کد خبر: ۱۶۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 25
دولت ترامپ در ابتدای سال جاری خواهان کاهش 1 میلیارد دلاری اعتبار این طرح شد اما کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا هفته گذشته به عدم تغییر بودجه 6 میلیارد دلاری تخصیص یافته برای این طرح رای داد.
شفا آنلاین:وزارت خارجه آمریکا منابع خود را در زمینه مبارزه با ایدز<Fighting AIDS> از 50 کشور به 13 کشور متمرکز می‌کند. رکس تیلرسون درگزارش ارائه اولویت‌های طرح اضطراری رئیس جمهوری برای مبارزه با ایدز (PEPFAR) گفت که این طرح سنگ بنای برنامه بهداشت جهانی ایالات متحده آمریکا است. 13 کشوری که شامل تمرکز کمک‌های مبارزه با ایدز آمریکا می‌شوند، شامل کنیا، زامبیا، جمهوری تانزانیا، اوگاندا، زیمبابوه، مالاوی، لسوتو، ساحل عاج، بوتسوانا، نامیبیا، هاییتی، روآندا و سوازیلند هستند که در آستانه کنترل همه گیری ایدز قرار دارند. به این معنا که تعداد تلفات سالیانه ایدز در این کشورها از تعداد مبتلایان به این بیماری در همین بازه بیشتر است.  


به گزارش شفا آنلاین:بنا برتحقیقات مراکزپیشگیری ودرمان، دانشگاه کلمبیا و بخش‌های دولتی وخصوصی، 5 کشور ازاین 13 کشورکه عبارتند از، لسوتو، سوازیلند، مالاوی، زامبیا و زیمباوه، تقریبا در مرز کنترل همه گیری ایدز قرار دارند.
خبرگزاری رویترز در ادامه با اشاره به تلاش دولت ترامپ برای کاهش بودجه اختصاصی برای مبارزه جهانی با ایدز، نوشت: دولت ترامپ در ابتدای سال جاری خواهان کاهش 1 میلیارد دلاری اعتبار این طرح شد اما کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا هفته گذشته به عدم تغییر بودجه 6 میلیارد دلاری تخصیص یافته برای این طرح رای داد.
ترامپ پیش‌تر در طرح بودجه 2018 آمریکا، هزینه‌های نظامی را در ازای کاهش بودجه بسیاری نهادهای دولتی از جمله وزارت امور خارجه و آژانس حفاظت از محیط زیست، افزایش داده بود. افزون بر این، دولت آمریکا اخیرا در اقدامی دیگر بودجه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد را نیز قطع کرده است. در پنج یا شش سال گذشته رئیس‌جمهور‌های آمریکا بارها خواستار کاهش بودجه این طرح شده‌اند؛ اما هربار با رای منفی کنگره روبه‌رو شده‌اند.سپید
Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: