کد خبر: ۱۷۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
تغییرات اقلیمی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات سلامت انسان‌ها در قرن بیست و یکم است و این تهدیدات در حوزه سلامت و رفاه مردم بیشتر نمود پیدا می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت گفت: تغییرات اقلیمی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات سلامت انسان ها در قرن بیست و یکم است.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر نکوئی مقدم با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه سال جاری در کرمان اظهار کرد: تغییرات اقلیمی(Climate change) یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات سلامت انسان‌ها در قرن بیست و یکم است و این تهدیدات در حوزه سلامت و رفاه مردم بیشتر نمود پیدا می‌کند و اثرات زیانبار آن می‌تواند تهدیدی برای دستیابی به توسعه پایدار در جوامع باشد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت با اشاره به نقش حیاتی نظام سلامت در برابر تغییرات اقلیمی گفت: این تغییرات باعث افزایش آسیب‌های جسمانی و روانی می‌شود.

نکوئی مقدم بیان کرد: گسترش اتفاقات آب و هوایی، افزایش بیماری‌های عفونی، کاهش عرضه آب سالم، آلودگی هوا(air pollution)، وجود ریزگردها در محیط زندگی انسان‌ها و افزایش گرمایش جهانی روی سیستم‌های بیولوژیکی، فیزیکی و نیز سلامت، بهداشت عمومی و محیطی اثرگذار است.

وی بر اهمیت آمادگی در تمام سطوح جامعه در مقابل رخدادهای اقلیمی تاکید کرد و گفت: پاسخ نظام سلامت به این تغییرات، نیازمند رویکرد عملکردی است و بسیج تمام منابع و سازمان‌ها در بخش‌های گوناگون در این رابطه ضروری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: