کد خبر: ۱۷۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 20
آتش نشانان با بسیاری از خطرات شناخته شده در کار مواجه هستند، اما یک حوزه که به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است این است که چگونه قرارگیری پوست در معرض مواد شیمیایی خطرناک موجب افزایش ریسک سرطان می شود
شفاآنلاین>سلامت> از مدت ها پیش محققان پی برده اند آتش نشانان بیش از جمعیت عمومی با ابتلا به چندین نوع مختلف سرطان روبرو هستند.

به گزارش شفاآنلاین،  آتش نشانان با بسیاری از خطرات شناخته شده در کار مواجه هستند، اما یک حوزه که به خوبی مورد تحقیق قرار نگرفته است این است که چگونه قرارگیری پوست در معرض مواد شیمیایی خطرناک موجب افزایش ریسک سرطان (Cancer)می شود.

در مطالعه جدید، محققان دانشگاه اوتاوا کانادا قرارگیری آتش نشانان را در معرض PAH (هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه) ناشی از دود آتش بررسی کردند. PAHها می توانند موجب جهش های ژنتیکی شده و سرطان زا هستند. آنها یکی از مواد خطرناک آزادشده در هوا به هنگام اشتعال چوب، پلاستیک، اسباب و لوازم، وسایل الکترونیک یا مصالح ساختمانی هستند.

محققان (researchers)این مطالعه نمونه ادرار و قسمت های پاک شده از روی پوست و لباس بیش از ۲۵ آتش نشان را قبل و بعد از قرارگیری در معرض آتش در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جمع آوری کردند.

یافته ها نشان داد به طورمیانگین، میزان متابولیت های PAH در ادرار آنها بعد از آتش در مقایسه با قبل از آتش حدود سه تا پنج برابر بیشتر بود. این میزان افزایش با ۴.۳ بار افزایش ریسک جهش DNA مرتبط بود.

جنیفر کر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «وجود این رابطه نشان می دهد تماس پوستی با آتش نقش مهمی در بروز سرطان در آتش نشان دارد.»

محققان پیشنهاد می کنند که ضدعفونی کردن پوست بلافاصله پس از رویارویی با آتش، ممکن است به کاهش تماس با این ترکیبات بالقوه سرطان زا کمک کند.
برچسب ها: سرطان ، محققان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: