کد خبر: ۱۶۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 03
تمامی گام هایی که در زمینه آموزش و پژوهش برداشته می شود باید بر مبنای مطالبات و درخواست جامعه پزشکی باشد بویژه آن که در زمینه پژوهش با وجود توانایی های بالقوه سازمان نظام پزشکی بازخوردی مشاهده نشده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در حال نیازسنجی و نظر سنجی از پزشکان در سطح کشور هستیم گفت : باید بر مبنای نیاز جامعه پزشکی و مطالبات آنها حرکت کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا سلیمی با اشاره به این که نباید کار کلیشه ای در حوزه آموزش و پژوهش انجام شود بیان کرد : تمامی گام هایی که در زمینه آموزش و پژوهش برداشته می شود باید بر مبنای مطالبات و درخواست جامعه پزشکی باشد بویژه آن که در زمینه پژوهش با وجود توانایی های بالقوه سازمان نظام پزشکی(Medical System) بازخوردی مشاهده نشده است.

وی با بیان این که باید زیرشاخه های اخلاقی و فرهنگی نیز به حوزه آموزش و پژوهش سازمان اضافه شود ، اظهار کرد : باید بخش آموزش را گسترده کرده بطوری که حتی در آموزش مردم در امور پزشکی و کادر اداری وابسته به تیم درمانی نیز برنامه های آموزشی داشته باشیم.

سلیمی تصریح کرد : باید به مطالبات مردم و جامعه پزشکی(Medical Society) احترام گذاشته و تاحد توان برای محقق ساختن آنها تلاش خود را به کار گیریم .

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر مطالبات برحق پزشکان عمومی افزود: باید فعالیت ها در این زمینه بیشتر شده و آموزش های تئوری به سمت آموزش های مهارتی و بالینی حرکت کند.

به گفته سلیمی سخنرانی ها و بازآموزی های تئوری نیز باید به سمت برگزاری کارگاههای عملی و آموزش مهارتهای بالینی برود تا نیاز جامعه پزشکی و بیماران مرتفع شود.

وی ساماندهی فضای آموزش را یکی از نیازهای این حوزه عنوان کرد و افزود : امید است در این دوره کاری سازمان نظام پزشکی شاهد تاسیس فضایی برای برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهها باشیم که متعلق به خود سازمان نظام پزشکی باشد که برای تحقق این مهم با توجه به مشارکت و همکاری انجمن های علمی تخصصی پزشکی لازم است تسهیلات لازم برای مشارکت بیشتر انجمن ها و افزایش کیفیت و  نظارت در نظر گرفته شود.

سلیمی در پاسخ به این سوال که چگونه فضای بازآموزی و اطلاع رسانی برای جامعه پزشکی گسترده تر خواهد شد ، اذعان کرد : بحث استفاده از آموزش های مجازی و برنامه های غیر حضوری را برای جامعه پزشکی تقویت می کنیم که زیر ساخت لازم برای تحقق این مهم استفاده و تقویت ابزارهای فناوری  اطلاعات است .

سلیمی گفت : هر روز در یک نقطه از کشور یک برنامه بازآموزی خواهیم داشت و تقویمش را از قبل مشخص می کنیم تا همکاران پزشک بتوانند برنامه های کاری و سفرهای خود را مطابق با تاریخ اعلام شده هماهنگ کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که نظام پزشکی مقتدر مهمترین شاخه هایش آموزش و پژوهش(Research) است ، خاطرنشان کرد : گرچه سازمان نظام پزشکی سابقه کمی در امور پژوهش داشته است اما آنچه در این زمینه قرار است در آینده نه چندان دور انجام دهیم مطابق با کار سازمان بوده و انتشار مجله ای پژوهشی به زبان انگلیسی در تمام زمینه های پژوهشی اقتصاد سلامت ، اپیدمیولوژی و ... نیز از جمله اهداف مد نظر است تا جامعه پزشکی بتواند نیاز علمی روزانه خود را با مطالعه آن برطرف کند.

وی تصریح کرد : پژوهشها باید کاربردی و برای ارتزاق علمی جامعه پزشکی و برنامه ریزی های پژوهشگران حوزه سلامت باشد.

سلیمی در پایان یاد آور شد : انجام تمامی این امور کار سخت و زمان بری است که مسلما با محدودیتهای مالی نیز مواجه خواهیم شد اما در حد توان و با درایت دکتر فاضل ریاست کل سازمان نظام پزشکی علاوه بر استقبال از نظرات کارشناسی تمامی همکاران سعی در حل و فصل مشکلات آموزشی و پژوهشی جامعه پزشکی خواهیم داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: