کد خبر: ۱۶۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 12
خوشبختانه بعد از انقلاب میزان ابتلا به سل در کشور کم شده و هم اکنون تعداد افراد مبتلا به این بیماری به مراتب کاهش پیدا کرده است که نشان دهنده تشخیص و درمان به موقع است
شفا آنلاین>سلامت>بعد از انقلاب میزان ابتلا به سل در کشور، ۴۰نفر در هر ۱۰۰هزار نفر بود که هم اکنون این تعداد به ۱۱ نفر رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری در حاشیه هشتمین کنگره بین المللی بیماری‌های ریوی ، مراقبتهای ویژه و سل در جمع خبرنگاران گفت: هشتمین کنگره بیماری های ریوی و بیماری سل(Tuberculosis) هر دوسال یکبار برگزار می شود. این کنگره با حضور ۳۵ مهمان خارجی از ۱۰ کشور جهان  از جمله رییس انجمن بیماری های ریوی و تنفسی اروپا و همچنین نماینده ای از انجمن بیماری های ریوی امریکا برگزار شد.

وی افزود: در این کنگره متخصصان ریه و سل تجربیات خود را طی دو سال گذشته مبادله می کنند که سبب پیشرفت در تشخیص و درمان بیماری های ریوی و سل خواهد بود.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب میزان ابتلا به سل در کشور کم شده و هم اکنون تعداد افراد مبتلا به این بیماری سل در هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۱ نفر رسیده است و به مراتب کاهش پیدا کرده است که نشان دهنده تشخیص و درمان به موقع است.

وی در آخر افزود: ایران در پیوند ریه(Lung transplantation) در منطقه رتبه اول را دارد و تاکنون ۱۹۰ پیوند کبد در بیمارستان مسیح  دانشوری انجام شده است. در جاهایی پیوند ریه انجام شده ولی موفق نبودند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: