کد خبر: ۱۶۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 09
بیماران با بیماری قلبی جدی شامل مواردی که پیوند قلب انجام داده یا اینکه دریچه مصنوعی دارند، خطر بالایی برای حاملگی و زایمان موفق دارند.
       

شفا آنلاین:نقص سپتوم دهلیزی، نقص سپتوم بطنی و باز ماندن مجرای شریانی شایع‌ترین بیماری‌های مادرزادی قلب <Congenital heart disease>هستند. در صورتی که بیماری‌های مادرزادی با عمل جراحی اصلاح شده باشند، خانم می‌تواند یک حاملگی ایمن داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:اما حاملگی در خانم‌هایی که دارای بیماری مادرزادی با عوارض زیاد هستند، حاملگی توصیه نمی‌شود چرا که می‌تواند خطرناک باشد.
بیماری‌های قلبی با خطر بالا در حاملگی
بیماران با بیماری قلبی جدی شامل مواردی که پیوند قلب انجام داده یا اینکه دریچه مصنوعی دارند، خطر بالایی برای حاملگی و زایمان موفق دارند. نمونه غم‌انگیز و دراماتیک این شرایط، خانم جوانی با دریچه مصنوعی قلب بود که برای جلوگیری از تشکیل لخته و جلوگیری از سکته مغزی از رقیق کننده خون استفاده می‌کرد که علاوه بر اثرات سوء داروی رقیق کننده بر جنین، باعث خونریزی شدید حین زایمان شد. خانم‌هایی با هرنوع از بیماری دریچه‌ای نیازمند ارزیابی دقیق توسط متخصص قلب قبل از برنامه‌ریزی برای حاملگی هستند که گاهی حتی انجام عمل جراحی قبل از حاملگی برای این بیماران ضروری به‌نظر می‌رسد.
ضرورت برنامه‌ریزی قبل از حاملگی
شما حتما باید توسط متخصص قلب ویزیت و ارزیابی شوید. قبل از شروع و برنامه‌ریزی برای حاملگی موارد زیر باید کنترل شود:
 فشار خون و سطح کلسترول خون
 تشخیص بیماری قلبی عروقی موجود
 وجود بیماری قلبی و حمله قلبی یا مغزی قبلی
 قدرت عملکرد قلبی
 بیماری‌های دریچه‌ای قلب
متخصص قلب شرایط شما را مطابق دستورالعمل‌ها ارزیابی می‌کند و خطر حاملگی را برای سلامت شما و جنین شما تعیین می‌کند. این مراقبت‌ها قبل، حین و پس از حاملگی ضروری است تا سبب نتیجه حاملگی مطلوب، تولد نوزاد سالم و همچنین عدم تشدید بیماری مادر حین حاملگی باشد.سپید



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: