کد خبر: ۱۷۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 15
اخیرا انتخاب لباس ساقدوش به سمت مخالفی گرایش پیدا کرده است و عروس ها و ساقدوش ها، رنگ لباسشان را باهم ترکیب و ست می کنند و سبک هایی را انتخاب می کنند تا برای مهمانی عروسی رویایی شان، یک جلوه ی بصری کاملی ایجاد کند.

شفا آنلاین:قرن هاست که ساقدوش ها، لباس های مشابهی پوشیده اند تا کنار دوست یا عضو خانواده شان، در خاص ترین روز زندگي شان بایستند.

 به گزارش شفا آنلاین:اگر تاکنون از شما درخواست شده باشد تا در یک عروسی <wedding>شرکت کنید یا اگر تاکنون در یک عروسی شرکت کرده اید یا یک عروسی را در تلویزیون، در سینما یا عکسی از یک عروسی را دیده باشید احتمالا توجه کرده اید که همه ی ساقدوش ها، لباس های يك شكل پوشیده اند. در حالی که به لحاظ تعریفی، گفته شده است که لباس های ساقدوش ها وحشتناک اند اما همیشه این موضوع صحت ندارد. قرن هاست که ساقدوش ها،  لباس های مشابهی پوشیده اند تا کنار دوست یا عضو خانواده شان، در خاص ترین روز زندگي شان بایستند.
 
اخیرا انتخاب لباس ساقدوش به سمت مخالفی گرایش پیدا کرده است و عروس ها و ساقدوش ها، رنگ لباسشان را باهم ترکیب و ست می کنند و سبک هایی را انتخاب می کنند تا برای مهمانی عروسی رویایی شان، یک جلوه ی بصری کاملی ایجاد کند. به هر حال این سنت قدیمی از کجا نشات گرفته است؟ و چرا برخی از عروس ها، لباس های مشابهی برای ساقدوش شان در این روز انتخاب می کنند؟ علت اين موضوع مي تواند به خاطر خرافاتي مانند آزار ارواح شیطانی تا حفاظت از عروس در برابر ربايندگان و به خاطر رسم بوجود آمده از عروسی هاي سلطنتی تا ايجاد انسجام و يكدستي باشد و دلایل بسیاری براي پوشيدن لباس مشابه توسط همه ی ساقدوش ها چه در گذشته و چه در حال وجود دارد.
 
 چرا همه ی ساقدوش ها مثل هم لباس می پوشند
X
 
به دليل رسم بوجود آمده از عروسي ها و مراسم خاكسپاري سلطنتي
 
یکی از دلایلی که ساقدوش ها اغلب لباس های مشابهی می پوشند اين است كه اين رسمي است كه از عروسی های سلطنتی انگلیس بوجود آمده است. اما این تنها دلیل برای این موضوع نمی باشد. لو تیلور، استاد رشته ی تاريخچه لباس و نساجی در دانشگاه برایتون در مصاحبه ای با روزنامه آنلاين انگليسي این‌ديپندنت (معروف به ايندي) گفت که علت اینکه عروس های غربی، اغلب تصمیم می گیرند که ساقدوش هایشان، لباس های یکسان داشته باشند به علت مراسم عروسی ملکه ویکتوریا در سال 1841 می باشد، زمانی که همه ی حاضرین در اين عروسی، لباس هاس سفیدی پوشیدند که شبیه لباس عروس، ملکه ویکتوریا بود.
 
مراسم عروسی سلطنتی، همانند مراسم تشییع جنازه ی سلطنتی، از اموري است كه برگزاري آن، نياز به دقت و وسواس و حساسيت زيادي دارد و کارهای زیادی باید برای نشان دادن حمایت مردم از خانواده ی سلطنتی صورت گیرد. طبق گزارش روزنامه این‌ديپندنت، لورد چمبرلین گفت آنچه افراد شرکت کننده در مراسم تشییع جنازه ی سلطنتی می پوشند بسیار خاص است و پارچه های خاصی به آن اضافه شده است.
 
به نظر می رسد که این خاص بودن، به انتخاب پارچه و لباس هاي خاص، توسط ملکه ویکتوریا ارتباط داشته باشد، که تصمیم گرفت که همه ی شرکت کنندگان در مراسم عروسی اش، لباس سفید زير شانه اي بپوشند، يعني لباسي كه قسمت روي شانه، پارچه اي به كار نرفته است، و خواست تا گل هایی را به موهایشان و پشت گوش راست شان ببندند. درحال حاضر در آمریکا، معمولا فقط عروس ها لباس سفید می پوشند اما رسم و سنت پوشيدن لباس مشابه توسط ساقدوش ها، كه بهترين دوستان عروس هستند، هنوز وجود دارد.

برای دور کردن ارواح خبیث
 
صبر کنید. آیا واقعا حقيقت دارد؟ ارواح خبیث؟ بله. در یک مصاحبه با مجله "عروس ها"، هن بنگ نویسنده ی کتاب ویرجین، تاریخ ناملموس، گفت که در اصل از ساقدوش ها و حاضرین در مراسم عروسی خواسته می شد تا لباس های مشابه با لباس عروس را بپوشند تا از این طریق از زوج، در برابر ارواح خبیثی که می خواهند به آن ها آسیب برسانند یا به عروس آسیب برسانند حفاظت کنند. ایده این بود که ارواح، دچار سردرگرمی می شوند و نمی توانند مطمئن شوند که چه کسی عروس است و این امر منجر می شود که آن ها عروس را تنها بگذارند و به زوج اجازه ی ازدواج کردن بدهند. مشکل ارواح شیطانی برای بسیاری از زوج ها یک دغدغه ی بزرگ بوده است.
 
ارسال رایگان کلیه سفارش های بالای ۳۰ هزار تومان به مدت محدود
تی شرت و پولوشرت »
نور و روشنایی »
ساعت مچی زنانه »
نظافت و گردگیری منزل »
 چرا همه ی ساقدوش ها مثل هم لباس می پوشند
 
همان طور که وب سایت نات گزارش داد، سنت و رسم حمل عروس در بالای درگاه توسط داماد نیز به دلیل حفاظت از عروس در برابر ارواح خبیثی بود که در زیر درگاه قرار داشتند. و همان طور که مارتا استوآرت ودینگ (از طریق CNN) اشاره کردند، تصور بر این بود که ارواح خبیث نسبت به شادی عروس در بزرگ ترین روز زندگی اش بسیار حسادت می کنند. در نهایت تلاش برای سر در گم کردن ارواح به صورت یک قانون درآمد. همان طور که ماهنامه ریدرز دایجست از طریق MSN گزارش داد در روم باستان، يكسري شرایط قانونی در ارتباط با عروسی وجود داشت به طوري که براي برگزاری هر عروسی، افراد برگزار كننده را مجبور می کرد که 10 شرکت کننده یا شاهد داشته باشند که این افراد رنگ های دقیقا شکل هم را پوشیده باشند.
 
این قانون اجباری به همین منظور به کار رفت، تا مطمئن سازد که هر فرد تخلف كننده یا ارواح خبیث قادر به مداخله و به هم زدن عروسی نباشد و از این طریق عروس می تواند در امنیت باشد. طبق گزارش خبرنامه‌ی رکد، ساقدوش ها، لباس های مشابه شبیه به عروس را تا حدود سال 1880 می پوشیدند. شما نقش مهم تان را به عنوان ساقدوش نمی دانستید. این طور نیست؟

برای دور نگه داشتن آدم ربایان
 
طبق گزارش خبرنامه رکد، یکی از قدیمی ترین دلایل برای اینکه ساقدوش ها لباسی همانند لباس عروس می پوشیدند به خاطر دور کردن ربایندگانی بود که می خواستند عروس را از مراسم عروسی اش دور کنند. این ربایندگان می توانستند افراد مختلفي مانند عشق هاي قبلی، عاشقان فعلی، اعضای خانواده ی ناراضی، دشمنان خانوادگی یا افراد دیگری باشند. به وضوح، مسئله ربایندگی، موضوعی بود که زوج های نامزد کرده دغدغه و نگرانی زیادی در مورد آن داشتند. همان طور که نشريه ریدرز دایجست (از طریق MSN) گزارش داد، عروس در سمت چپ داماد می ایستد به طوری که دستی که داماد می تواند با آن با شمشیر بجنگد آزاد است تا در صورت نياز بتواند با مهاجمین مبارزه کند، و بهترین مرد، مردی است که در کنار شما حتی به قیمت مبارزه با شمشیر بایستد.
 
علاوه بر این طبق گزارش ماهنامه ریدرز دایجست (از طریق MSN)، در روم باستان و چین، عروس ها مجبور بودند که مسافت زیادی را به سمت وطن همسر آینده شان مسافرت کنند و اطرافيان شان را ترک کنند و افرادی که قصد ربودن آنها را داشتند در طول مسير طولاني سفر، در جاده با آن ها روبرو مي شدند. ترس از راهزن ها و ربایندگان، یک ترس رایج بود اما اگر همه ی زن ها شکل هم لباس می پوشیدند ربایندگان نمی توانستند تشخیص دهند که عروس واقعی چه کسی است.
 
 چرا همه ی ساقدوش ها مثل هم لباس می پوشند
X
 
آیا خوشحال نیستید که زوج ها ديگر مجبور نيستند نگران این قضیه باشند؟

برای نشان دادن قدرت خانواده ی سلطنتی
 
در یک مصاحبه با خبرنامه این‌ديپندنت، تیلور گفت که یکی از دلایل اصلی که ساقدوش ها لباس مشابهی می پوشند به خاطر عروسی های سلطنتی از زمان ملکه ویکتوریا در سال 1841 بوده است که این رسم را ایجاد کرده است زیرا در طول هر عروسی سلطنتی، معمولا یک مراسم حرکت دسته جمعی در خیابان های شهر (مانند لندن)وجود دارد که به خانواده سلطنتي اجازه می دهد تا ثروت و قدرت شان را به نمایش بگذارند. لباس پوشیدن یکسان باعث می شود که این مراسم دسته جمعی بهتر دیده شود. با اینکه اکثر عروسی های افراد مشهور دیگر، شامل یک مراسم حرکت دسته جمعی بزرگ با حضور همه در خیابان ها نمی باشد اما رسم ست کردن- یا حداقل هماهنگ کردن- ساقدوش ها هنوز باقی مانده است.

برای اینکه مطمئن شوند که حاضرین در عروسي، سعی نمی کنند تا عروس یا داماد را تحت تاثیر قرار دهند
 
این علت برای همه ی ساقدوش هایی که در قدیم لباس های مشابهی می پوشیده اند یکی از دلایلی بوده که تاکنون به آن اشاره شده است. تیلور در یک مصاحبه با روزنامه این‌ديپندنت گفت که یکی از دلایلی که ملکه ویکتوریا احتمالا خواست تا همه ی ساقدوش هایش لباس های مشابه با هم و یکرنگ را بپوشند و گل های رز مصنوعی را پشت گوش هایشان قرار دهند این بود که دیگر ساقدوش ها راه و حق انتخابی نداشته باشند تا بتوانند عروس یا داماد را تحت تاثیر قرار دهند. پارچه، برش، رنگ، سبک و حتی جواهرات و کفش ها در بعضی موارد کاملا منظم و هماهنگ بود به طوری که عروس مطمئن می شد که در روشن ترین لباس خواهد درخشید.
 
در حالی که رسم پوشیدن لباس های مشابه سفيد توسط ساقدوش ها به سال 2017 بر می گردد اما اغلب شما فقط عروس را می بینید که لباس سفید در روز عروسی اش پوشیده است. پس چه زمانی این رسم تغییر کرد؟ چه زمانی عروس ها اجازه ندادند که ساقدوش ها دیگر لباس سفید نپوشند و چرا؟ طبق گفته ی جن دال، نویسنده كتاب "ذخيره زمان:  خجالت زده كردن مهمانان عروسی"، رسم پوشیدن لباس های سفید توسط همه ی حاضرین در عروسی در قرن 20 به پایان رسید. عروسی ها به گونه ای شد که بیشتر روی عروس متمرکز شد در نتیجه عروس می خواست تا لباس زرق و برق داری را انتخاب کند که به او کمک کند تا مطمئن شود که هیچ کس دیگر در عروسی چنین رنگی را نخواهد پوشید.

این کار باعث کاهش حسادت به لباس يكديگر و حفظ آرامش می شود
 
اگر همه ی ساقدوش ها همانند هم لباس بپوشند دیگر جای نگرانی برای شما و برای ساقدوش ها در مورد درگیری ها و اختلافات به وجود آمده از روند انتخاب لباس مخصوص به خودتان وجود ندارد. پوشیدن لباس های مشابه توسط ساقدوش ها باعث به حداقل رساندن تصمیمات اضافی برای عروس و همچنین مسئله ای می شود که من حسادت به لباس می نامم، تاشی نیکول سون، برنامه ریز رویدادهای خاص و عروسی این حرف را به من زد.
 
گزینه ها، نظرات و جزئیات بسیاری وجود دارد که که در صورت انتخاب این گزینه ها توسط ساقدوش ها، می تواند باعث شود تا لباس آن ها کمی جذاب تر به نظر برسد. شلیسه تیسون، برنامه ریز عروسی و مالک موسسه برنامه ريزي عروسي در مريلند به نام "موسسه رويدادهاي حساس" گفت كه انتخاب ساقدوش ها با لباس هاي مختلف می تواند باعث ایجاد تنش بین آنها شود زمانی که یک ساقدوش، یقه ی لباسی دارد که ساقدوش دیگر هم آن را می خواهد یا ساقدوش دیگر لباس بلندی دارد که ساقدوش دیگر هم آن لباس را ترجیح می دهد، اختلاف بوجود مي آيد. نظرات بسیار زیاد می تواند منجر به سردرد زیاد شود در نتیجه پوشیدن لباس های یکدست، باعث حفظ آرامش می شود.
 
 چرا همه ی ساقدوش ها مثل هم لباس می پوشند
 
اگر یک ساقدوش بخواهد که لباس زرق و برق دار بپوشد و ساقدوش دیگر بخواهد لباسی بپوشد که اصلا آن را به هر دلیلی دوست ندارد یعنی اگر مجبور باشند لباس های متفاوت بپوشند. این موضوع منجر به کمی تنش و آشفتگی می شود که این موضوعی است که هیچ کسی نمی خواهد در روز عروسی اش داشته باشد. اگر هر زنی در نقش ساقدوش، لباس مشابهی داشته باشد نیازی به نگرانی در مورد این قضیه نمی باشد.

پوشيدن لباس هاي مشابه توسط ساقدوش ها باعث می شود که عکس ها بهتر به نظر برسد
 
در حالی که قیافه و ظاهر ساقدوش ها در عکس های عروسی تان ممکن است موضوعی باشد که در ذهن شما اهميتي نداشته باشد، زمانيكه تصمیم گيري مي كنيد آنها چه چیزی را در روز عروسی تان بپوشند، اما یکی از دلایلی که برخی از عروس ها، پوشیدن لباس های مشابه را برای ساقدوش ها انتخاب می کنند این است که مطمئن شوند یک زمینه ی نسبتا یک نواختی برای لباس عروسی شان وجود دارد که به بهترین نحو در عکس های آن ها ظاهر خواهد شد.
 
البته هر چیزی که باعث شود که توجه از عروس در عکس عروسی دور شود ایده ی بدی است. جیمی چان، عکاس عروسی كه در يك عكاسي بنام "پیکسلي" در مونترآل كار مي كند گفت كه «انتخاب یک رنگ مورد علاقه یا چیزی که به بهترین نحو با طرح کلی پذیرایی منطبق شود و ست شود خوب است. با کم کردن تن رنگ ها یا حداقل حفظ رنگ ها در یک محدوده ی یکسان، ما بیشتر مي توانيم روي چهره ها و حالات صورت متمرکز شويم. در انتها آیا این موضوع آنقدر اهمیت دارد؟ مردم مهم اند یا لباس هایشان؟»

انتخاب لباس های مشابه برای ساقدوش ها راحت تر است
 
برنامه ریزی عروسی، کاری استرس آور است و تصمیم گیری برای اینکه ساقدوش ها چه چیزی را بپوشند زمان گیر است و باعث می شود که توجه شما از اینکه چه لباسی را می خواهید بپوشید دور شود. البته در حالی که شما می خواهید که همه ی ساقدوش ها به طور دوست داشتنی لباس بپوشند و به عروسي جلوه خوبي دهند و سعی کنند تا كنار شما ژست هاي مختلفي براي عكس بگیرند، پس اگر که ظاهر و لباسی که آن ها انتخاب کرده باشند زیبا باشد، زمانی که کنارتان بایستند در این صورت می توانید کارهای بسیار فوق العاده ای انجام دهید. به صراحت می توان گفت که انتخاب لباس مشابه راحت تر است.
 
لینزی بنت، طراح اصلی فروشگاه لباس آنلاین آزازی گفت، «این یک اقدام متوازن سازي خوبی است که مطمئن شوید همه ی افرادی که به عنوان ساقدوش شرکت کرده اند خوشحال اند در حالی که مطمئن شوید که نتیجه ی آخر با نظری که برای روز بزرگ تان داشتید مطابقت دارد. یکی از دلایل طرفداری برای پوشیدن لباس های یک شکل توسط ساقدوش ها این است که روند برنامه ریزی را ساده می کند. به خصوص اینکه اگر شما می خواهید ساقدوش هایی را از جاهای مختلف بیاوريد.
 
پیش بینی اینکه مهمانی بزرگ عروسی در لباس های مختلف چگونه خواهد شد و دیدن هر شخص با لباس های مختلف در کنار شما، کار را بسیار مشکل می کند. پوشیدن لباس های یک شکل مطمئن می سازد که ظاهر یک نواختی ایجاد خواهد شد و دیگر نیازی به آوردن منطق برای نوع لباس های متفاوت پوشیده شده نمی باشد.
 
برای انتخاب لباسی که عروس دوست دارد نمی توان به همه ی ساقدوش ها اطمینان کرد. طبق گفته ی جنیفر گای، که برنامه ریز عروسی و مالک موسسه ی  عروسی فلامینگوی آبی است، برخی از عروس ها، سبک یک نواختی را انتخاب می کنند زیرا فکر می کنند که برخی از ساقدوش هایم در واقع سلیقه ی بدی دارند و نمی توانم برای انتخاب لباسی که دوست دارم یا مناسب است به آن ها اعتماد کنم.
 
شما ممكن است با یکی از این ساقدوش ها، دوست صميمي باشید و در عين حال، اختلاف سلیقه بسیار زيادي با او داشته باشید. یک لباس انتخاب كنيد و همه ی ساقدوش ها را مجبور به پوشيدن اين لباس خاص كنيد، در اين صورت نگران مشكلات بعدي نخواهيد شد، در غير اين صورت، اگر انتخاب لباس را به عهده خود ساقدوش ها قرار دهيد، شما ممکن است از انتخاب لباس یکی از دوستانتان ناراحت شوید و یا درگیری لفظی با یکی از آن ها پیدا کنید به خاطر لباسی که از انتخاب آن راضی نیستید.

به دلیل اینکه این چیزی است که نامزد عروس، مادر، مادر شوهر آینده می گوید که شما باید انجام دهید.
 
تغییر این رسم و سنت می تواند دشوار باشد به خصوص اگر که مادر، مادر شوهر، نامزد یا عضوی از خانواده تان کاملا اصرار دارد که ساقدوش ها باید همه همانند هم لباس بپوشند.
 
گای گفت، «زمانی که من پیشنهاد دادم که اجازه دهیم که ساقدوش ها خودشان به هر صورتی که دوست دارند لباس شان را انتخاب کنند،همسرم به من گفت که خانواده ی او مخالف است. او گفت که انجام اين كار، براي ديگران عجیب است.» به جای اینکه شروع به درگیری بر سر مسئله ی کم اهمیت در بزرگ ترین روز زندگی تان یعنی در روز عروسی تان بکنید، برخی از عروس ها با نظر اعضای خانواده یا اعضای خانواده ی آینده شان که می گویند این رسم، چیزی است که آن ها می خواهند، موافقت می کنند.
 
برخی از عروس ها خودشان نیز حس می کنند که شکستن این سنت و رسم در زمان تصمیم گیری برای اینکه ساقدوش هایشان چه چیزی بپوشند و اصرار برای اینکه همه ی آن ها یکسان لباس بپوشند درست است. «یک مهمانی عروسی کامل با لباس های مشابه، یک رسم عادی است و همه آن را انتظار دارند» این گفته آنه چرچیل است که برنامه ریز عروسی و رویدادها و مالک موسسه ی رویدادهای آنابل و استودیوی برنامه ریزی جوبیلی است. «پس چرا خودتان را به زحمت بیاندازید زمانی که زوج ها صد کار دیگر در لیست شان برای انجام در این روز دارند.» چه اعضای خانواده به اهمیت انجام این رسم و سنت اصرار کنند یا عروس حس کند که باید به میل او رفتار شود اما به هر حال پوشیدن لباس های مشابه توسط ساقدوش ها، هنوز در بسیاری از مراسم های عروسی ایالت متحده، یک رسم و آیین قدیمی است.
 
 چرا همه ی ساقدوش ها مثل هم لباس می پوشند
X
 
مطابقت دادن لباس ساقدوش ها یا عدم مطابقت
 
دلایلی مانند حفاظت از اعضای خانواده، سردرگم كردن ربایندگان و ارواح خبیث تا جنبه ی زیبایی، رسم و سنت و ساده بودن، و دلایل بسیار ديگري وجود دارد که به بخاطر آنها، عروس ها می خواهند که ساقدوش هایشان لباس های مشابهی بپوشند. در حالی که البته اخیرا، تمایلی به سمت ترکیب کردن لباس ها به مقدار کم وجود داشته است و حتی راه هایی براي كمي تغيير وجود دارد يعني ساقدوش هایتان مي توانند لباس های مشابه اما با کمی تفاوت بپوشند به طوري كه دقیقا همانند هم نباشد و البته این احتمال وجود ندارد که رسم پوشیدن لباس های مشابه برای ساقدوش ها به این زودی ها از بین رود.برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: