کد خبر: ۱۶۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 12
سونوگرافی شریان کاروتید نیز یکی دیگر از آنها است. به علاوه استنت زدن، روش‌های بسیار تهاجمی در درمان سرطان پروستات و حتی تجویز آنتی بیوتیک نیز از جمله شیوه‌های درمانی غیرضروری و بعضا نامناسب هستند. متخصصان تاکید دارند که این نوع روش‌ها همیشه مفید نیستند.
 شفا آنلاین:   متخصصان دانشگاه مریلِند در آمریکا ده‌ها روش ناموثر و بی‌فایده‌ تشخیص و درمان را اعلام و تاکید کرده‌اند که از روش‌های نامناسب، غیرضروری و غیراجباری درمان دوری کنید.

به گزارش شفا آنلاین:متخصصان در پایگاه داده‌های پزشکی و مقالات بیولوژیکی «PubMed» مقالاتی را جست‌وجو کردند که در آنها مفهوم «استفاده زیاده از حد» و عبارات «نامناسب، غیرضروری و غیراجباری» به ثبت رسیده بود. در این مقالات از روش‌های غیرضروری درمان نام برده شده است که به جای فایده به ضرر بیمار تمام می‌شوند.

برای مثال توموگرافی کامپیوتری یکی از این روش‌هاست که هیچ فایده‌ای برای بیمار ندارد و عکس‌ها می‌توانند وجود پاتولوژی کاذب را در بیمار نشان بدهند.

سونوگرافی شریان کاروتید نیز یکی دیگر از آنها است. به علاوه استنت زدن، روش‌های بسیار تهاجمی در درمان سرطان پروستات و حتی تجویز آنتی بیوتیک نیز از جمله شیوه‌های درمانی غیرضروری و بعضا نامناسب هستند. متخصصان تاکید دارند که این نوع روش‌ها همیشه مفید نیستند. مطابق با تحقیقات انجام شده در آمریکا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ از ۵۰۶ نسخه‌ای که برای بیماران نوشته شد فقط ۳۵۳ مورد به احیای سلامتی بیماران منجر شده است.سپید
Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: