کد خبر: ۱۶۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 04
فناوری های جدیدی که می توانند در تشخیص و درمان پوکی استخوان به کار گرفته شوند در همایش تازه های استئوپروز بررسی می شوند.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کنگره تازه های استئوپروز گفت: فناوری های جدیدی که می توانند در تشخیص و درمان پوکی استخوان به کار گرفته شوند در همایش تازه های استئوپروز بررسی می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حمیدرضا آقایی میبدی دبیر کنگره تازه های استئوپروز(Osteoporosis) در نشست خبری این کنگره  گفت: هدف از این سمینار به‌روزرسانی اطلاعات پزشکان در زمینه ی پوکی استخوان است و در آن جنبه های  تشخیصی و درمانی پوکی استخوان بررسی می شود.

وی افزود: ابزار بررسی شکستگی استخوان نیز در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آقایی میبدی تصریح کرد: ما برای بیماری پوکی استخوان راهنمای بالینی در کشور داریم که قرار است در این همایش با راهنمای بالینی بین‌ المللی مقایسه و به‌روزرسانی شود.

دبیر کنگره تازه های استئوپروز اظهار کرد: در این همایش نیز راجع به علوم پزشکی فردی نیز صحبت می شود و در نهایت با کارگاه های درمانی پوکی استخوان این کنگره به پایان می رسد.

همچنین ادامه داد: فناوری های جدیدی که می توانند در تشخیص و درمان پوکی استخوان به کار گرفته شوند نیز در این همایش بررسی می شوند. یکی از این ابزارها نرم افزاری ست که با نصب بر روی دستگاه سنجش تراکم استخوان، می‌تواند کیفیت استخوان را اندازه گیری کند . که با سنجش کیفیت استخوان می توانیم سطوح درمانی را پایین ببریم و درمان پوکی استخوان با این اطلاعات راحت تر می شود.

وی در آخر افزود: ما تاکنون به وسیله ی تراکم استخوان بیمار را درمان می کردیم اما اکنون با سنجش کیفیت استخوان می‌توانیم بیمار را زودتر درمان کرده و از شکستگی جلوگیری کنیم.

برچسب ها: استخوان ، سلامت ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: