کد خبر: ۱۷۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 18
همه به اتفاق بر این عقیده هستند که بازتاب اعتراضات صنفی جامعه بیهوشی این بوده که اعتراضات به خاطر مسائل مالی به وجود آمده است در حالی که همین جامعه پزشکی در ایام جنگ جبهه را اداره کردند
شفاآنلاین>سلامت> علی نوبخت در حاشیه نشست رییس کل سازمان نظام پزشکی با نمایندگان جامعه بیهوشی  در خصوص درخواست نمایندگان جامعه بیهوشی برای توقف اجرای کتاب سوم تعرفه‌ها آن را غیر ممکن دانست و گفت: این اقدام یک پدیده حقوقی است و به این معنا است که نهادی که این موضوع را به قانون تبدیل کرده است اگر به نتیجه برسد که این بحث ایجاد تشنج کرده است، باید مجددا مسیری را طی کند و موضوع را به هیات وزیران ببرد. زیرا این خود هیات دولت است که می‌تواند مصوبات خود را تعلیق کند. ولی اینکه اجرای قانون از امروز تعلیق شود ممکن نیست زیرا نهادهای نظارتی در این زمینه پیگیر و مصر هستند که قانون اجرا شود.

به گزارش شفاآنلاین، بنابراین تنها راه این است که همان نهادهایی که این موضوع را به قانون تبدیل کردند مجددا به استناد اینکه این روند موجب بروز مشکلاتی(Problems) شده است آن را اصلاح کنند تا ویرایش جدید که توسط سازمان نظام پزشکی در حال انجام است تبدیل به قانون شود و کمیسون بهداشت نیز کمیته‌ای برای نظارت بر حسن اجرای این قانون تشکیل خواهد داد.

وی در ادامه و با اشاره به اعتراضات اخیر جامعه بیهوشی گفت:  همه به اتفاق بر این عقیده هستند که بازتاب اعتراضات صنفی جامعه بیهوشی این بوده که اعتراضات به خاطر مسائل مالی به وجود آمده است در حالی که همین جامعه پزشکی در ایام جنگ جبهه را اداره کردند و امروز نیز اگر نیاز باشد بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت مالی حاضر به ارائه خدمات هستند. بنابراین باید این موضوع تبیین شود که مبنای اعتراضات بی‌عدالتی‌های بین رشته‌ای بوده و این روند مورد قبول جامعه بیهوشی و ما نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت(Health) مجلس با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی باید مشکلات خود را از مجاری معتبر مانند نظام پزشکی که متعلق به خود آنها است، پیگیری کنند، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر محل‌هایی که متناسب با شان حرفه پزشکی باشد، وجود دارد و آنها باید تلاش خود را برای رسیدن به عدالت از طریق این مجاری انجام دهند.

علی نوبخت، در حاشیه نشست صمیمی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با نمایندگان انجمن بیهوشی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار سازمان نظام پزشکی گفت: دیدار امروز به مناسبت روز جهانی بیهوشی و به دعوت جناب آقای دکتر فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی از کمیسیون بهداشت و معاونت درمان وزارت بهداشت و اعضای جامعه بیهوشی با هدف بررسی وضعیت موجود و ایجاد وفاق و همدلی بیشتر به عمل آمده بود.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه اصلاحاتی صورت گیرد، اضافه کرد: «ما اتفاقات رخ داده را صلاح نمی‌دانیم و معتقد هستیم که باید این روند اصلاح شود. البته خوشبختانه امروز یک همدلی و همسویی در این جلسه مشاهده شد و امیدوار هستیم که قول معاونت درمان وزارت بهداشت برای دعوت از نمایندگان جامعه بیهوشی و نظام پزشکی برای اصلاح قانون عملیاتی شود.

نوبخت ادامه داد: البته ما مخالف اعتراضات از نوع تحصن در مکان‌های هستیم و معتقدیم که جامعه پزشکی باید مشکلات خود را از مجاری معتبر و از محل‌هایی مانند نظام پزشکی که متعلق به خود آنها است، پیگیری کنند. زیرا محل‌هایی که متناسب با شان این حرفه است و جود دارد و آنها باید تلاش خود را برای رسیدن به عدالت از طریق این مجاری انجام دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به مسئولیت سازمان نظام پزشکی برای اصلاح و ویرایش کتاب جدید تعرفه‌ها، تصریح کرد: خوشبختانه دبیرخانه شورای عالی بیمه ترجمه ویرایش چهارم کتاب تعرفه‌ها را به سازمان نظام پزشکی واگذار کرده است و تا جایی که بنده اطلاع دارم تیم‌هایی برای ترجمه تشکیل شده است.

البته فقط یک مورد وجود دارد و آن مطابقت بحث اقتصادی این کتاب با وضعیت ایران است. بنابراین اگر این موضوع رعایت شود عدالت بین رشته‌ای به وجود خواهد آمد. ضمن اینکه امروز جامعه بیهوشی اعلام کردند که بعد از ترجمه بدون کم و کاست این کتاب اگر نسبت‌ها کم و یا زیاد هم شود بدون کم و کاست آن را می‌پذیرند و در این صورت عدالت به وجود خواهد آمد.
برچسب ها: مشکلاتی ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: