کد خبر: ۱۷۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 24
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: محموله ۱۵۰ تنی شامل دارو وتجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در حال بارگیری است و طی ۲ روز آینده به عراق ارسال می شود.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام کرد: محموله ۱۵۰ تنی شامل دارو وتجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در حال بارگیری است و طی ۲ روز آینده به عراق ارسال می شود.

به گزارش شفا آنلاین، سیدعلی مرعشی - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه محموله دارویی و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر برای مراسم اربعین حسینی به صورت زمینی به کشور عراق ارسال می شود، گفت: محموله ۱۵۰ تنی شامل دارو وتجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر در حال بارگیری است و طی ۲ روز آینده به عراق ارسال می شود.

وی با بیان اینکه این محموله شامل دستگاه های فشارسنج(Barometer)، اکسیژن ساز، نوار قلب، شوک مصنوعی و داروهای مصرفی است، افزود: محموله ارسالی به کشور عراق برای ایام اربعین سال جاری با بیش از ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: محموله دارو و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر ایران برای ایام اربعین در شهرهای نجف، کربلا و مواکب امدادی هلال احمر در بین راه نجف تا کربلا، امامزاده سید محمد و کاظمین توزیع می شود تا تمام زائران در ایام اربعین حسینی از خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق برخوردار شوند.

امروز؛ بارگیری ۱۱ دستگاه تریلر 

دکتر مرعشی با تاکید بر اینکه امروز (سه شنبه) ۱۱ دستگاه تریلر از دارو و تجهیزات پزشکی بارگیری می شود، تصریح کرد: طی ۲ روز اینده بارگیری محموله تکمیل و به کشور عراق ارسال خواهد شد.

وی درباره انجام هماهنگی های لازم با مسئولان کشور عراق به منظور ارائه خدمات دارویی و درمانی به زائران در ایام اربعین، عنوان کرد: در این زمینه هماهنگی هایی با وزارت بهداشت عراق، مدیران کل بهداشت و درمان نجف، کربلا، عتبه حسینی و علوی و ... انجام شده است.

سرانه مصوب ستاد اربعین ۵ هزار تومان

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره دریافت مبلغی برای ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در کشور عراق، تاکید کرد: هلال‌احمر مجموعه دولتی نیست و از بودجه عمومی برای ارائه خدمات استفاده نمی‌کند. خدماتی هم که در خارج از کشور از سوی هلال‌احمر انجام می‌شود، براساس اساسنامه جمعیت به آن واگذار شده است.  این مبلغ هم بخشی از هزینه‌ای است که در اربعین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور مستقر است، در سال جاری مصوبه ای مبنی بر دریافت مبلغ ۶ هزار و ۲۰۰ تومان از زائران عتبات در اربعین حسینی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در خاک عراق را اعلام کرد که این مصوبه با هماهنگی سازمان های نظارتی انجام شده است.

دکتر مرعشی یاداور شد:  با رایزنی های صورت  گرفته  از سوی ستاد اربعین  این مبلغ  به ۵ هزار تومان  کاهش یافت.

خدمات هلال احمر ایران در کشور عراق برای زائران رایگان است

دکتر مرعشی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده از سوی هلال احمر در کشور عراق در محل کاملا رایگان ارائه می شود و در زمان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در ایام اربعین در کشور عراق، هزینه ای از آن ها دریافت نمی شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در باره اینکه چرا از زائران ایرانی مبلغ ۵۰۰۰ تومان دریافت می‌شود اما به تمام زائران خدمات رایگان ارائه می‌شود، گفت: در قبال این موضوع زائران ایرانی از مواکب عراقی‌ها استفاده می‌کنند و همچنین در بیمارستان‌های آن‌ها خدمات درمانی ارائه می‌شود. این کار در قبال کاری که در آنجا انجام می‌شود حداقل پاسخ ممکن است.

برچسب ها: پزشکی ، هلال احمر ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: