کد خبر: ۱۷۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 21
در ایران آمار مبتلایان به اختلالات روانپزشکی 12.5 میلیون نفر است که 6.4 میلیون نفر از آنها دچار افسردگی و بخشی از آنها دچار اختلالات شدید افسردگی هستند
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سواد سلامت روان در جامعه مناسب نیست و این موضوع کار وزارت بهداشت را برای ارائه خدمات سخت کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر احمد حاجبی روز شنبه در همایش سلامت روان در محیط کار افزود: اگر سواد سلامت کافی وجود نداشته باشد، بهره مندی از خدمات کاهش می یابد و مردم نمی توانند به خوبی از خود مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید تصور کنیم همه امور برعهده وزارت بهداشت است، گفت: این اشتباه است که فکر کنیم مسئولیت حوزه سلامت ازجمله سلامت روان فقط برعهده وزارت بهداشت است و باید تمام تدابیر و مداخلات از سوی این وزارتخانه انجام گیرد.

حاجبی ادامه داد: دستگاه های متعددی در حوزه سلامت روان نقش جدی دارند که اگر به وظایف خود عمل کنند، شاهد حفظ و ارتقای سلامت روان جامعه خواهیم بود.

وی به آمار مبتلایان به افسردگی(Depression) در دنیا اشاره کرد و گفت: در سال 1990 میلادی در دنیا 416 میلیون مبتلا به افسردگی بودند که در سال 2013 به 615 میلیون نفر رسید.

حاجبی ادامه داد: پیشرفته ترین کشور در حوزه سلامت روان 10 تا 12 درصد بودجه سلامت را صرف این حوزه می کردند که در کشور ما سه درصد بود اما با اجرای طرح تحول سلامت این میزان افزایش یافته است.

وی افزود: در ایران آمار مبتلایان به اختلالات روانپزشکی 12.5 میلیون نفر است که 6.4 میلیون نفر از آنها دچار افسردگی و بخشی از آنها دچار اختلالات شدید افسردگی هستند.

همایش یک روزه سلامت روان در محیط کار امروز 29 مهرماه با حضور کارشناسان این حوزه در مرکز همایش های رازی برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: