کد خبر: ۱۶۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 25
در مراکز مداخله در بحران، 1642 مورد کودک آزاري‌ها يعني 60 درصد آن توسط پدر اتفاق افتاده است
شفاانلاین>اجتماعی> رئيس مرکز فوريت‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي با اشاره به اينکه در سال گذشته 86 درصد کودک آزاري‌ها توسط والدين صورت گرفته‌است، گفت: در مراکز مداخله در بحران، 1642 مورد کودک آزاري‌ها يعني 60 درصد آن توسط پدر اتفاق افتاده است.

به گزارش شفاآنلاین، حسين اسدبيگي در رابطه با وضعيت کودک آزاري بخصوص در خانواده‌ها بيان داشت: در سال گذشته 86 درصد کودک آزاري‌ها توسط پدر و مادر صورت گرفته است، اما نکته اصلي آمار کودک‌آزاري از جانب پدر است.

وي افزود: طبق آمار اورژانس اجتماعي (social)در سال گذشته در مراکز مداخله در بحران 1642 مورد کودک آزاري‌ها يعني 60 درصد آن توسط پدر صورت گرفته است.

اسدبيگي در ادامه گفت: از اين آمار 739 مورد يعني 26 درصد توسط مادر، 8 مورد توسط خواهر و 20 مورد نيز توسط برادر صورت گرفته است.بر اساس گفته‌هاي رئيس مرکز فوريت هاي اجتماعي سازمان بهزيستي تنها 1.5 درصد کودک آزاري‌ها توسط غريبه‌ها صورت گرفته است.

رئيس مرکز فوريت‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي در پاسخ به اين سوال که آيا فعاليت سمن‌ها و مراکز مردم نهاد که در حوزه حمايت از کودکان(children) فعاليت مي‌کنند در کاهش خشونت عليه کودکان تاثيرگذار است يا خير، بيان داشت: فعاليت سمن‌ها و ان جي اوها در کاهش و کنترل خشونت عليه کودکان نقش بسزايي دارد و لازم است که توجه بيشتري به اين سازمان‌ها شود.

او با اشاره به لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان بيان داشت: تصويب اين لايحه نقش مهمي در حمايت از کودکان ايفا مي‌کند. در اين لايحه به سوء رفتار، بهره‌کشي، فحشا، معامله و خريد و فروش کودک مدنظر قرار گرفته است. همچنين اگر کودک مورد تحقير قرار بگيرد، ترسانده شود و يا در وضعيتي قرار بگيرد که از لحاظ رواني مورد آزار قرار بگيرد، مصداق کودک آزاري در نظر گرفته شده است.

رييس اورژانس اجتماعي کشور افزود: همچنين در اين لايحه به غفلت والدين نيز اشاره شده است که شامل عدم مراقبت والدين و سهل انگاري آنها نسبت به کودک مي‌شود.وي با اشاره به اينکه خانواده‌ها کمتر اجازه مي‌دهند که کسي از کودک‌آزاري جنسي فرزندشان مطلع شود، بيان داشت: بعضي از خانواده‌ها تصور مي‌کنند که مي‌توانند به تنهايي اين مساله را حل کنند و به همين خاطر اين اتفاق را از اورژانس اجتماعي پنهان مي‌کنند که اين راه‌حل مناسبي نيست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: