کد خبر: ۱۶۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 11
دردهاى گردنى با بروز سردرد مرتبط هستند و در درمان اين نوع سردرد متخصصان طب فيزيكى، ارتوپدى، فيزيوتراپى و مغز و اعصاب همكارى مى كنند.
شفا آنلاین>سلامت>مديرگروه، گروه مغز دانشگاه علوم پزشكى البرز از شيوع سردرد با افزايش استفاده از تلفن همراه و رايانه در کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،سيد محمد حسن پاكنژاد مديرگروه گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكى البرز و عضو هيئت مديره انجمن سردرد ايران در حاشيه پنجمين كنگره بين المللى سردرد گفت: دردهاى گردنى با بروز سردرد مرتبط هستند و در درمان اين نوع سردرد متخصصان طب فيزيكى، ارتوپدى، فيزيوتراپى و مغز و اعصاب همكارى مى كنند.

وى ادامه داد: برخى بيماران مبتلا به سردرد(Headache) كه به ما مراجعه مى كنند از دردهاى گردنى نيز شكايت مى كنند، ريشه سردرد، تحريك قسمت هاى حساس به درد در ناحيه مفاصل گردن و مهره هاست كه با درمان و بررسى عارضه گردنى اين سردردها كاهش پيدا مى كند.

پاكنژاد، آرتروز را يكى از عوامل مهم در بروز سردردهاىی با منشا گردنى عنوان كرد و گفت: بسيارى از مبتلايان به آرتروز گردن از سردرد شكايت مى كنند زيرا در بسيارى موارد گردن فرد در فشار قرار مى گيرد و سردرد به دنبال آن بروز مى كند.

وى با اشاره به شيوع سردردهاىی با منشا گردنى با استفاده از تلفن همراه و رايانه افزود: با مدرن شدن زندگى و استفاده از تجهيزات الكترونيكى مانند تلفن همراه و رايانه سردردهاىی با منشا گردنى افزايش پيدا كرده است .

مديرگروه گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكى البرز تصريح كرد: برخى گروه هاى شغلى و افرادى كه در دوران تحصيل به سر مى برند بيشتر به سردردهایى با منشا گردنى مبتلا مى شوند.

عضو هيئت مديره انجمن سردرد ايران گفت: دانش آموزان كنكورى، دانشجويان، خبرنگاران ، نويسندگان ، رانندگان و افراد در برخى شغل هاى فنى كه دائم بايد خم شوند و از گردن خود بيش از حد استفاده مى كنند و درست پيش ميز كار يا رايانه نمى نشينند گرفتار سردردهاى با منشا گردنى مى شوند.

وى به درمان سردرهاى گردنى اشاره كرد و افزود: درمان هاى غير دارويى راهی براى تسكين و پيشگيرى از بروز سردرد در اين موارد محسوب مى شود، در اين روش سبک زندگى و نوع نشستن فرد بايد اصلاح شود و از صندلى ارگونوميک و ميز با ارتفاع مناسب استفاده كرد.

پاكنژاد ادامه داد: فيزيوتراپى نيز با تقويت عضلات گردن يك روش درمانى براى بهبود سردردهاىی با منشا گردنى محسوب مى شود زيرا فشار را از روى گردن بر مى دارد و به دنبال آن فرد كمتر دچار سردرد مى شود.

برچسب ها: تلفن ، رایانه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: