کد خبر: ۱۶۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 29
تقریبا 74 درصد از شرکتکنندگان پس از 4 هفته رشد مو داشتند و در 6 هفته حدود 87 درصد رشد مو را احساس کردند. شرکت کنندگان هم مرد بودندو هم زن که البته رشد مو در این روش درمردان اثربالاتری داشت.

شفاآنلاین>سلامت> پیاز، به طور معمول به عنوان پایه اصلی آشپزخانه به شمارمی رود.اما جالب است بدانید به غیر از اضافه کردن عطر و طعم به مواد غذایی استفاده دیگری هم دارد، مانند درمان خانگی ریزش مو.

به گزارش گروه ترجمه شفاآنلاین، ریزش مو بسیار رایج است و ممکن است طاسی کامل و یا نازک شدن تدریجی مو را به همراه داشته باشد. بسیاری از افراد به دنبال درمان طبیعی برای تحریک رشد مو هستند و آب پیازمی تواند یک درمان باشد

پیاز حاوی مواد معدنی خاصی است که ممکن است برای مو مفید باشد.البته هر کسی که به پیاز حساسیت دارد نباید این روش را بر روی موهایش استفاده کند. اگر بوی پیاز برای کسی ازاردهنده باشد افزودن کمی لیمو و یا آب می تواند کمک کننده باشد.

 
طبق گزارش آکادمی آمریکایی پوست، حدود 80 میلیون مرد و زن در ایالات متحده ریزش مو  دارند.

شایع ترین علت ریزش مو ریشه ارثی دارد که به نام آلوپسی آندروژنیک شناخته می شود.

دلیل دیگر ریزش مو می تواند شامل موارد خاصی از بیماری ها و مصرف برخی از داروها و تغییرات هورمونی باشد.

صرفنظر از علتهای ریزش مو بسیاری علاقه دارند تا موهای خود را بازسازی کنند و از ریزش بی حد آن جلوگیری کنند. به طوری که برای این کار از داروهای ضد ریزش استفاده می کنند.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی پوست نشان داد که استفاده از آب پیاز روی پوست سر ممکن است در بعضی از افراد به بهبود رشد مو کمک کند. استفاده از آب پیاز برای رشد مو به طور گسترده ای مورد تحقیق قرار نگرفته است.

این مطالعه برروی افرادی صورت گرفته که آلوپسی آریاتا( یک شکل غیر تهاجمی و مخرب ریزش مو ) داشتند.

محققان دریافتند که رشد مو پس از 2 هفته استفاده از آب پیاز، که بر روی پوست سر دو بار در روز استفاده می شود، آغاز شد.

تقریبا 74 درصد از شرکتکنندگان پس از 4 هفته رشد مو داشتند و در 6 هفته حدود 87 درصد رشد مو را احساس کردند. شرکت کنندگان هم مرد بودندو هم زن  که البته رشد مو در این روش درمردان اثربالاتری داشت. اگرچه این مطالعه نتایج مثبتی را نشان داد، اما تنها 38 نفر آن را تجربه کردند.

فرآِند ساخت اب پیاز

برای کسانی که می خواهند سعی کنند از آب پیاز برای بهبود سلامت مو یا رشد دوباره استفاده کنند،فرایندی بسیار ساده وجود دارد.برای ساختن آب پیاز، باید این مراحل را دنبال کرد:

ابتدا 4 پیاز را به قطعات کوچک تقسیم و تکه تکه کنید. عصاره آب پیاز را با فشار دادن آن با استفاده از آبمیوه گیری بدست آورید و یا با مخلوط کن، پیاز ها را به صورت خمیر درآورید. عصاره حاصل را به پوست سر و یا ریشه مو بمالید.

چند قطره اسانس ممکن است به کاهش بوی قوی آب پیاز کمک کند. اسطوخودوس و اسانس های رزماری می توانند گزینه خوبی برای رفع بو باشند.

آیا عوارض جانبی دارد؟

قبل از استفاده و تماس آب پیاز با پوست سر ،آن را روی پوست کمر خود قرار دهید تا از حساسیت یا هرنوع آلرژِ ی احتمالی نسبت به آن مطمئن شوید. به دلیل قرمزی و خارشی که در پوست ایجاد میشود ممکن است حتی در افرادی که آلرژیک نیستند علایمی دیده شود که نشاندهنده الرژی و حساسیت باشد.
برای اطمینان از اینکه آب پیاز باعث تحریک قابل توجهی نمی شود، انجام یک آزمایش قبل ازمالیدن مایع به کل پوست سر پیشنهاد می شود.
برای انجام این کار، فرد می تواند مقدار کمی آب پیاز را به آرنج  یا پشت گوش بمالد و چند دقیقه صبر کند اگر تحریک ایجاد شود بهتر است آب آن را به پوست سر نمالد.

برچسب ها: پیاز ، رشد مو ، سلامت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
من مو ریزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: