کد خبر: ۱۷۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 20
کندن موی سفید باعث سفید شدن موهای سیاه نمی شود ، بلکه فقط همان یک تار موی سفید مجدداً رشد می کند و بقیه موها شرایط خاص خود را دارند .
شفا آنلاین:کندن موی سفید باعث سفید شدن موهای سیاه <White hair black hair>نمی شود ، بلکه فقط همان یک تار موی سفید مجدداً رشد می کند و بقیه موها شرایط خاص خود را دارند .

۱- موی بدن و صورت هم مثل موی سر خاکستری می شود ، اما معمولاً این اتفاق بعد از تغییر رنگ موی سر به وجود می آید .

۲- اولین موی سفید روی سر در شقیقه ها ظاهر می شود و بعد از آن نوبت به تاج سر و بقیه نقاط پشتی سر می رسد .

۳- برخلاف اعتقاد خیلی ها ، کندن موی سفید باعث سفید شدن موهای سیاه نمی شود ، بلکه فقط همان یک تار موی سفید مجدداً رشد می کند و بقیه موها شرایط خاص خود را دارند.

۴- ساختار کلی مو با تغییر رنگ آن تفاوت نمی کند ، البته موی سفید به علت چربی کمتر، کمی خشک تر به نظر می رسد .

۵- زنانی که پیش از ۳۵ سالگی موهای سفید بسیار زیادی دارند ، تراکم استخوانی کمتری نسبت به افرادی که موهایشان با سرعت معمول سفید می شود ، دارند .

۶- هیچ رابطه ای بین طاسی سر و سفید شدن آن نیست و تضمینی وجود ندارد که چون بسیاری از موهای شما ریخته است ، موهای باقیمانده سفید نشود یا بالعکس . مهم تر ازهمه این که دانشمندان به دنبال یافتن روشی هستند تا قدرت و توان تولید ملانین را مجدداً به ملانوسیت ها باز گردانند و موها به رنگ اولیه خود دیده شوند.

نکته :
برخی از موهای سفید ، به ویژه موهای زبر و کلفت و خاکستری رنگ که در اطراف شقیقه ها می رویند ، در برابر رنگ مو مقاوم هستند یا در مقایسه با سایر موهای سفید به سرعت رنگ خود را از دست می دهند.
پزشک آنلاین
دکتر مازیار صدر العلمایی [ پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: