کد خبر: ۱۶۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 07
از این فناوری برای توان بخشی دست معلولان به خصوص افراد مبتلا به سکته مغزی، قطع نخاع و فلج مغزی، استفاده می شود.
شفا آنلاین>سلامت>محققان یک شرکت دانش بنیان(Knowledge base) وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی توانستند به فناوری ربات های نرم  دست پیدا کنند.

به گزارش شفا آنلاین،مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به کاربردهای گسترده این فناوری در عرصه های گوناکون از جمله پزشکی و صنعت، گفت: از این فناوری برای توان بخشی دست معلولان به خصوص افراد مبتلا به سکته مغزی، قطع نخاع و فلج مغزی، استفاده می شود.

دکتر امیرسالار جعفرپیشه ادامه داد: کارکرد دست این افراد یا دچار اختلال شده یا از بین رفته است اما با کمک این ابزار پیشرفته دست کارکرد عادی خود را پیدا می کند و این افراد می توانند نیازهای روزه مره خود را برطرف کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه این ابزار باید روی دست این افراد نصب شود، گفت: این وسیله، شبیه یک دستکش اندکی ضخیم است که روی دست نصب می شود و امکان باز و بسته شدن انگشتان فرد معلول را فراهم می آورد.
دکتر جعفرپیشه افزود: آزمایش کلنیکی روی محصول انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری با اخذ مجور از اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی بتوانیم این محصول را وارد بازار کنیم.

وی اظهار کرد که دانشگاه های MIT و هاروارد آمریکا هم در این زمینه در حال تلاش برای دستابی به این فناوری هستند اما فعالیت آنان تاکنون منجر به تولید محصول نهایی نشده است و ادعا کرده اند تا پایان 2017 میلادی محصول را وارد بازار می کنند.

وی توسعه این فناوری را به مثابه، انقلابی در بهبود کیفیت زندگی معلولان دانست و افزود: مجموعه نرم افزارهای این مجموعه مشتمل بر تکالیف یادگیری حرکتی، سنجش کیفیت و کمیت اجرای تمرینات و محیط های بازی گونه تعاملی است که امکان اجرای پروتکل های توانبخشی مختلف را برای متخصصان فراهم می کند.
برچسب ها: محققان ، سلامت ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: