهمه بدتر با اون که در غیاب پسر و عروسی وقتی سر کارن و بچه ها خواب میاد تو زندگیت واز یخچال و از کابینت چیزی برمیداره به اتاق خوابت سرک میکشه ومیشنوی که از جزئیات خوراکی هایی که داری خبر داره تصمیم گرفتم بهشون بی اعتنایی کنم اگر دیدم فقط سلام و سرم به زندگی خودم باشه و رفت و آمدی نداشته باشم محبت زیادی باعث توقع بیشتری میشه کسیکه نمیفهمه باید ازش دور شد این رو من نمی گم روایات و احادیث و حتی قدیمیها توضرب المثلهاشون می گفتند با زن شلیطه ای که هیچی حالیش نیست همه چیز داره و مثل گداها رفتار میکنه گداصفت زندگی میکنه پول روی پول می زاره ولی خرج نمیکنه؟ انتظار داره پسرش براش خرج کنه همیشه چشم انتظار و دست دراز شکرگزار خدانیست چه توقع از اینکه سپاسگذار پسرش باشه آدم خودخواه و مغرور و بددهان رو که به هیچ صراط مستقیمی هدایت نمیشه باید به حال خودش رها کرد تنهای تنها تا شاید قدر عافیت بداند و توبه کند....
Saba
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
خدا لعنت کنه مادرشوهر بد رو
انقدر عصبانیم که نمیدونم کدوم رو بگم
فقط از خدا میخوام به همه آرامش بده .
کلید حل این مشکلات هم دست آقایون هست
اگر برای زندگیشون حد و مرز قائل بشن و اجازه دخالت ندن ، مشکلات به وجود نمیاد .
متاسفانه به دلیل تربیت اشتباه پسران در ایران اکثر خانواده ها این مشکل رو دارن
خانوم هایی که پسر دار شدید توروخدا بچتون رو درست تربیت کنید وابسته خودتون نکنید
بچه تا اخر عمر برای شما نیسسست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
سلام من هم دوازده ساله ازدواج کردم روی خوش از مادر شوهر و خواهر شوهرم و پدر شوهرم ندیدم این قدر عذابم دادن که مریضی های جو رواجور گرفتم و دوبار عمل کردم منو بخاطر داشتن فرزند دختر مورد غضب قرار میدن و دائم مقایسه میکنن و تا سر حد مرگ هم که کار کنم میگن تو هیچ نمیکنی اینقدر بدی بهم کردن که مجال نوشتن نیست نمیدونم دیگه باید چه کار کنم همه راه‌ها رو هم رفتم کاش توی برنامه های تلویزیونی میگفتن که خانواده ی شوهر اینقدر عروس رو اذیت نکنن منم واگذارشون کردم به خدای خوبم تا تقاص روزای سختی رو ازشون بگیره و به من آسایش بده
یک دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
سلام ..من ی مادر شوهری دارم زن خوب .خانواده دار.از نظر فرهنگی و مادی هم از خانواده خودم بالاتره و پولدار تر ان..منم تعریف از خود نباشه تو ظاهر و زیبایی خوبم .و مربی طراحی لباس و نقاشی هستم تو حرفه خودم خیییلی نسبت ب هم سن هام موفق ام فقط خانواده ام از اونا پایین تر اند حالا ..مادر شوهری دارم و خواهر شوهر ب شدت حسود و متکبر.بد پشت سر و دورو بماند ک چ کنایه و حرف ها شنیدم با همه اش سعی کردم برخورد درستی داشته باشم فقطططططططط با اینکه 1پشت سرم پیش همسر حرف میزنه و ته اش من و بد میکنه خیییلی اذیت میشم ..مثلا میگن بیاین خونمون و ما میریم من رفتار خوبی هم دارم و شوهرم میگه ی سر خونه مامانم بریم میگم چشم اما اون یجوری پشت سرم حرف میزنه ک چرا نمیاین چرا زن و بچت کم میان چرا اینورا دور نمیزنن از ما خوششون نمیاد ور شون دار ظهر بیاین خونمون!!!!!!! ..یا مثلا ب شددددددددددددت فوضول و خبر چین ان ولی ی جوری ب شوهرم گفتن ک انگار من فوصول ام !مخبر دشمن منم:) !!!!مثلا ب من گفت این و خریدم 400ولی مادر اش ازش پرسید گفت 200! فک میکنه خبر ها از جای من درز میکنه نمیدونه کجا چ خبره'-'!!!!!!!!!
..منم تاحالا پشت سرشون جلو شوهرم اصااااالا حرف نزدم ک یوقت سوئ تفاهم نشه
نازنین
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
سلام .مادر شوهر من یک آدم نفهم کمبود محبت هر چقدر محبت کنی ازسرشم اضافیه فقط نباید باهاش حرف زد کم ماحالی میکنه این از همه بدتر مسافرت میره حرس منو باپسرشو دربیاره دیروز رفتن مشهد یه نیومد خداحافظی کنه دخترشم طبقه پایین ما میشینه رفت با اون خداحافظی کرد نیومد بالا عجب نفهمیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
هیچ کس مادرشوهر من نمیشه . از وقتی بچه دار شدم روزگارم سیاه شد . چند بار بچمو ازم جدا کرده . بچه شیر خوره ۶ ماهه رو . الآنم که بچم بزرگ شده مدام دعا به خوردش میده . آرزو میکنه بچم منو دوست نداشته باشه ، فقط عمه و باباشو دوست داشته باشه . چه فتنه ها که نکرد...
خدا از بچش جداش کنه که مدام فتنه میکنه منو از بچم جدا کنه...
matin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
0
0
مادشوهرجونم همه بدیهارو داره خوبیا خیلی کم باشه هم باریاست واقعاذله ش م
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
مادر شوهر فکر میکنن چون مادر هستن پسرا شون هنوز بچه هستن و نیاز به کنترل شدن دارن... باید بعد ازدواج بچه هاشون کنترل کردن رو کنار بزارن که این کارو نمیکنن... پس شما عروس خانما خیلی حساس نشید و براتون مهم نباشه چی میگن به همین راحتی... کاری که من کردم... راحت و بی دردسر... بگه و نگه برام نیست... بابا زندگیتون رو به کام خودتون و شوهرات ن تلخ نکنید... شما حتی اگر تمام روز رو بخاطر حرفا و رفتارشون ناراحت باشین به اون ها اثری نداره تازه خوشحال ترم میشن... پس از این به بعد فقط فکر خودتون و شیرین تر کردن زندگی مشترکتون باشین... بقیه افراد درزندگی شما همسایه حساب میشن... خوش باشین
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
مادرشوهر من خیلی بده کلیدخونمم داره وقتایی خونه نیستم میره به همه جا سرک میکشه حتی وسایلامم برمیداره میبره استفاده میکنه یهو دیدی جاروبرقیت خونه اوناس شوهرمم بچه ننه هیچی نمیگه بهشون به من میگه چیه مگهدخراب شد میرم میخرم درحالی ک وضعمون اونقدرام خوب نیس
لاله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
سلام مادر شوهر من بد نیست اما مادر شوهرم زیاد از عروس خوشش نمياد، خودم هم دوتا پسر دارم احتمال میدم در آینده درکش کنم واسه همین تا جای که بتونم بهش احترام میزارم دوست داشتم بجایی اینکه قهر کنه روراست حرفشو بهم بگه
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
خانواده شوهر در ایران متخصص تحقیر و گرفتن اعتماد به نفس عروس هستن .
برای مثال مدام تو رو با بقیه عروسها مقایسه میکنن .
یا مثلا از همه چیزت ایراد میگیرن .
من و بیشتر زنان سرزمینم بعد از ازدواج از یک دختر شاد تبدیل شدیم به یک زن غرغرو و افسرده و تنها دلیلش خانواده شوهر و رنج هایی هست که به ما دادن .
من که نمیگذرم و حالا که جوونیم همه تباه شد و رفت و حسرت تمام روزهایی رو میخورم که در مجردی براش نقشه هاریخته بودم .
خدا لعنت کنه هر کسی که بیجا قضاوتم کرد . رنج داد بهم . اشکم رو در آورد و روزهامو سیاه و تلخ کرد .
خدا لعنت کنه تا ابد .
دخترای مجرد گوش کنید از ابتدای ازدواجتون رو ندین به قوم شوهر که بد بلایی سرتون میاد .
روناک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
0
مادر شوهر من فقط پسرش رو برای خودش می خواد بعداز بیست ویک سال زندگی فکر می کنه همه کاره زندگی ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
0
اگه مادرشوهر منو ببینین،چی میگیم،من نمی گم بده ،ولی اصلا رفتارش رو بلد نیست،نمیدونه چجوری باید برخورد داشته باشه با عروس ،همشم میگه اختلاف فرهنگی باعث اینهمه سوتفاهمه.مثلا حتی بلد نشد منو جشن عروسی خواهر شوهر دعوت کنه و فقط شوهرم دعوت بود
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
0
0
من برای همه مادرشوهر های بدی که زندگی رو واسه عروس هاشون اینقدر بد میکنند دعا میکنم که عین خودشون نصیب دخترهای درونشون بشه که فکر میکنن خودشون و دختر و پسرشون فقط آدمند امیدوارم عین خودشون گیرشون بیاد و تو همین دنیا به عینه ببینین چقدر ظلم بده
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
سلام به همه دوستان شاید اگر من بگم مادر شوهر من یک فرشته است خیلی ها فکر کنند که فقط اون تلاش کرده یا اون بلفطره خوب هستش اما من هم در دوران نامزدی و عقد مشکلات زیادی داشتم ولی بعد که فکر کردم متوجه شدم بیشتر مشکلات ما به خاطر عدم شناخت بوده من احترامات مرا کمی بیشتر کردم و او نیز جواب احترامات مرا با احترام داد و الان مادرشوهرم جزء مادرشوهرهای حامی است خداوند حفظش کند و امیدوارم تمام مادرشوهرها بیشتر قدر عروس های گل شان را بدانند و آنها را به عنوان خانواده خود بپذیرند و در نهایت بیشترین مشکلات ما ایرانی ها به خاطر ضعف فرهنگی و عدم مطالعه است مادرشوهر بنده تحصیلکرده هستند و مدام در حال مطالعه پس من هم منطقی با ایشان صحبت کردم و روابطمان را قوی کردی با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
سلام من مادرشوهرم بهم گفته خونمون نیا دیگه تا آخر ماه رمضون صبحش آب پرید تو گلوم به سرفه افتادم میگه مریضی ذهنم درگیر میشه نمتونم بخوابم دیگه تا آخر ماه رمضون نیا
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
مادر شوهر من خیلی روداره همش با تیکه و کنایه حرف میزنه خودشو دست بالا میگیره و همش توقع داره
فاطمه
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
من نزدیک مادرشوهرم فقط درمون جداست وجاریمم هم درش جداست من هم مادر شوهرم میشه خالم ازم انتظار داره براش کارهای خونشوانجام بدم اوایل خیلی کمک میکردم بعد به خودم اومدم دیدم شده انگار وظیفه ام تصمیم گرفتم براش دیگه کار نکردم به خدا ازاون روزی که کار نکردم حتی الان دوماه یه وعده دعوت نکرده فقط همش سه جاریامو دعوت میکنه بی احترامیم نکردم فقط یه کم سنگین رفتار میکنم من تواین دوماه سه چهار بار دعوت کردم ۰بااین اوضاع گرونی نمتونیم بریم جای دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
آخ دارم میمیرم از دستش شب و روز ندارم فقط به خدا التماس میکنم که ازم دورش کنه به حق این شب خدا رو قسم میدم که از دستش نجات پیدا کنم..خدا خودش میدونه که درحقش بد نیستم فقط ازم دور باشه همین بزاره سرم به کار خودم و زندگیم باشه یا حضرت معصومه کمکم کن یا خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
0
0
در عجبم که مسلمانیم و این همه حق الناس مادرها با توجیه حق خودشون چون مادرن با خودشون به گور میبرن. من مادر شوهرم از من هیچ ایرادی نمیتونست بگیره بارها با من تماس گرفت سرکار و داد و بیداد ولی وقتی قطع میکرد من خندونمش. همش میشست در گوش پسرش که چرا به من زنگ نمیزنه احوای نمیپرسه در حالی که این من بود همش زنگ میزدم و احوالش میپرسیدم و اون هر وقت زنگ میزد دعوا کار بود که چرا حال پسرم دیشب بد بوده چرا با من حرف نمیزنه بعد سه سال نامزدی هنوز با کوچکترین چیزی قهر میکنه و اصلا به هر طریقی که میتونه مراسمم رو عقب میندازه من هرگز تصور همچین رابطه ای با مادر شوهرم رو نداشتم ولی الان ازش متنفرم هم از خودش هم از تمام اعضای خانواده ش و واگذار کردم بخدا که از سر تقصیراتش نگذره.نامزدمم همش میگه دلم نمیخاد با ناراحتی اونا بریم سر خونه زندگیمون با خوبی وخوشی بشه ولی کدوم خوبی و خوشی همین الان هم یک قلب پر از نفرت دارم
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
0
0
سلام من هم یکسری از پیامهاتون روخوندم خوشا به حال اون کسی که مار شوهر با سواد و تحصیلکرده و با گذشت داره و بدا به حال ما که این چند روز عمر رو با غصه عذاب و نفرت روزگار میگذرونیم بله من هم مثله شما گرفتار مادر شوهر ایراد گیر و فتنه گر و همینطور خواهرشوهرهای نامرد همیشه از دستشان در رنج و عذاب انشا همه شون گرفتار باشند انقدر گرفتار که وقت نکنند به ما فکر کنند این دعا رو برای همهی کسانی میکنم که مشکل من رو دارند با محبت کردن بهشان البته دل کوچیکم اروم نمیشه چون میدونم پشت سر همیشه در صدد تحقیر و خوار کردن دارند انشا همیشه دور باشند دور و دور تر ....برای همه ی زنان غمگین سرزمینم این دعا رو میکنم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
0
مادرشوهر من یه مریض روانیه، ک باید بره تیمارستان، اما احتمالا آخرش من رو راهی تیمارستان میکنه
سسس
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
مادرشوهر من به شدت به من حسادت میکنه.روانیه.همه ی بچه ها و عروساش هم میدونستن ولی بهم نگفتن اصلا.دیکتاتوره.دوست داره همه تو مشتش باشن و فقط بگن چشم.همه کارا و زورگویی هاشو با جادو و طلسم انجام میده.شوهرم اوایل باور نمیکرد ولی بارها بهش ثابت شد.جادومون میکنه که با هم دعوا کنیم و جدا شیم.اصلا نمیتونه خوشی پسرش و عروساشو ببینه.و موقع تعطیلات یا مناسبتها خودشو میزنه به مریضی.دکتر هم مبخوایم ببریمش نمیاد.
با این اوصاف فکر نکنم تیمارستان هم قبولش کنه
داریم دق میکنیم از دستش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: