کد خبر: ۱۶۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 25
بیشترین نیاز مسلمانان آواره میانمار ، تیم درمان و تجهیزات درمانی است و تلاش می کنیم تا تیم های درمانی را به همراه محموله های امدادی به اردوگاه های این مسلمانان اعزام کنیم.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر(Red Crescent) جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: بیشترین نیاز مسلمانان آواره میانمار ، تیم درمان و تجهیزات درمانی است و تلاش می کنیم تا تیم های درمانی را به همراه محموله های امدادی به اردوگاه های این مسلمانان اعزام کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،مرتضی سلیمی ابراز امیدواری کرد که با وجود مخالفت های مسئولان بنگلادش، تیم درمانی برای کمک به مسلمانان میانمار اعزام شوند.

سلیمی در خصوص ارسال محموله های امدادی برای مسلمانان میانمار از ارسال دو محموله با وزن 80 تن روز جمعه گذشته به بنگلادش خبرداد.

وی ادامه داد: این محموله های امدادی با حمایت و رایزنی های سفارت کشورمان در بنگلادش و پشتیبانی جمعیت هلال احمر این کشور در میان آوارگان میانماری مستقر در اردوگاه های اسکان اضطراری در بنگلادش توزیع شد.

در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دستکم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.

روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار به شمار می آیند که دولت میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.

کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.

براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

دولت میانمار اعلام کرده است که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و 100 هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.

برنده جایزه صلح نوبل (سوچی) سرانجام طی روزهای گذشته درباره کشتار اقلیت مسلمان میانمار اظهارنظر کرد اما به جای اینکه کشتار مسلمانان را محکوم کند، به نوعی خود آنها را مقصر این کشتارها دانست و گفت نمی‌داندچرا مسلمانان میانمار آواره شده‌اند!
برچسب ها: میانمار ، سلامت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: