کد خبر: ۱۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 09
مصرف 7/13 لیتر الکل توسط هر شهروند در سال باعث شده تا «جمهوری چک» در پایین‌ترین جایگاه سلامت بین کشورهای دنیا قرار گیرد.
       

شفا آنلاین:مصرف 7/13 لیتر الکل توسط هر شهروند در سال باعث شده تا «جمهوری چک» در پایین‌ترین جایگاه سلامت بین کشورهای دنیا قرار گیرد. داشتن سبک ناسالم عوارض مختلفی مانند دیابت، ناراحتی‌های قلبی عروقی و.. بر سلامتی دارد که توجه به این مسئله در جوامع مختلف، متفاوت خواهد بود. در این باره دانشمندان بریتانیایی مطالعه‌ای در مورد مصرف الکل و دخانیات به ازای هر فرد در سال و همچنین شیوع چاقی جامعه انجام دادند. براین اساس طبقه بندی از نظر بهترین و بدترین وضعیت سلامت کشورهای مختلف با توجه به داده‌های سازمان بهداشت جهانی، اطلاعات نامه جهان ( سالنامه تنظیم شده توسط سیا) و انجمن جهانی ریه صورت گرفت.
نتایج حاکی از آن بود که از بین ده کشوری که بدترین وضعیت این شاخص‌های سلامت را دارند، جمهوری چک نخسین جایگاه را دارد. دلیل این است که هر کدام از ساکنان آن در سال 7/13 لیتر الکل مصرف می‌کنند که البته روسیه و اسلوونی هم وضعیت مشابهی دارند. همچنین در جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای اروپای مرکزی، شهروندان سالانه 2637 نخ سیگار می‌کشند. در مورد وضعیت ناسالم کشورها، ایالات متحده آمریکا تنها کشور غیراروپایی با بالاترین سطح چاقی در دنیاست که در کنار لیتونی جایگاه دهم را دارد.
البته در این طبقه بندی وضعیت بهترین کشورها از نظر سلامت نیز مشخص شد. اولین جایگاه به افغانستان مربوط می‌شود به دلیل میزان پایین چاقی و مصرف پایین سیگار ( 83 نخ سیگار برای هر شهروند) و الکل. گرچه شاید این نتیجه کمی عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید که فروش و مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این کشور آسیای مرکزی ممنوع است. گینه و نیجریه نیز از لحاظ این شاخص‌ها در رتبه دوم و سوم قرار دارند.سپید

Top Santé.fr


برچسب ها: سلامت ، الکل ، جمهوری چک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: