کد خبر: ۱۷۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
آرتروز بیشترین عارضه در مفاصل است و در این بین، آرتروز زانو در ایران بیشتر شایع است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن روماتولوژی ایران، با اشاره به وجود بیش از 100 نوع بیماری اسکلتی، گفت:آرتروز بیشترین عارضه در مفاصل است و در این بین، آرتروز زانو در ایران بیشتر شایع است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محسن سروش در آستانه برگزاری یازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران، اظهارداشت: آرتروز(Arthritis) بیشترین عارضه در مفاصل است و در این بین، آرتروز زانو در ایران بیشتر شایع است.

وی با بیان این مطلب که بیش از 100 نوع بیماری اسکلتی وجود دارد و بخشی از این بیماری ها ناشی از خود ایمنی است افزود:در این بین آرتروز، پوکی استخوان(Osteoporosis) و نقرس، از شیوع بالاتری برخوردارند.

سروش، از بیماری های مفاصل به عنوان بیماری ها مزمن نام برد و تاکید کرد: کنترل و پیشگیری از این بیماری ها، از اهمیت بالایی در نظام سلامت برخوردار است.

وی با عنوان این مطلب که بیماری های روماتیسمی درمان مشخص ندارند، افزود: مهم ترین نکته در مواجهه با این قبیل بیماران، توصیه هایی است که می بایست به آنها ارائه داد تا بکار ببندند.

دبیر انجمن روماتولوژی ایران تاکید کرد:ما به بیماران می گوییم که باید با بیماری خودشان کنار بیایند، چراکه راه ریشه کنی ندارد.

سروش با اشاره به اینکه روند کنترل بیماری های مفصلی در ایران به مانند کشورهای پیشرفته دنیا است، اظهارکرد: آرتروز به خصوص در ایران زانو بیشترین عارضه در مفاصل است.

وی همچنین در توضیح اینکه چرا آرتروز زانو در بین ایرانی ها شایع تر است، گفت: مسائل ژنتیکی(Genetics) و نوع فعالیت ها، نشستن روی زمین هنگام غذا خوردن، استفاده زیاد از پله ها، توالت ایرانی، وزن زیاد مهم ترین علل شیوع بالای آرتروز زانو در ایران است.

سروش افزود: آرتروز بیشتر بیماری افراد مسن است، یعنی اینکه هر چه سن بالاتر برود احتمال بروز آرتروز بیشتر می شود. در عین حال، آرتروز در زنان ، شدت و شیوع بیشتری دارد.
یازدهمین کنگره سالیانه انجمن روماتولوژی ایران از 3 تا 5 آبان 96 در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: